tossa yhdessä ketjussa joku väitti että ei oo normaalia jos 24v on 4 lapsen äiti? onko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja normaalia???:O
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"normaali säännönmukainen, hyväksyttävä, "terve"; tavanomainen, vallitseva"
Normaali on siis sanana kovin huono ja subjektiivinen. Tässä tapauksessa ei ole säännönmukaista tai vallitsevaa että nuorena on suurperheen vanhempi, mutta se on hyväksyttävää ja ihan tervettä.

meilläkään ei ole rahasta kiinni,mutta eipä niillä monella 40v äidilläkään ole varaa niihin 100euron converseihin.

Mun (39v) lapset ei oo vielä teini-iässä, mutta sit kun on, niin meillä ei oo enää velkaa. Eli uskoisin, että meillä olis varaa. Tosin siinä tulee pari muutakin kulunkia.

Toki ymmärrän, että voin tai molemmat voimme joutua työttömiksi. Ja senkin käsitän, että mä en tule saamaan eläkettä ellen itse sitä itselleni säästä.

Mä olen 31-vuotias ja odotan neljättä lastani. Kyllä, pienet lapset on halpoja ja kulut kasvaa kun lapset kasvaa. Mutta pitäis siinäkin touhussa järki pysyä matkassa!! Ei tosiaan tulisi mieleeni ostaa lapselle 100 euron kenkiä!! Ja miten se sitten eroaa tekeekö ne lapset (vaikka sitten sen neljä tai useamman) todella nuorena vaiko vähän vanhempana?

[QUOTE="hmm";24895660]Mä olen 31-vuotias ja odotan neljättä lastani. Kyllä, pienet lapset on halpoja ja kulut kasvaa kun lapset kasvaa. Mutta pitäis siinäkin touhussa järki pysyä matkassa!! Ei tosiaan tulisi mieleeni ostaa lapselle 100 euron kenkiä!! Ja miten se sitten eroaa tekeekö ne lapset (vaikka sitten sen neljä tai useamman) todella nuorena vaiko vähän vanhempana?[/QUOTE]

Onko teista tosiaan 100 euron kengat kalliit? Minka hintaisia sitten ostatte? Kasitykseni mukaan harvoja nahkakenkia saa alle satasella, tiedan etta tassa puhuttiin converseista joissa se merkki maksaa, mutta ei nekaan ihan kohtuuttoman kalliit ole.

Kyllä sitä rahallisesti aina jotenkin pärjää. Kun lapset on isompia, on vanhemmat töissä jne. Ja työttömyyttä ja korkojen nousua ja muita kamaluuksia vallan alkaa pelkäämään, niin järkevin aikahan tedä lapset on siinä eläkeiässä...vaan siiloin niitä ei välttämättä enää saa. Ei kaikkea voi kontrolloida, eikä tässä nyt puhuta mistään hirveästä talousahdingosta, johon olisi omaa typeryyttään hankkiuduttu. Turhaa pirujen maalamista seinille, anoppi samaa kalipeeriä, ja voi minun puolestani syödä päänsä.

Ja ei ole normaalia (=tavallista), mutta ei siinä kyllä mitään vikaa(=epänormaalia) ole.

Kyllä se siellä Afrikassa on täysin normaalia, mutta tehän ette huolehdi lapsistanne.

olen ihan suomalainen nainen ja ekan lapsen sain 18v ja nyt 24v saan neljännen lapseni. tosin täytän ens vuonna jo 25v ,kun lapsi syntyy tammikuussa. kivaa on kun te muut sitten 30v-40v pukkaatte niitä ensimmäisiänne kun minä olen kasvattanut lapseni jo miltein aikuisiksi. ja saan nauttia rauhassa sitten.

• Tykkää
Reactions: tanjuska<3
no voi herranjumala. no kuule rahalla. tälläkin hetkellä varmaan enemmän rahaa kuin sulla. ja enhän minä kotona ikuisuuksia ole? olen nytkin töissä ja noin vuoden-parin päästä takaisin töihin:) mies myös töissä. milläs ite?

Meillä on yksi lapsi. Toinen vanhemmista on päivätyössä kodin ulkopuolella. Omistamme kaksi asuntoa ja maatilan, joka on luonnontilassa eli sieltä pitäisi lähivuosina myydä koivikkoa harventamisen takia.

olen ihan suomalainen nainen ja ekan lapsen sain 18v ja nyt 24v saan neljännen lapseni. tosin täytän ens vuonna jo 25v ,kun lapsi syntyy tammikuussa. kivaa on kun te muut sitten 30v-40v pukkaatte niitä ensimmäisiänne kun minä olen kasvattanut lapseni jo miltein aikuisiksi. ja saan nauttia rauhassa sitten.

Rauhasta??? Isovanhempien velvollisuus on auttaa lastenlasten hoidossa, jotta vanhemmilla on aikaa käydä viihteellä.

Onko teista tosiaan 100 euron kengat kalliit? Minka hintaisia sitten ostatte? Kasitykseni mukaan harvoja nahkakenkia saa alle satasella, tiedan etta tassa puhuttiin converseista joissa se merkki maksaa, mutta ei nekaan ihan kohtuuttoman kalliit ole.

