Jos on ollut koko raskausajan juomatta kahvia, niin uskallanko nyt rv32 aloittaa taas kahvin juonnin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yrpö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Yrpö

Vieras
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta minua vaan mietyttää että voiko se vauva tuolla mahassa tavallaan "säikähtää" sitä äkilllistä kofeiinia? Kun heitin koko kahvin juonnin alkuraskaudessa kokonaan poikkeen kun en sitä niin kokenut tarvitsevani, join sitten teetä. Nyt kuitenkin loppuraskaudessa alkanut olemaan uniongelmia ja tunnen itseni niin väsyneeksi että harkitsen taas kahvin juonnin aloittamista.

Tiedätkö mä olen ihan samaa miettinyt kun alussa kahvi ihan oksetti ja se jäi kokonaan pois.. nyt viikkoja 38 ja kahvi tuoksuu älyttömän hyvälle, olen pari pikku kuppiakin nyt juonut ja hyvältä on maistunut.

Aloita vaikka ihan puolella kupilla. Ei se vauva siitä vahinkoidu. Itse olen juonut molempien raskauksien aikana koko ajan kahvia, tosin n. kupillisen verran. Olenkin miettinyt vauvojen vatsavaivoja kun moni ei juo raskauden aikana kahvia, mutta aloittaa sitten taas vauvan synnyttyä kahvin juonnin. Vauva ei ole tottunut siihen ja saa sitten tissimaidon kautta ja masu parka on sitten kovilla. Itse olen pyrkinyt syömään kaikkia mitä olen syönyt ennen raskauksiakin, niitä suosituksia tietenkin noudattaen.

Juo vaan sitä kahvia jos mieli tekee. kuppi silloin tällöin ei tee mitään. Itse olen juonut kahvia normaalisti kaikki raskauteni eikä sillä ole ollut mitään vaikutusta yhteenkään lapseen.

Onhan siinä teessakin kofeiinia. ;) Ei se siis ihan vieras aine sun elimistössäsi tällä hetkellä ole. Eikä siitä varmasti ole haittaa, jos hyvin pienessä määrin otat eli kupin päivässä.

Mutta ota huomioon, että se voi lisätä närästystä eikä välttämättä auta uniongelmiin, vaan voi pahentaa tilannetta.

Jos sen sijaan kaipaat myös kahvin makua, vinkkaan, että se Nestlen kofeiiniton pikakahvi on oikeasti ihan juotavan makuista. Olen juonut sitä molempien raskauksieni ajan (kofeiini närästi), ja ukkokin on tuota maistanut eikä haukkunut. ;)

Tuo on muuten totta omassakin tuttavapiirissäni, mitä joku yllä kirjoitti. Pakko ollut huomata, että äidit, jotka käyttää kahvia raskausaikana ja/tai alottaa kahvin heti synnytyksen jälkeen, tuppaavat saamaan niitä mahavaivaisia ja huonosti nukkuvia vauvoja...

Toki moni muukin asia varmasti vaikuttaa, mutta kummasti osuu tuo seikka yks yhteen.

Kyllä siinä teessäkin kofeiinia on, että jos kohtuudessa pysyy se kahvin juonti niin juo vaan, mutta uniongelmiin ja väsymykseen se ei kyllä varmaan auta. Ja mulla ainakin kahvi teki ihan hirveen närästyksen.

Kiitos vastauksista :) Ehkä mä uskallan nyt aloittaa sillä puolella kupillisella kahvia. Tosiaan tuntuu että tarviin nyt jotain piristävää ainetta näin päivisin kun yöllä en saa kunnolla nukutta ja sit päivät menee ihan sumussa. Ja niin tosiaan, onhan siinä teessäkin kofeiinia, mutta taitaa olla kuitenkin puolet vähemmän kuin kahvissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Yrpö;28415271:
Kiitos vastauksista :) Ehkä mä uskallan nyt aloittaa sillä puolella kupillisella kahvia. Tosiaan tuntuu että tarviin nyt jotain piristävää ainetta näin päivisin kun yöllä en saa kunnolla nukutta ja sit päivät menee ihan sumussa. Ja niin tosiaan, onhan siinä teessäkin kofeiinia, mutta taitaa olla kuitenkin puolet vähemmän kuin kahvissa.

Mä odottaisin kunnes vauva syntyy. Sitten ehkä oikeasti tarvitset sitä kahvia.
Näin kauan kun olet pystynyt olemaan juomatta, ei kannata aloittaa. Varmasti vaikuttaa lapseen, istukan kautta kaikki menee sellaisenaan suoraan vauvaan.
Muistan itse kun join kahvia raskaana kerran, lapsi alkoi puokkoilemaan mahassa ihan hulluna. Todellakin vaikuttaa lapseen. Kofeiini on täyttä myrkkyä. Ja laskettu aika noin lähellä, eikös ole kivampi saada rauhallinen lapsi?

[QUOTE="Vieras";28415524]Kolme mukia voi huoletta juoda kahvia.
Ei kahvi vahingoita sikiöö.[/QUOTE]

Mutta aiheuttaa kyllä riippuvuutta sikiöönkin.Näin se vaan on.
Eli jos juot, niin muista juoda sitten myös kun imetät, muuten vauva kärsii vieroitusoireista. Ihan totta!

Minun ei tehnyt raskaana ollessa mieli kahvia, join vain noin kupin päivässä ja loppuraskaudessa en enää ollenkaan. Synnytyksen jälkeen olen taas aloittanut juomaan pari kuppia vähintään päivässä. Vauva on kyllä todella hyvin nukkuvaa sorttia, että ei ainakaan meillä kahvin juonti ja vauvan nukkuminen huonosti korreloi.

Join tänään päivällä sen puolikkaan kupin, ja eipä tuo kyllä pitkän tauon jälkeen enää edes niin hyvälle maistunut. Piristävää vaikutusta ei tullut, sen sijaan tuli vain huono heikottava olo :( Taidan pysytellä teessä. Ja jos vaikka yrittäisi hakea sitä piristystä lenkkeilemällä joka päivä kevyesti :) T. Ap

Yhteistyössä