Jos olisi PAKKO valita niin kummanlainen teinitytöstäsi mieluummin tulisi? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääripäät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääripäät

Vieras
Eli jos sun olisi pakko valita niin kummanlaiseksi "haluaisit" teinisi mieluummin kasvavan? + Miten toimisit jos sitten teinisi olisi jompi kumpi näistä tytöistä?

LIISA 15 v.
o laaja kaveripiiri, koulun suosittu tyttö, aina menossa jonnekin
o meikkaa kuin huora ja pukeutuu provosoivasti
o tarkka ulkonäöstään, aina peili ja meikit mukana
o ryyppää rankasti joka viikonloppu
o hilluu väärennetyillä henkkareilla baareissa kolmekymppisten miesten kanssa
o äänekäs, ylimielinen, kikatteleva, pinnallinen tyhjäpäälissu
o koko ajan äänessä, hakemalla hakee huomiota, tahtoo olla keskipisteenä ja ihailtuna
o huumeet mukana kuvioissa
o uhkailee vähintään kerran kuussa Facebookissa itsemurhalla, muttei koskaan tee sitä oikeasti
o tullut kännissä raiskatuksi ja saanut HIV:n
o takana viisi aborttia
o koulut kesken ja haaveilee stripparin urasta
o alkoholin vaikutuksen alaisena fyysisesti väkivaltainen ja saa itkupotkuraivareita
o rikosrekisteri
o karkailee kotoaan ja ollut monesti etsintäkuulutettuna
o eräänä päivänä hän tulee tunnustamaan sulle että: ”Äiti, siis mä oon nyt raskaana mun vakipanolle!! Se on 45v ja naimisissa, mut se sano et se ottaa eron siitä kääkästä ja sit me muutetaan Las Vegasiin! Se mies oikeesti rakastaa mua ja se osti mulle tällaset sadan euron stringit ja sit tällasen kahdensadan euron parffyymin! Mä oon nyt niin onnellinen! Se lupas et heti ku mä täytän 18v, niin me mennään naimisiin!”

NOORA 15 v.
o ei ainuttakaan kaveria, näyttää olevan aina yksikseen jossain nurkassa
o ei meikkaa eikä huolehdi ulkonäöstään tai hygieniastaan paljon mitenkään
o haisee aina hieltä ja paskalta
o koulukiusattu
o pukeutuu lököttäviin collegehousuihin ja muodottomiin miesten paitoihin
o ERITTÄIN ujo, juro, herkkä, sulkeutunut, hissukka, seinäruusunen
o puhuu itsekseen, halailee puita ja kieriskelee kuralätäköissä kuin lapsi
o keinuskelee lasten keinuissa tuntikausia ja naureskelee itsekseen
o imppaa ikkunanpesuaineita ja viiltelee kynsisaksilla
o uppoutunut omaan mielikuvitusmaailmaansa ja vetäytyy syrjään kontakteista
o saa paniikkikohtauksen ja alkaa itkeä kun jossain sanotaan ”saatana”
o pelkää alinomaa jonkun voivan lukea hänen ajatuksiaan ja vaikuttaa muutenkin harhaiselta
o kiinnostunut rajatiedosta, henkiolennoista ja enkelienergioista
o koulussa yksinäinen mutta ahkera oppilas joka ei koskaan ole lintsannut eikä luntannut
o ahmii dekkareita ja nauraa räkättää kun kauhuelokuvissa joku kuolee
o eräänä päivänä hän tulee tunnustamaan sulle että: ”Äiti, poliisit on kohta ovella! Mä otin meidän keittiöstä puukon, menin tonne ulos ja tapoin naapurin Pertin! Mä halusin vaan tietää miltä tappaminen tuntuu ja mä uskon että tää muuttaa mun elämän parempaan suuntaan koska nyt mä en pelkää enää mitään enkä ketään! Siis luoja mulla on jotenkin tosi hyvä olo, mä tärisen ja puhua pölpötän ja musta tuntuu että nyt mä uskallan puhua kelle vaan ja tehdä mitä vaan! Pliis älä ilmianna mua mutsi! Mä tahdon leikkiä eläväni jossain Agatha Christien dekkarissa, voi luoja, voi luoja, voi luoja…”

kyllä mä Nooran valitsisin ,koska tää tyttö kaipaa apua ja häntä voidaan auttaa... ja nooran tarina kuulostaa autistisen nuoren tarinalta ja tuo loppu on ehkäistävissä.

no jotenkin noora kuulostaa niin tutulta ja virheistä voi oppia mutta jotenki tosta seinäruusuleimasta ei itsekseen välttämättä pääse tai edes tajua että on hukassa mutta noora tajuaa eikä tee mitään mutta voi muuttua kasvaessaan mutta syrjäytynyt on vaikea paikata.. =)

Nooralla on skitsofrenia, oikealla lääkehoidolla ja terapialla voidaan vielä saada kuntoutumaan hyvinkin. Nuivan kohdalla hankalampi tilanne, kuulostaa persoonallisuushäiriöltä ja itsetunto-ongelmalta ja sitä on vaikeampi korjata varsinkin jos ei itse ongelmaa tiedosta.

Liisan, koska koen että siitä olisi kuitenkin helpompi vielä joskus saada, edes jotakuinkin normaali.
Noora on henkisesti sairas, voidaan hoitaa ehkä lääkkeillä. Mutta jonkun pitäisi vahtia että myös syö niitä lääkkeitään. Kun nää tapaukset ei aina itse pidä itseään sairaina, ja näin ollen eivät tarvitse lääkkeitä. Ja tää Noora on huomattavasti suurempi riski muille ihmisille.

[QUOTE="Kifa";26785834]Nooralla on skitsofrenia, oikealla lääkehoidolla ja terapialla voidaan vielä saada kuntoutumaan hyvinkin. Nuivan kohdalla hankalampi tilanne, kuulostaa persoonallisuushäiriöltä ja itsetunto-ongelmalta ja sitä on vaikeampi korjata varsinkin jos ei itse ongelmaa tiedosta.[/QUOTE]

Juu juu, lääkehoidollahan se yksinäisyys ja kiusaaminen saadaan loppumaan.

Yhteistyössä