Jos olisi pakko päättää, tulisiko teille vain yksi lapsi, vai kuusi lasta?

  • Viestiketjun aloittaja Galluppia
  • Ensimmäinen viesti
Tuleva yhden äiti
Yksi, ei ole muuten varaa.

Mies on vaikeasti työllistyvä ja mä saan vaan osa-aikaisuuksia. Eikä meillä ole tapana heti ensimmäisenä olla Kelan ja sossun ovilla tukia vonkumassa. Tokihan kuudesta lapsesta jo saisi ihan kivat tuet, ja sossustakin varmasti helposti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva yhden äiti;29800563:
Yksi, ei ole muuten varaa.

Mies on vaikeasti työllistyvä ja mä saan vaan osa-aikaisuuksia. Eikä meillä ole tapana heti ensimmäisenä olla Kelan ja sossun ovilla tukia vonkumassa. Tokihan kuudesta lapsesta jo saisi ihan kivat tuet, ja sossustakin varmasti helposti.
Hienoa että ajattelet noin!:flower:
Ihmisten tulisi minusta ajatella enemmän että onko lapsiin varaa.

Lapsilisä on musta hyvin pieni raha, jos sillä tulisi kattaa lapsen menot. Kyllä sitä rahaa täytyy olla jotta pärjää.


Toivottavasti teidän tilanne tuosta kohenee.:hug:
 
Lapsia tasan nolla, ja taitaa olla miehestäkin pulaa, ehkä lisääntymisen kontrollointi noudattaa luonnonlakeja, ja kumppaninvalinnassa heikolle lenkille jää tyhjä arpa
Noei koskaan! Saisin mun entisen miehen puhelinsoitolla takas ja lapsen kahden vuoden päästä, mutta en halua sitä elämää nyt. Sinkkuudessa on miljoona hyvää puolta ja siinä, ettei ole lapsia ;)
 
"femin"
Noista kahdesta vaihtoehdosta valitsisin 6 lasta, koska koen yhden lapsen olevan liian vähän. Kurjaa kun ei ole sisaruksia, joiden kanssa leikkiä.

Tällä hetkellä meillä on 3 lasta ja todennäköisesti enempää ei tulekaan. :)
 
pljh
Valitsisin ehdottomasti yhden kuuden sijasta. En jaksais eikä riittäis rahkeet.

Tällä hetkellä on kaksi lasta, joita todellakin odotettiin ja toivottiin pitkään ja hartaasti. Ei siis mennyt niin kuin joku ajatteli, että parin vuoden päästä olisi vauva kainalossa...
 

Yhteistyössä