Jos on paljon lapsivettä, niin onko supistukset normaalia tehottomattomampia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 40

Vieras
Mietin vaan, kun lapsivedenmenon jälkeen supistukset tiukkenee huomattavasti, niin varmaan lapsiveden määräkin vaikuttaa supistusten tehokkuuteen (siis ennen kuin ne vedet menee)?

Mulla on normaalia enemmän lapsivettä ja supistelee monesti säännöllisesti, mutta ei niissä supistuksissa kauheesti tehoa ole. Toki tämä nyt on vielä synnytykseen valmistautumista, mutta sitten kun kunnon synnytyssupistukset sitten joku päivä alkaa, niin onko odotettavissa ettei ne välttämättä ole niin tehokkaita ja avaavia kuin sellaisilla henkilöillä, joilla on normaalisti tai normaalia vähemmän lapsivettä?

Onko kellään tietoa?

En kyllä tiedä, mutta ei ne varmaan niitä kalvoja turhaankaan synnärillä puhkaise, jos synnytys ei ota edistyäkseen/halutaan nopeuttaa. Mulla ainakin ekassa meni vedet, ja supistukset alkoivat heti kunnon voimalla, 3 tuntia ja poika oli pihalla. Kuopuksella supistukset oli kalvojen puhkaisujen jälkeen IHAN hirveet, ja siitä 15 minuuttia oli tyttö maailmassa. 2 tuntii oli kokonaiskesto.

Mulla on ollut kummassakin raskaudessa paljon lapsivettä. En kyllä usko, että se välttämättä kauheasti vaikuttaa (ei siis ole tietoa, luuloa vain). Kummassakin raskaudessa on kalvot puhkastu ja kyllä ne supparit ihan kunnollisia on ollut ennen sitä puhkaisuakin. Sillä kun sanoin, että en usko veden määrän vaikuttavan niin se johtuu siitä, että toka synnytys alkoi aivan tajuttomilla suppareilla aivan yhtäkkiä ja tunti ekasta supparista niitä tuli jo viiden minuutin välein ja konttasin pitkin lattioita ja hälytin lastenhoitoapua paikalle kun oli pakko lähteäkoti sairaalaa. Vedet meni vasta pöydällä kun kalvot puhkaistiin.

Mulla meni niin että rv:sta 35 alkaen oli kunnollisia ja aukeskin parille sormelle, antoivat pariin otteeseen polilla ruiskeen joka lopetti supparit. Sitä kesti pari viikkoa, jonka jälkeen ei ollut enää harkkareitakaan..
Olo oli tosi pinkee ja sain käynnistyksen, ensin pelkällä tipalla, ei lähtenyt edes kunnolla supistelemaan. Mutta kun kalvot puhkastiin alko heti tapahtua ja kolmessa tunnissa oli vauva sylissä. Supparit ei koko aikana olleet mitenkään voimakkaita, esim. ponnistusvaiheessa ihan olemattomia. Vertaan niitä itse käynnistyneeseen, jossa vettä oli normaalisti.

No, mulla oli nyt kuudennessa raskaudessa runsaasti lapsivettä, siis yli normin. Supistukset oli tosi lieviä, mutta kyllä ne työnsä teki. Alle 5h kesti synnytys, vaikka supistukset tuli melkein koko ajan 8-10min välein. Ponnistusvaihe kesti puolisen minuuttia, tuli supistuksen voimalla yli 4kg ulos, vaikken edes työntänyt 8yritin pidätellä, että kätilö ehtisi paikalle huoneen toiseesta päästä).

niin no miehen siskon synnytys alko vesien menolla ja siitä meni sit semmoset mukavat 18h et vauva oli pihalla :D et kaippa se on iha henk. kohtasta. mut voi olla et suurimmalle osalle käy niin et se nopeuttaa.

En tiedä vaikuttaako tekokkuuteen sinänsä, mutta mä uskon, että vesi pehmentää sitä supistuskipua. Mä oon ymmärtänyt, että kalvot puhkaistaa siksi, että vauva pääsisi laskeutumaan paremmin ja sillain toisi tehoa supistuksiin.

Yhteistyössä