Jos olet itse sairaslomalla, niin vietkö lapsen päiväkotiin vai pidätkö kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
On vasta aloitettu päiväkodissa enkä vielä oikein tiedä, miten yleensä toimitaan, niin kysynpä nyt teiltä.. kyse siis äkillisestä muutaman päivän sairaslomasta? Kotiin jäämisen puolesta olisi se, että on minulla kipeänä melko vaikea viedä lasta hoitoon..

Riippuu täysin siitä millä tavoin olen sairas. Viimeks kun olin kipeenä niin mies vei lapset päiväkotiin ja haki. Minä makasin sängynpohjalla ja jos päiväkotia ei olis ollu niin mies olis saanu jäädä töistä kotiin.

Miks olisin töistä poissa ellen olisi niin kipeä etten jaksaisi lastakaan hoitaa.

Jos olis niin korkea kuume että olen töistä poissa niin sillon en kyllä lastakaan jaksais hoitaa. Jos olis selkä mennyt niin olis parempi että on hoidossa päivällä ettei tarttis niin paljon nostella, poika nyt siis 1,10v.

Riippuu taudin laadusta,multa kun meni jalka poikki ni poika kävi tarhassa päivisin 8-15.Mulla oli 9 vkoa kaikkiaan lomaa ja useampi vko meni kotona joten tarhasta itse ehdottivat sitä.Olin silloin yh joten rullatuolilla ens alkuun ja sit rauhallisesti köpötellen,kun ei ollu kukaan viemässä.Onneksi tarha on ihan lähellä.Oli se kyllä aika show :D

Kun olin kovassa kuumeessa vein tytön hoitoon kun en jaksanut muuta kuin maata sängyssä ja nukkua.

Kun pääsin sairaalasta (sairastettuani luultavasti keuhkokuumeen ) ,lääkäri kirjoitti mulle viikon sairaslomaa.Silloin pidin tytön kotona kun tunsin voivani ihan suht hyvin.

Hoitoon.Meillä vilkas vajaa 3-v poika,lepäämisestä ei tulisi yhtään mitään jos poika olisi kotona.
Miksen veisi hoitoon jos maksan siitä? Jos olen ollut kipeänä niin mies vie ja hakee,hänellä liukuva työaika.Nopeammin sitä toipuu jos saa oikeasti levätä....

Silloin kun olin töissä ja lapsi päivähoidossa, niin pidin lapsen kotona, jos olin sairaslomalla. Ainoastaan kaksi päivää, jotka lääkäri kirjoitti vuodelepoa, kun odotin toista lasta, oli esikoinen hoidossa.

Olin kipeiden suppareiden takia saikulla rv 25 tienoilla ja lapsen vein tarhaan. Neuvolassa ja lääkärissä useampaan kertaan kehoitettiin viemään hoitoon. Ei olis muuten mulle mitään lepoa. Jos olen kipeä enkä pääse töihin niin en kyl yleensä jaksa sit lastakaan hoitaa. Mies silloin vienyt ja hakenut hänet tarhasta.

Luultavasti veisin päiväkotiin, koska en jää kotiin jos olen vähän vetämätön :whistle:
Ilmeisesti homma menis niin että minä veisin ja mies hakisi. Tai jos miehellä menisi myöhään, niin appi kuskais muksut päikkäristä kotiin.
Ei ole tullu tilannetta vielä vastaan, mutta näin oletan.

Jos mä olen kipeä niin mieluummin vien lapsen tarhaan. Helpompi mun on viedä ja hakea rauhalliseen tahtiin, kuin että mä joutusin päivän aikana tekemään ruokaa, tarjoilemaan sen ja siivoomaan jäljet ja vielä kahteen kertaan. Lisäks mua harmittais kun ei lapsi pääse pihalle koko päivänä mun takia.

Yhteistyössä