jos olisit rikas niin auttaisitko palstalla olevia vähävaraisia perheitä?

• Viestiketjun aloittaja "lelu"
  • Ensimmäinen viesti
En usko. Mulla on ihan lähipiirissäkin avun tarvitsijoita joten keskittyisin heihin ja olen auttanutkin aina oman elämäntilanteen ja rahatilanteen salliessa. Jotenkin kivempi auttaa kaveria kun tietää et raha menee tarpeeseen, tällaisellekin palstalle pesiytyy helposti huijareitakin...

Tietty siinä vaiheessa jos rahaa olisi ihan rajattomasti ni vois jo harkita.

riippuen
Mahdollisesti. En ehkä just palstalaista, mutta muuten huonossa tilanteessa olevaa.

Monesti tällä palstalla köyhyys tuntuu johtuvan siitä, että ei ole vaivauduttu ehkä kouluttautumaan ja näkemään vaivaa pärjäämisen eteen, ja lapsia on tehty yli varojen. Noissa tapauksissa voisin auttaa mahdollistamalla vanhempien koulutuksen, että voi opiskella ilman raha- ja lastenhoitohuolia. Sitä voisi sitten nousta omille jaloilleen.

"vieras"
Auttaisin, tosin haluaisin olla varma siitä, että kyseessä olisi sitten todella vähävarainen lapsiperhe/ ihminen, eikä mikään kiva keino kerätä vähän ylimääräistä.
Näin. Olen auttanutkin tällä palstalla apua pyytänyttä ihmistä. Itsekin olin silloin kh-tuella ja mies osa-aikaisena, joten emme ihan nyt rahassa rypeneet mutta katsoin kuitenkin, että voimme antaa tavaroita, joita emme itse tarvitse. Ihan hiukan ärsytti kyllä kun ei mennyt kuin muutama viikko, kun kyseinen mamma täällä hehkutti ja näytti ottamiaan hiuspidennyksiä. Ei ihmekään, ettei sitten heidän lapsillaan ollut leluja eikä vaatteita ja joulukin vielä tulossa, jos vanhemmat eivät osaa priorisoida ollenkaan tarpeita!!!

Silloin päätin, että jatkossa apu menee niille jotka tosiaan tarvitsevat, ei niille jotka kovimpaan huutavat...

"Malla"
En missään tapauksessa avustaisi ketään palstalla rahaa pyytävää. Kyse on periaatteesta, ei rahan määrästä! Mielestäni tämän kaltaiset pyynnöt ei kuulu palstalle ja ovat vain harvoin vilpittömiä. Eipä sinänsä; ei se tyhmä ole, joka pyytää.. ;)

Ystävää, sukulaista, työkaveria tai puolituttuakin voisin auttaa/olen pyydettäessä auttanut taloudellisesti, vaikka itselläkin on ollut tiukkaa.

Yhteistyössä