jos olisit kotona ja lapsi tarhassa,pitäisitkö hiihtolomalla lasta tarhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei vaan jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En veisi hoitoon, ei vain luonto antaisi periksi. Jos se lapsi on kotona riesa, se on todennäköisesti itsekin väsynyt ja loman tarpeessa. Korkeintaan yhden, lyhyehkön päivän varaisin omaan rentoutumiseeni, jos olisi ihan pakko. Tuon ajan käyttäisin nukkumiseen.

Aika pienikin lapsi osaa ajatella että miksi kaikki muut saa pitää lomaa ja itse joutuu olemaan 'töissä'... Ehkä siihen lomaan vois keksiä jotain spesiaalia niin että äiti sais levätä ja lapsi lomailla, esim. isovanhempien luokse molemmat 'täyshoitoon'!?

Jos oisin jostain syysät ihan tappoväsynyt, viesin lapsen yhdeksi päiväksi tarhaan ja elpysin. Muuten lapsi tietenkin olisi lomalla kanssani.

JOs olisin ihan sippi, tekisin lapsen kanssa kaikkea "kalsarimeininkiä": nukuittais pitkään, löllittäisiin, katsottaisiin lastenleffoja, pelattaisiin pelejä, otettaisiin päikkäreitä ja syötäisiin pizzaa. :)

Aina kun meillä vanhemmilla on lomaa, myös poika lomailee. Itse tuntuisi raskaammalta herätä vapaapäivinä aikasten ja lähteä viemään tarhaan ja sitte kytätä kelloa että koska pitää hakea.

Meillä on varattuna lapselle hoitopäivät myös hiihtoloman ajaksi.
Olen päivät kotona, mutta yöt töissä, joten tämä on myös äidin jaksamisen kannalta paras ratkaisu.

Lapsi lomailee aina, kun minä lomailen. Tai mies.

Peesaan sitä yhtä kirjoittajaa, joka kirjoitti että lapsi saattaa todennäköisesti olla riesa juuri siksi, että on loman tarpeessa. Päiväkotielämä on rankkaa.

Lomalla on lapsikin kotona, mutta arkivapaan pidän joskus niin, että lapsi on hoidossa, koska silloin siivoan ja teen muita rästikotihommia. Ja olen hiljaisuudessa muutaman tunnin. Lauantaina sitten olen töissä ja lapsi isän kanssa kotona.

Meidän lapset eivät ole koskaan olleet hoidossa yhtään ainoaa hiihto-, joulu- tai kesälomaa. Eikä tule olemaan nuorimmainenkaan. Kiitos tästä luksuksesta kuuluu lasten isovanhemmille. Jos me vanhemmat emme ole saaneet lomaa juuri hiihtolomaviikoksi, niin isovanhemmat ovat ottaneet lapset luoksensa. Sitten kun olemme saaneet talviloman (yhdessä tai eri aikoina), ovat lapset sen viikon meidän kanssa lomalla. Se oli tosi hyvä järjestely aikoinaan, ei tarvinnut lomailla sesonkiaikana vaan pääsi vähän rauhallisemmissa merkeissä oleskelemaan ;). Nyt koululaisten kanssa loma vaan on silloin kun on.

Oma päiväkoti oli aina kiinni loma-aikoina, joten lapset olisivat olleet vielä varahoidossa loman aikana ja sitä emme ole missään nimessä halunneet. Kun lapset aloittelivat päiväkodissa, pidimme lomia limittäin miehen kanssa, myöhemmin pitäneet suht samaan aikaan. Lapset ovat nauttineet täysillä kesälomista mummolassa, saavat samanlaisia muistoja kuin minä ja mieheni olemme lapsuudessamme saaneet.

Yhteistyössä