Jos olisitte kouluttamaton ja kesätyön vaihtoehtona olis toimeentulotuki...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tuosta työstä saisi enemmän rahaa kuin toimeentulotukea niin sitten ainakin.
Muuten ehkä en.Kesä on kesä.

No ei toimeentulotukea tuon vertaa saa.

Sitten tietysti.Entäs lapsen hoito?Vai onko muutenkin päiväkodissa?

Likka on perhepäivähoitajalla jo muutenkin, koska mähän opiskelen.

Näin muistelinkin.Kannattaahan tuo ottaa.Saa rahaa enemmän + kokemusta.
Ja vielä jos ei asumistukeenkaan vaikuta.

 
Ota ihmeessä vastaan,jäähän siitä kuitenkin käteen verojen jälkeen ihan hyvin! Vaikka se kuulostaa nyt "vähäiseltä", niin on se kuitenkin jotain . ja sehän riippuu siitä mihin sen laittaa-onko se paljon vai vähän. Ei minun mielestä kouluttamattomana voi vaatia kovinkaan suurta palkaa,varsinkaan verollisena. Ja hei,se on kuitenkin työtä siinä missä muukin, ja niinku joku jo sanoi, siitä tekemisestä saa itselle hyvän mielen ja toiselle jolle sen tekee, ja sinun työnjälkesi näkyy. "älä häpeä sitä mitä teet, vaan ole ylpeä siitä!"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
...ottaisitteko vastaan kotiavustajan työn jossa 7 tunnin päivistä kuukaudelta saisi 1000?? Siitä vielä verot pois.

Ja nyt ei sitten sellaisia vastauksia, että ajattelisitte tuota työtä tämän hetkisen tilanteen mukaan vaan oikeasti sen mukaan jos olisitte kouluttamaton ja toimeentulotuki olisi toinen vaihtoehto.

Kyse siis olisi kuukauden hommasta enkä menettäisi asumistukea tuolta ajalta. Tuntipalkaksi tuosta tulisi 7? ja risat. Työ ei vaikuta fyysisesti älyttömän raskaalta.

Kun nyt saisi sen....

`Jos pitäisi viedä lapset hoitoon niin en, jos ei niin kyllä!

No mulla on likalla muutenkin hoitopaikka ja isällään on kesäloma. Viime kesänä mun kesätyö oli just exän loman aikaan, joten ei likkaa tarvinnut koko kesää pitää hoidossa. Eikä mullakaan koko kesäksi olisi töitä vaikka tuon työn saisin.

No jos kerta ilmainen hoito niin sitten, minä joutuisin maksamaan kahden lapsen hoidon niin ite henk.koht. en menisi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Sori mun sisäänluku taito on heikko eli kyllä jäisin toimeetulon varaan.
Eikös sullakin mene hoitomaksut tuosta vielä?
Kivahan se on lapsenkin pitää lomaa kesä :)

Mutta jos voi olla silloin isällään niin saakin lomaa.Riippuen koska isällä loma.


 
Eilen soitin sille avustettavan pojalle ja kysyi, että olenko valmis ottamaan työn vastaan jos he mut valitsevat. Sanoin, että olen kyllä. Sitten se mies kysyi, että kuinkas ens kesä? Kun muisti, että valmistun vuoden päästä. Sanoin, että en vielä tiedä sanoa sinne asti, mutta töitä yritän hakea. Kun mieluusti ottaisivat kesällä 2009 saman henkilön siihen hommaan. En tyrmännyt sitä ajatusta ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
mutta duunista pitäis pystyä nauttimaan eikä se saisi olla tuskaista pakkopullaa..
.
Mä taas olen ihan älyttömän tyytyväinen siitä, että junnu oli viime kesänä ja menee tänäkin kesänä kesäduuniin, joka oli kirjaimellisesti fyysisestikin tuskaista sekä aika pitkälti myös pakkopullaa. Eikä edes hyvin palkattua. Ihan mielellään se kuitenkin aamuisin lähti, kun kyse oli vain kesäduunista. Mutta tajusi sen kesän jälkeen, että tällä tavalla sitä itsensä ja perhe sitten elätetään, jos ei ala koulu maistua. Ja hyvinpä rupesi koulu maistumaan :D

Minusta siis kuukauden kestää kyllä vaikka pää alaspäin aidanseipäässä.

