Jos on todettu varattomaksi, niin onko siellä ulosotossa silloin sitä velkaa vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitti

Vieras
Siis lähettääkö ulosottomies velan takaisin velkojille, ja ulosottovelat katoaa siihen asti, kunnes velkoja palauttaa ne takaisin ulosottoon, vai kuinka se menee?

Kiitos jos joku tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitti:
Siis lähettääkö ulosottomies velan takaisin velkojille, ja ulosottovelat katoaa siihen asti, kunnes velkoja palauttaa ne takaisin ulosottoon, vai kuinka se menee?

Kiitos jos joku tietää.

Juuri noin se menee, mutta samalla saat luottotietoihin varattomuusmerkinnän

velka palautetaan velkojille,jotka sitten tietyn määräajan päästä laittavat sen takaisin ulosottoon uudestaan. ja sinä saat siitä maksuhäiriömerkinnän varattomuudesta.

Eli ensin saatava menee yleensä perintätoimistoon josta se sitten menee ulosottoon.
Jos ulosotto toteaa varattomaksi eikä niitä saada sitä kautta perittyä niin ne palautuvat takaisin perintätoimistoon!!! Eli taas siihen räsähtää heidän uudet kulut päälle. Ja jos et hoida niitä perintätoimistoon niin he taas laittavat ne kohta uudelleen ulosottoon ja taas uudet kulut päälle.
Sitä pyörää se pyörii kunnes sen pysäytät ja koko ajan kasvaa korkoa ja kulua, mihinkään ne ei välillä häviä.
Koita nyt sopia sinne että maksat tietyn summan edes kuussa koko pompsista ja että saisit acordin taakses.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli siis nyt kun mä olen menossa töihin, niin mulla ei ookaan enää ulosotossa velkaa mitä pitää lyhentää??? Mä oon ihan pihalla tästä...

Ei se varattomuudeks toteaminen heti niitä palauta sieltä pois.
Eli uo tulee kyllä sun palkastas lyhentämään osan aivan varmasti.

muutamassa kuukaudessa sieltä huomaavat että sulla on palkkatuloja ja sitten joudut alkaa niitä lyhentämään,äkkiä myöskin velkojat laittavat yleensä saatavat takaisin ulosottoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli siis nyt kun mä olen menossa töihin, niin mulla ei ookaan enää ulosotossa velkaa mitä pitää lyhentää??? Mä oon ihan pihalla tästä...

Se sun velkas on niillä perintätoimistoilla, ota niihin yhteyttä.

Mä järjestin siskon asioita vastaavassa tilanteessa, eli oli todettu varattomaksi ja velat palautuneet perintätoimistoille. Kun meni töihin, otin hänen nimissään (siis kyllä hänen pyynnöstään) yhteyttä kaikkiin perintätoimistoihin ja kysyin että mitä avoimia velkoja on ja pyysin lähettämään tiedot kotiin maksusuunnitelmaa varten. Sitten sovin (siskon nimissä taas) maksusuunnitelman ja laitettiin se menemään suoraveloituksena heti palkkapäivänä. Siis siskossa oli homma vähän hukassa siinä vaiheessa elämää. Mutta nyt ne on maksettu kuulemma kokonaan jo.

Minutkin oli todettu varattomaksi ja kun menin töihin niin parissa kuukaudessa tuli sinne palkastaperintä kirje, eli ei ne sieltä heti palaudu perintätoimistoon.

Eiköhän ne kaikki "piikkiin" mene ja kun menet töihin niin sulta aletaan niitä karhuamaan. Koitahan siis saada asiasi järjestykseen niin elämä on paljon helpompaa.

Yhteistyössä