Mun mielestä sadan euron kengät on todellakin kalliit. Jos nyt joku vielä markkoja ajattelee, niin 600 markkaa.

Itse en omista yksiäkään yli 50 euron kenkiä.

Mina en vaihtaisi toisinpain mistaan hinnasta. Sain kokea niin ihanan ja elamysrikkaan nuoruuden (joka lapsien kanssa ei olisi onnistunut) etta nyt kolmekymppisena ei yhtaan haittaa pukata lapsia :). Mutta jokainen tekee kuten haluaa.

[QUOTE="eee";24895742]Mun mielestä sadan euron kengät on todellakin kalliit. Jos nyt joku vielä markkoja ajattelee, niin 600 markkaa.

Itse en omista yksiäkään yli 50 euron kenkiä.[/QUOTE]

Markkoja ei tosiaan kannata enaa ajatella ;). Hyvia nahkakenkia en ole loytanyt viidella kympilla. Ostin juuri taaperolle nahkakengat, maksoi 89e, enka usko etta hinnat halpenevat hanen kasvaessa.

[QUOTE="mä";24895738]Rauhasta??? Isovanhempien velvollisuus on auttaa lastenlasten hoidossa, jotta vanhemmilla on aikaa käydä viihteellä.[/QUOTE]

ai niin ja mun lapset ei muuten oo ollu ku tasan yhen yön mun vanhemmilla hoidossa kun jouduin itse sairaalaan. tällä hetkellä vanhin on eskarissa ja loput päiväkodissa että voin käydä töissä. niin ja on se meilläkin 2 autoa 2006 vuoden farmari ja 2009 tavallinen henkilöauto. omakotitalokin löytyy ja tällä hetkellä säästössä yli 18 tuhatta euroa. alkoholia emme juo,päätimme että ehdimme sittenkin kun lapset ovat isompia. ei hinkua mihinkään. mieheni on 32v. omia harrastuksia toki on minulla kaksi kertaa viikossa tanssi ja zumba ja miehellä luistelu ja salilla käynti. lisäksi miehellä on omistusasunto joka on vuokralla. että kyllä elämä on:)

mun melestä on lapsellista ku jotkut 20v esim hilluu jossain baarissa yötä päivää ja ei osaa muuta ajatella ku rellestämistä.

Mina ainakin osasin ajatella muutakin, vaikka biletyskin oli hauskaa :). Mina matkustin todella monessa maassa ja asuinkin viidessa eri maassa. Opiskelin kauan ja saavutin elintason jota en kylla olisi saannut jos minulla olisi ollut lapsia. Olen kiitollinen etta vanhempani kehottivat minua hankkimaan lapset mahdollisimman myohaan.

Voi, ei taasko ketju tätä"kyllä vanhempi vanhempi on viisaampi vanhempi" vs. "nuorempi vanhempi on virkeempi vanhempi" soopaa. Eikö se nyt ole jo miljoonaan kertaan koluttu asia, että yks tykkää tyttärestä ja toinen äiteestä, eli ole mitään yhtä oikeaa tapaa ja huonoja yhdistelmiä löytyy kummastakin päästä vanhemmuutta.
Ainako niitä toopeja löytyy, jotka on vaan niin täynnä (sitä) itseään, että kuvittelevat maailman olevan parempi paikka jo kaikki toimisivat niikuin itse... Menisitte Hakkaraisen kanssa samaan koppiin huutelemaan totuuksianne.

Niin no, jos luonto on kehitellyt lisääntymiskyvyn jo mahdollisesti 10 vuotiaalle, niin silloin se on fyysisesti aika normaalia, että 17 v:llä voi olla jo lapsi... Henkinen valmius ja laki taas on sitten ihan toinen tarina... Mutta ihmeet on mahdollisia ja "teineissäkin" on muutamia poikkeuksellisen valmiita ykslöitä, jotka pystyy lapsistaan vastuun kantamaan. Apuahan he taloudellisesti tarvitsevat niiden kasvattamiseen, mutta jos tuomitsematon tukiverkko toimii, ei mun mielestä mitään hätää. Ja kaipa ap:kin on hyvin lapsensa huolehtinut, jos ne kerran hänellä vielä on... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24895556:
Ei oo mitää väliä, että minkäikäinen äiti on, teiniäitikin voi olla paljon parempi äiti lapsilleen, kuin joku +40v.

Ja myös päinvastoin 40+v. voi olla parempi äiti kuin teiniäiti. Äitiys ei ole iästä kiinni, todellakaan!

Mikäspäs täällä mailmassa on normaalia :D Ainakaan jos itse ei ole niin tehnyt niin silloin se ei ainakaan ole normaalia koska toisten valinnat tottakai on ehdottomasti huonompia kuin omat :D

Jokainen elää tavallaan ja sitä itselleen sopivaa elämää.

terveisin 2 lapsen äitee ja ikääkin jo lähempänä 40 kuin 25 :) ja koen itsenikin suht normaaliksi

Yhteistyössä