Alkuperäinen kirjoittaja Wide:En menisi koska hoitomaksujen jälkeen jäisi vähemmän kuin kotihoidontukea.
Ei mulla mene hoitomaksua
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:En menisi koska hoitomaksujen jälkeen jäisi vähemmän kuin kotihoidontukea.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jos tuosta työstä saisi enemmän rahaa kuin toimeentulotukea niin sitten ainakin.
Muuten ehkä en.Kesä on kesä.
No ei toimeentulotukea tuon vertaa saa.
Sitten tietysti.Entäs lapsen hoito?Vai onko muutenkin päiväkodissa?
Likka on perhepäivähoitajalla jo muutenkin, koska mähän opiskelen.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:...ottaisitteko vastaan kotiavustajan työn jossa 7 tunnin päivistä kuukaudelta saisi 1000?? Siitä vielä verot pois.
Ja nyt ei sitten sellaisia vastauksia, että ajattelisitte tuota työtä tämän hetkisen tilanteen mukaan vaan oikeasti sen mukaan jos olisitte kouluttamaton ja toimeentulotuki olisi toinen vaihtoehto.
Kyse siis olisi kuukauden hommasta enkä menettäisi asumistukea tuolta ajalta. Tuntipalkaksi tuosta tulisi 7? ja risat. Työ ei vaikuta fyysisesti älyttömän raskaalta.
Kun nyt saisi sen....
`Jos pitäisi viedä lapset hoitoon niin en, jos ei niin kyllä!
No mulla on likalla muutenkin hoitopaikka ja isällään on kesäloma. Viime kesänä mun kesätyö oli just exän loman aikaan, joten ei likkaa tarvinnut koko kesää pitää hoidossa. Eikä mullakaan koko kesäksi olisi töitä vaikka tuon työn saisin.
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:Sori mun sisäänluku taito on heikko eli kyllä jäisin toimeetulon varaan.
Eikös sullakin mene hoitomaksut tuosta vielä?
Kivahan se on lapsenkin pitää lomaa kesä![]()
Mä taas olen ihan älyttömän tyytyväinen siitä, että junnu oli viime kesänä ja menee tänäkin kesänä kesäduuniin, joka oli kirjaimellisesti fyysisestikin tuskaista sekä aika pitkälti myös pakkopullaa. Eikä edes hyvin palkattua. Ihan mielellään se kuitenkin aamuisin lähti, kun kyse oli vain kesäduunista. Mutta tajusi sen kesän jälkeen, että tällä tavalla sitä itsensä ja perhe sitten elätetään, jos ei ala koulu maistua. Ja hyvinpä rupesi koulu maistumaanAlkuperäinen kirjoittaja stella-av:mutta duunista pitäis pystyä nauttimaan eikä se saisi olla tuskaista pakkopullaa..
.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Wide:Sori mun sisäänluku taito on heikko eli kyllä jäisin toimeetulon varaan.
Eikös sullakin mene hoitomaksut tuosta vielä?
Kivahan se on lapsenkin pitää lomaa kesä![]()
Mutta jos voi olla silloin isällään niin saakin lomaa.Riippuen koska isällä loma.
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, . Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Oletko muuten tehnyt vuoden aikana töitä? Jos et niin sullahanmenis tuostakin ihan älyttömän vähän veroja.
www.vero.fi
Mistä tuloista maksat veroja?
Nuoren yleisimmät tulot ovat opintoraha ja palkka. Joudut maksamaan tuloistasi veroa kuten muutkin. Opintorahasta saat kuitenkin opintorahavähennyksen.
Vero palkasta
Verojen yhteismäärä koostuu valtion-, kunnallis- ja kirkollisverosta sekä vakuutetun sairaanhoito- ja päivärahamaksuista. Aivan pienistä tuloista et joudu maksamaan veroa.
* Valtion tuloveroa joudut maksamaan vasta, jos tulosi nousevat 12 600 euroon vuodessa.
* Kunnallis- ja kirkollisveroa sekä päivärahamaksua joudut maksamaan palkkatuloista, jotka ovat yli 2 200 euroa vuodessa. Kirkollisveroa maksavat vain kirkkoon kuuluvat henkilöt.
