Jos on tatska alaselässä niin voiko sen epiduraalin laittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qeen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi laittaa, sano mun anestesialääkäri.
Kuvan läpi eivät mielellään pistä, mut yleensä saavat laitettua kuitenkin kun venyttävät ihoa tms. niin et pistävät kuvan vierestä värittömältä alueelta.

no miks siitä on kauheet haloot tehty jos suunnittelee alaselkään tatskaa.. Itsekin olen miettinyt et varmaan ihan riippu tatuoinnin muodosta.. et onko juuri sen kohdan päällä mihin yleensä epiduraali laitetaan vai vieressä..

Miten se ylös laitettiin Pikku Mii?

Jotkut lääkärit laittaa, osa ei. Ja riippuu onko se tatska juuri pistokohdassa pahasti. Voi mennä selkäytimeen sitä tatskaväriä neulan mukana, siksi ei mielellään laiteta.

Alkuperäinen kirjoittaja Manna:
Toisilla anestesialääkäreillä on sellanen periaate etteivät laita olleenkaan jos alaselässä tatska

no ei ihmisen hoitaminen mikään periaatekysymys ole, kyllä siihen on syy jos ei laiteta, esimerkiksi tatuoitua kuvaa on sen verran paljon, ettei sinne puhdasta ihoa jää mihin tökätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Qeen:
no miks siitä on kauheet haloot tehty jos suunnittelee alaselkään tatskaa.. Itsekin olen miettinyt et varmaan ihan riippu tatuoinnin muodosta.. et onko juuri sen kohdan päällä mihin yleensä epiduraali laitetaan vai vieressä..

En tiedä miksi? Enkä tiedä mihin esim.spinaali sit laitetaan? Mut eikös aquarakkulat ainakin alaselkään?

Totta hemmetissä voi. Ihoon voi vaikka ensin tehdä viillon tms, jos pelkää musteen joutumista väärille teille. Siis ihan pelkästään viitsimis-, asenne- ja älykysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja Qeen:

En tiedä miksi? Enkä tiedä mihin esim.spinaali sit laitetaan? Mut eikös aquarakkulat ainakin alaselkään?

Mulla laitettiin alavatsalle aquat kun supistukset tuntui siellä

Yhteistyössä