Ap: työkokemus on aina työkokemusta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Sori mun sisäänluku taito on heikko eli kyllä jäisin toimeetulon varaan.
Eikös sullakin mene hoitomaksut tuosta vielä?
Kivahan se on lapsenkin pitää lomaa kesä :)

Mutta jos voi olla silloin isällään niin saakin lomaa.Riippuen koska isällä loma.

Exä ei varmaksi tiedä vielä koska hänen lomansa on, mutta kyllä likalle lomaa saadaan järjestymään. Mun äiti kun haluaa likkaa kesällä ottaa hoitoon ja vie tämän varmaan reissuunkin. Ja eihän mullekaan olisi kuin kuukaudeksi töitä ja koulun kesäloma on 2kk.
 
Oletko muuten tehnyt vuoden aikana töitä? Jos et niin sullahanmenis tuostakin ihan älyttömän vähän veroja.

www.vero.fi
Mistä tuloista maksat veroja?

Nuoren yleisimmät tulot ovat opintoraha ja palkka. Joudut maksamaan tuloistasi veroa kuten muutkin. Opintorahasta saat kuitenkin opintorahavähennyksen.

Vero palkasta

Verojen yhteismäärä koostuu valtion-, kunnallis- ja kirkollisverosta sekä vakuutetun sairaanhoito- ja päivärahamaksuista. Aivan pienistä tuloista et joudu maksamaan veroa.

* Valtion tuloveroa joudut maksamaan vasta, jos tulosi nousevat 12 600 euroon vuodessa.
* Kunnallis- ja kirkollisveroa sekä päivärahamaksua joudut maksamaan palkkatuloista, jotka ovat yli 2 200 euroa vuodessa. Kirkollisveroa maksavat vain kirkkoon kuuluvat henkilöt.
* Jo 1 490 euron ylittävistä tuloistasi peritään päivärahamaksua. Jos koko vuoden tulosi (esim. palkat ja opintorahat) jäävät varmasti alle 1 490 euron, voit pyytää verotoimistosta verokortin, jossa veroprosentiksi määräytyy tällöin nolla.
 
Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, joka on sitten plussaa kun haet alasi töitä. Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:
Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, . Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.

Pisti silmään tuo "työkokemusta, joka on sitten plussaa kun haet alasi töitä". Kun tämähän ei ole ap:n oman alan työtä lainkaan. Ap opiskelee ravintola-alalla ja tämä on hoitoalan työtä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Oletko muuten tehnyt vuoden aikana töitä? Jos et niin sullahanmenis tuostakin ihan älyttömän vähän veroja.

www.vero.fi
Mistä tuloista maksat veroja?

Nuoren yleisimmät tulot ovat opintoraha ja palkka. Joudut maksamaan tuloistasi veroa kuten muutkin. Opintorahasta saat kuitenkin opintorahavähennyksen.

Vero palkasta

Verojen yhteismäärä koostuu valtion-, kunnallis- ja kirkollisverosta sekä vakuutetun sairaanhoito- ja päivärahamaksuista. Aivan pienistä tuloista et joudu maksamaan veroa.

* Valtion tuloveroa joudut maksamaan vasta, jos tulosi nousevat 12 600 euroon vuodessa.
* Kunnallis- ja kirkollisveroa sekä päivärahamaksua joudut maksamaan palkkatuloista, jotka ovat yli 2 200 euroa vuodessa. Kirkollisveroa maksavat vain kirkkoon kuuluvat henkilöt.
* Jo 1 490 euron ylittävistä tuloistasi peritään päivärahamaksua. Jos koko vuoden tulosi (esim. palkat ja opintorahat) jäävät varmasti alle 1 490 euron, voit pyytää verotoimistosta verokortin, jossa veroprosentiksi määräytyy tällöin nolla.

Mä teen opiskelujen ohessa osa-aikaista työtä. Siitä menee veroja 18% koska haluan niin, oikeasti mun vero% on joku 14. Osa-aikainen työ mulla jatkuu kesälläkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:
Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, . Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.

Pisti silmään tuo "työkokemusta, joka on sitten plussaa kun haet alasi töitä". Kun tämähän ei ole ap:n oman alan työtä lainkaan. Ap opiskelee ravintola-alalla ja tämä on hoitoalan työtä.

Olen tietoinen! Olet pätkässyt tekstini keskeltä lausetta. Tekstissäni luki "YLEISTÄ TYÖKOKEMUSTA, JOKA ON SITTEN PLUSSAA KUN HAET ALASI TÖITÄ." Eli ei kannata unohtaa sitä, että työkokemusta arvostetaan aina (oli se sitten miltä alalta tahansa) enemmän kuin sitä, että olisi "huilinut" kesän. Eli jos tulevalla työnantajalla on kaksi tasavahvuista ehdokasta, niin varmasti valitsee sen, jolla on näyttöä siitä, että tarttuu reippaasi työhön kuin työhön ja tekee hommansa hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:
Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, . Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.

