V
"vieraana"
Vieras
vai onko ne laskut vaan siellä ulosotossa niin kauan kunnes ne maksetaan? Aina tasaisin väliajoin sieltä pukkaa uutta laskua perintätoimistolta, kunnes taas menevät uudestaan ulosottoon.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
15 vuodessa vanhenee velat
Että ei mitään haluakaan selviä omia asioita ja maksaa velkojaan? Hitto että pitää olla tyhmä jos vielä joka kk tulee lisää velkaa!
Eihän siinä ole köyhällä mitään järkeä mennä töihin, tai no, yli 3kk kestävään työhön koska ulosotto vie helvetillisen summan joka palkasta eikä rahaa jää elämiseen ja asumiseen kun asumituet yms. katkeaa eikä oteta huomioon että ulosotto leikkaa palkkaa törkeästi.
Mulla on ulosotossa joku 40,000e ja tottakai haluaisin saada velat tekemättömiksi/maksettua mutta mua ei motivoi puurolla eläminen kun rahat riittäis suurinpiirtein vuokraan jos töihin menisin. Mieluummin en mene ja odotan sen 15v.
Palautuuko sitten 15v päästä luottotiedotkin? Vai jääkö sinne jokin merkintä että velat on maksamatta ja vanhentuneet?
Minulla myös paljon velkoja ulosotossa, nuoruudessani (2005-2006) hölmöyksissäni menin sinne tekemään tuollaiset määrät.
Eihän siinä ole köyhällä mitään järkeä mennä töihin, tai no, yli 3kk kestävään työhön koska ulosotto vie helvetillisen summan joka palkasta eikä rahaa jää elämiseen ja asumiseen kun asumituet yms. katkeaa eikä oteta huomioon että ulosotto leikkaa palkkaa törkeästi.
Mulla on ulosotossa joku 40,000e ja tottakai haluaisin saada velat tekemättömiksi/maksettua mutta mua ei motivoi puurolla eläminen kun rahat riittäis suurinpiirtein vuokraan jos töihin menisin. Mieluummin en mene ja odotan sen 15v.
Jos et ymmärrä lukemaasi, niin ole hiljaa.
Rautalangasta sinulle nyt väännän:
Lasku menee ulosottoon, josta se palautuu perintätoimistolle, josta se taas laitetaan ulosottoon ja aina tulee uusia lappuja vaan postissa. Uusia laskuja en ole siis perintään päästänyt, mutta silti sieltä kokoajan tulee niitä lappuja niistä vanhoista laskuista jotka menevät edestakaisin ulosoton ja perintätoimiston väliä
Kyllä ne mun käsittääkseni siellä ovat ja pysyvät, kunnes maksetaan pois.
Eli jos en maksa niitä, ne vanhentuvat viimeistään 2021?
Minunhan kannattaisi tässä välissä opiskella itselleni jokin todella hyvä ammatti ja miettiä töihin menoa vasta sitten, kerran melkein 10v jo mennyt. Voiko osa veloista olla nyt jo lopullisesti vanhentuneita, tai että velkojat eivät ole enää niitä uudestaan laittaneet ulosottoon?
Velan vanhentuminen katkeaa aina kun velkoja muistuttaa sua velasta kirjeellä...
Millä te sit elätte jos ette töissä käy??
Velan vanheneminen Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla:
http://www2.kuluttajavirasto.fi/fi-...lkojen-vanhentuminen/yleiset-vanhentumisajat/
Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä;30015474:Onhan noita erilaisia tukimuotoja olemassa. Taitavat olla tuloina niin pieniä (tai verottomia), että niistä ei voi edes ulosmitata yhtään ainoaa senttiä. Ulosotossa on olemassa joku kuukausituloraja, jota pienemmistä tuloista ei ulosmittausta tehdä.