* Jo 1 490 euron ylittävistä tuloistasi peritään päivärahamaksua. Jos koko vuoden tulosi (esim. palkat ja opintorahat) jäävät varmasti alle 1 490 euron, voit pyytää verotoimistosta verokortin, jossa veroprosentiksi määräytyy tällöin nolla.
Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, . Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.
Pisti silmään tuo "työkokemusta, joka on sitten plussaa kun haet alasi töitä". Kun tämähän ei ole ap:n oman alan työtä lainkaan. Ap opiskelee ravintola-alalla ja tämä on hoitoalan työtä.
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, . Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.
Pisti silmään tuo "työkokemusta, joka on sitten plussaa kun haet alasi töitä". Kun tämähän ei ole ap:n oman alan työtä lainkaan. Ap opiskelee ravintola-alalla ja tämä on hoitoalan työtä.
Olen tietoinen! Olet pätkässyt tekstini keskeltä lausetta. Tekstissäni luki "YLEISTÄ TYÖKOKEMUSTA, JOKA ON SITTEN PLUSSAA KUN HAET ALASI TÖITÄ." Eli ei kannata unohtaa sitä, että työkokemusta arvostetaan aina (oli se sitten miltä alalta tahansa) enemmän kuin sitä, että olisi "huilinut" kesän. Eli jos tulevalla työnantajalla on kaksi tasavahvuista ehdokasta, niin varmasti valitsee sen, jolla on näyttöä siitä, että tarttuu reippaasi työhön kuin työhön ja tekee hommansa hyvin.
Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, . Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.
Pisti silmään tuo "työkokemusta, joka on sitten plussaa kun haet alasi töitä". Kun tämähän ei ole ap:n oman alan työtä lainkaan. Ap opiskelee ravintola-alalla ja tämä on hoitoalan työtä.
Olen tietoinen! Olet pätkässyt tekstini keskeltä lausetta. Tekstissäni luki "YLEISTÄ TYÖKOKEMUSTA, JOKA ON SITTEN PLUSSAA KUN HAET ALASI TÖITÄ." Eli ei kannata unohtaa sitä, että työkokemusta arvostetaan aina (oli se sitten miltä alalta tahansa) enemmän kuin sitä, että olisi "huilinut" kesän. Eli jos tulevalla työnantajalla on kaksi tasavahvuista ehdokasta, niin varmasti valitsee sen, jolla on näyttöä siitä, että tarttuu reippaasi työhön kuin työhön ja tekee hommansa hyvin.
Anteeksi, olin lukiessani ihan ohittanut tuon "yleistä" sanan. Sehän muuttikin koko lauseen merkityksen. *lukihäriö iski*
Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:Alkuperäinen kirjoittaja hei:Alkuperäinen kirjoittaja Töihin!:Nää on ihania nää useimmat vastaukset kun puntaroidaan lähes yksinomaan RAHAA! Kannattaa ajatella vähän laajemmin, työ antaa sinulle yleistä työkokemusta, . Lisäksi saat tutustua uusiin ihmisiin ja luotua suhteita. Varmasti vielä muutakin hyötyä jatkossa.
Pisti silmään tuo "työkokemusta, joka on sitten plussaa kun haet alasi töitä". Kun tämähän ei ole ap:n oman alan työtä lainkaan. Ap opiskelee ravintola-alalla ja tämä on hoitoalan työtä.
Olen tietoinen! Olet pätkässyt tekstini keskeltä lausetta. Tekstissäni luki "YLEISTÄ TYÖKOKEMUSTA, JOKA ON SITTEN PLUSSAA KUN HAET ALASI TÖITÄ." Eli ei kannata unohtaa sitä, että työkokemusta arvostetaan aina (oli se sitten miltä alalta tahansa) enemmän kuin sitä, että olisi "huilinut" kesän. Eli jos tulevalla työnantajalla on kaksi tasavahvuista ehdokasta, niin varmasti valitsee sen, jolla on näyttöä siitä, että tarttuu reippaasi työhön kuin työhön ja tekee hommansa hyvin.
Anteeksi, olin lukiessani ihan ohittanut tuon "yleistä" sanan. Sehän muuttikin koko lauseen merkityksen. *lukihäriö iski*
Hyvä kun sain pointtini ymmärretyksi.
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:Meneekö sulta edes veroa tosta tonnista kun olet opiskelija?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Riippuu paljonko enemmän jää käteen. Minulla 200 euroa on raja.