Pisti silmään tuo "työkokemusta, joka on sitten plussaa kun haet alasi töitä". Kun tämähän ei ole ap:n oman alan työtä lainkaan. Ap opiskelee ravintola-alalla ja tämä on hoitoalan työtä.

Olen tietoinen! Olet pätkässyt tekstini keskeltä lausetta. Tekstissäni luki "YLEISTÄ TYÖKOKEMUSTA, JOKA ON SITTEN PLUSSAA KUN HAET ALASI TÖITÄ." Eli ei kannata unohtaa sitä, että työkokemusta arvostetaan aina (oli se sitten miltä alalta tahansa) enemmän kuin sitä, että olisi "huilinut" kesän. Eli jos tulevalla työnantajalla on kaksi tasavahvuista ehdokasta, niin varmasti valitsee sen, jolla on näyttöä siitä, että tarttuu reippaasi työhön kuin työhön ja tekee hommansa hyvin.

Anteeksi, olin lukiessani ihan ohittanut tuon "yleistä" sanan. Sehän muuttikin koko lauseen merkityksen. *lukihäriö iski*
 
No kyl sitä kuukauden seisoo vaikka päällään, eli menisin vaikka hoitotyö ei todellakaan ole mun alaani, kyllä se kuukaudenaina jaksas tehdä työtä kun työtä.

Ja vaikka ei ookkaan sun omaa alaa, niin kyllä se aina näyttää työhistoriassa paremmalta jos on oikeasti tehnyt töitä, kun että sielä on selittämättömiä aukkoja jotka voi kuitata ainoastaan sanomalla "no en mä viittiny sellasella paska palkalla mihkään lähteä, mielummin makasin perse homeessa kotona".
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:
Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, . Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.

Pisti silmään tuo "työkokemusta, joka on sitten plussaa kun haet alasi töitä". Kun tämähän ei ole ap:n oman alan työtä lainkaan. Ap opiskelee ravintola-alalla ja tämä on hoitoalan työtä.

Olen tietoinen! Olet pätkässyt tekstini keskeltä lausetta. Tekstissäni luki "YLEISTÄ TYÖKOKEMUSTA, JOKA ON SITTEN PLUSSAA KUN HAET ALASI TÖITÄ." Eli ei kannata unohtaa sitä, että työkokemusta arvostetaan aina (oli se sitten miltä alalta tahansa) enemmän kuin sitä, että olisi "huilinut" kesän. Eli jos tulevalla työnantajalla on kaksi tasavahvuista ehdokasta, niin varmasti valitsee sen, jolla on näyttöä siitä, että tarttuu reippaasi työhön kuin työhön ja tekee hommansa hyvin.

Anteeksi, olin lukiessani ihan ohittanut tuon "yleistä" sanan. Sehän muuttikin koko lauseen merkityksen. *lukihäriö iski*

:) Hyvä kun sain pointtini ymmärretyksi. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:
Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, . Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.

Pisti silmään tuo "työkokemusta, joka on sitten plussaa kun haet alasi töitä". Kun tämähän ei ole ap:n oman alan työtä lainkaan. Ap opiskelee ravintola-alalla ja tämä on hoitoalan työtä.

Olen tietoinen! Olet pätkässyt tekstini keskeltä lausetta. Tekstissäni luki "YLEISTÄ TYÖKOKEMUSTA, JOKA ON SITTEN PLUSSAA KUN HAET ALASI TÖITÄ." Eli ei kannata unohtaa sitä, että työkokemusta arvostetaan aina (oli se sitten miltä alalta tahansa) enemmän kuin sitä, että olisi "huilinut" kesän. Eli jos tulevalla työnantajalla on kaksi tasavahvuista ehdokasta, niin varmasti valitsee sen, jolla on näyttöä siitä, että tarttuu reippaasi työhön kuin työhön ja tekee hommansa hyvin.

Anteeksi, olin lukiessani ihan ohittanut tuon "yleistä" sanan. Sehän muuttikin koko lauseen merkityksen. *lukihäriö iski*

:) Hyvä kun sain pointtini ymmärretyksi. :)

No mä ymmärsin sun pointin kyllä heti :D
 

Yhteistyössä