jos olisi mahdollisuus jättäisitkö 1v lapsesi,etelän reissun ajaksi hoitoon?

voi itku,mulla tulee oikeesti varmaan itku jos jätän,siis jäisi viikoksi parhaimmalle hoitajalle mummulle,mutta entiä kykenenkö olla erossa viikkoa:'

kunnolla ajateltuna tuon ikäinen ei matkasta muista tai tajua mitn. ja kauhea vahtiminen olisi,ja ruoat,vaipat,rattaat pitäisi raahata,ja sit se aurinko ei olisi hyväksi kyllä tuonikäiselle...

kertokaa nyt mitä te tekisitte tilanteessa?
 
"Vieras"
En jättäisi. Mulla oli kerran 3,5-vuotias 5 yötä mummilla kun olin kaupunkilomalla ulkomailla. Oli hurja ikävä koko ajan ja toiste en tekisi niin. EN kyllä 1-vuotiasta voisi jättää ollenkaan
 
"Vieras"
En mäkä 1v jättäs. Menisin myöhemmin tai ite ottasin mukaan, saagan sieltä hyvänen aika vaippoja! Ruuat ja rattaat big deal?! Aurinkosuoja vaatteet vaan mukaan, ihan yhtälailla sitä vahtia tarvii kotonakin.
 
no hitto
nauttisihan se 1-vuotiaskin siellä etelän lämmössä vaikka ei niin siitä muistaisikaan. En tosiaankaan jättäisi. En edes ymmärrä miksi pitäisi jättää. Ihme tekosyitä nupo tavaroisen raahaamiset ym.
Lapsi mukaan ja sillä siisti

Olipa turha kysymys
 
Mulla oli yksivuotias mukana muutama vuosi sitten etelänreissulla. Rattaat otettiin mukaan, ei niissä hirveää rahtaamista ollut ja niissä sai näppärästi kulkemaan muutakin tavaraa :) Mukana oli myös silloin 3-vuotias esikoinen. Ihana reissu, paikan päältä sai vaipat ja sapuskat kuten täältäkin :)
 
Emme raahanneet 1v mukana ruokaa ja vaippoja. Paikan päältä sai molempia kohtuuhintaan ja hyviä. Vaippoja sen verran että pärjättiin yön yli kun illalla oltiin perillä ja koneeseen evästä. Ei puhettakaan että oisin jättäny viikoksi hoitoon. Minusta liian pieni 1v sellaseen.
 
Ja todellakin nautti päästessään täältä helmikuun räntäkelistä sinne aurinkoon ja esim hiekkarannalle leikkimään. Elämys se on 1v matkata. Nautti ollessaan kesävaatteissa niiden kaikkien talvikamojen sijaan.
 
"vieras"
Vai itseään täynnä olevat ja vain itseään ajattelevat vanhemmat jättävät lapsen kotia. Lapsen etuko on olla mummon hoivissa ?
Mä olen sitten varmaan tosi itsekäs ja kauhea äiti. Jättäisin 1-vuotiaani hoitoon vanhemmilleni. Ihan sen takia, koska ei se sen ikäsenä ymmärrä matkasta mitään, saa koko ajan pelätä auringonpistosta ja ulkomaalaisia tauteja/bakteereja. Paljon turvallisempaa on pitää niin pieni vielä Suomessa :) Mutta ei se elämä lopu siihen että lapsi tulee elämään. Kyllä sitä saa nauttia kahdenkeskeisistä matkoista ja ajasta <3 me ainakin tahdotaan joskus ajatella vain toisiamme.

Lapsi otetaan sitten mukaan kun on vähän isompi ja saa tuosta matkasta jtn. irtikin :)
 
matkaan vaan
Meidän pian 6v lähtee 8:lle ulkomaanmatkalle ens viikolla. Ekalla reissulla oli 4kk ikäinen. Ekalla rantalomalla 11kk. Aina on reissut menny hyvin enkä ikinä ole pitänyt edes vaihtoehtona lähteä matkaan ilman lasta. Liian ikävä ois tullut ja mukava on muistella noita ekoja matkoja kuvien kautta. Lapselle on tärkeä juttu kun tietää olleensa aina mukana. :)
 

Yhteistyössä