Jos olen koulussa kirjoilla, voinko ilmottautua työttömäksi työkkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En tajua näitä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

En tajua näitä..

Vieras
Mulla kaikki muut ehdot täyttyisi et voisin saada ne työkkärin rahat opiskelun ajaksi,mut olen siis vuoden jo opiskellut ja nyt äitiyslomalla. Voinkohan siis ä-loman jälkeen ilmottautua työttömäksi vaikka koulun kirjoilla olenkin?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;24079633:
Ei sitä mun käsittääkseni saa, jos koulu on jo aloitettu. Mulle ainakin painotettiin sitä, että päätös työttömyyspvärahalla opiskelusta pitää hankkia ennen kuin koulun aloittaa.

Samaa mieltä olisin.

Voit mut ne vaan piinaa sua todennäköisesti etkä hyödy siitä mitään..

FJTlu1

IBDsJ0

Kyllä kelan sivuilla oli että voisi kesken jääneet opinnot suorittaa loppuun ja saada tuet. Pitäs varmaan jaksaa raahautua ihan paikanpäälle et sais varmaa tietoa. Vaik ei tää ihan ajankohtasta ole,vauva 3kk vasta.

Alkuperäinen kirjoittaja En tajua näitä..;24080358:
Kyllä kelan sivuilla oli että voisi kesken jääneet opinnot suorittaa loppuun ja saada tuet. Pitäs varmaan jaksaa raahautua ihan paikanpäälle et sais varmaa tietoa. Vaik ei tää ihan ajankohtasta ole,vauva 3kk vasta.

Eikös toi koske niitä, jotka on työelämässä? Ja toi selvii soittamalla, turhaa sä mihinkään raahaudut...

Kyllä mäkin kallistuisin sille kannalle, että työnhakijaksi voit ilmoittautua, mutta et työttömäksi sellaiseksi. Etkä siten voisi opiskella opiskelujasi loppuun työttömyysrahalla. Jos siis koko tämän ajan olet koulun kirjoilla. Tilanne lienee eri, mikäli eroat koulusta kokonaan ja hakeudut sitten myöhemmin opiskelemaa opiskelusi loppuun. Mutta en tiedä tullaanko tässäkin kohtaa siihen, että riippuu opiskelualasta miten asiassa käy, onko työvoimaviranomainen myötämielinen vai ei.

Vaan tää on mutu-tuntumaa, suosittelen lämpimästi asian kysymistä asiantuntijalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja En tajua näitä..;24079557:
Mulla kaikki muut ehdot täyttyisi et voisin saada ne työkkärin rahat opiskelun ajaksi,mut olen siis vuoden jo opiskellut ja nyt äitiyslomalla. Voinkohan siis ä-loman jälkeen ilmottautua työttömäksi vaikka koulun kirjoilla olenkin?

Jos tää menis näin niin eihän kukaan opiskelis opintotuella vaan nostais työttömyyskorvausta....

Yhteistyössä