Jos olen jo kerran perunut lastensuojelun tapaamisen niin voinko tehdä sen toisen kerran?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettivä

Vieras
Ensimmäinen aika ei sopinut mun aikatauluihin kouluni vuoksi. Nyt sitten olisi toinen aika, mutta sekään ei oikein sopisi. Voinko pyytää vielä uutta aikaa tapaamiselle vai onko se epäilyttävää? Siis että kun taas haluan siirtää sitä.

Tapaaminen olisi meillä kotona ja on todella hankalaa mun koulun kannalta sovittaa tuollaista aikatauluun. En mä voi olla pois koulusta noin vain. Kyseessä olisi ensimmäinen tapaaminen jossa arvioidaan sitä onko lastensuojelulle tarvetta. Meistä kun on tehty täysin aiheeton ilmoitus erään katkeran ihmisen toimesta.

siitä vaan, se kyllä kirjataan papereihin niin että olet jättänyt useita tapaamisia väliin, se on epäilyttävää mut kuulostaa hyvältä kun sinut halutaankin leimata epäilyttäväksi. Syitä peruutuksiin ei kirjata.

Soita sinne toimistolle ja sano että sulle ei sovi päiväsaikaan koulun vuoksi tapaaminen,tulevat kyllä alkuillastakin,tekeväthän he kotikäyntejä muutenkin.
Tulevat joka tapauksessa halusit tai et.
En kyllä ymmärrä mikset voi olla pois koulusta kun sulla on pätevä syy.

Joo, aina voit perua ja siirtää, tai sitten selvittää asian. Yleensä vois sanoa että mitä vaikeampi on päästä tekemään selvitystä kotiin, sen suurempi tarve lastensuojelullisille toimille on. Ei siis aina näin, mutta kellä ongelmia, se välttelee ja kellä asiat kunnossa, haluaa osoittaa asioiden olevan kunnossa ja järjetää ajan heti mahdoollisuuksien mukaan. Sossun tädit tekee työtään ja ovat pääasiassa mukavia ihmisiä. Eivät tule ahdistelemaan, mutta heidän on selvitettävä tilanne ja joutuvat joskus kyselemään ikäviä asioita, mutta parasta on heidät tavata ja asiat selvittää enitilassa.

Meidän pitää korvata kaikki poissaolot enkä niitä haluaisi on vaikea korvata niitä perheellisenä ihmisenä. Opiskelen toisella paikkakunnalla joten menee matkoihinkin aikaa ja pitää lapset hakea hoidosta eli poissaoloa tulee enemmänkin.

kuules ap, on aika tärkeää että menet sinne tapaamiseen. Koulu ymmärtää sen kyllä, voit kertoa sinne totuuden, että susta on tehty ilmoitus ja sun pitää selvittää se.
Älä peru enää turhaan, kyse on sentään sinun lapsestasi/lapsistasi...jotka ovat paljon tärkeämpiä kuin tuo koulu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meidän pitää korvata kaikki poissaolot enkä niitä haluaisi on vaikea korvata niitä perheellisenä ihmisenä. Opiskelen toisella paikkakunnalla joten menee matkoihinkin aikaa ja pitää lapset hakea hoidosta eli poissaoloa tulee enemmänkin.

Niinpä, mutta laitappa asiat tärkeysjärjestykseen! Mun mies sanoo aina että "jos on halua, löytää keinot ja jos ei halua, löytyy selitykset!

Mietis nyt asioiden tärkeysjärjestys ihan ensin. Mulle ainakin tulis mieleen heti ensimmäisenä selvittää tilanne, joka kuten sanoit johtuu aiheettomasta ilmiannosta. Väkisinkin tulee tunne että yrittää paeta asiaa...mutta se on vaan mun ajatus joka tulee sun kirjoituksesta ensimmäisenä mieleen

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
kuules ap, on aika tärkeää että menet sinne tapaamiseen. Koulu ymmärtää sen kyllä, voit kertoa sinne totuuden, että susta on tehty ilmoitus ja sun pitää selvittää se.
Älä peru enää turhaan, kyse on sentään sinun lapsestasi/lapsistasi...jotka ovat paljon tärkeämpiä kuin tuo koulu.

No en todellakaan kerro koulussa mistä on kyse! Siellä on juoruakkoja jotka varmasti kertovat asioita eteenpäin. Erääseen ihmiseen on täysin mennyt luottamus.

Alkuperäinen kirjoittaja määä:

Mietis nyt asioiden tärkeysjärjestys ihan ensin. Mulle ainakin tulis mieleen heti ensimmäisenä selvittää tilanne, joka kuten sanoit johtuu aiheettomasta ilmiannosta. Väkisinkin tulee tunne että yrittää paeta asiaa...mutta se on vaan mun ajatus joka tulee sun kirjoituksesta ensimmäisenä mieleen

Ei ole mitään paettavaa vaan aikataulut ovat vain niin hankalat! Mä soitan sinne ja kysyn mitä mieltä ovat että onnistuu vai pidetäänkö kiinni siitä päivästä mikä on nyt sovittuna.

Jos perut sen ajan, niin ehdota ainakin sinulle sopivia aikoja. Kai olet hyvissä ajoin liikkeessä, ettei ole mikään viime tipan peruutus. Ehdota jotain aikaisempaa aikaa tilalle.

No en todellakaan kerro koulussa mistä on kyse! Siellä on juoruakkoja jotka varmasti kertovat asioita eteenpäin. Erääseen ihmiseen on täysin mennyt luottamus.

no, lapset varmaan ovat tärkeämpiä kuin se koulu? Vai ei?
Sä voit kertoa sen opelle ei tarvi muille... tai jollekin rehtorille tms.

no, lapset varmaan ovat tärkeämpiä kuin se koulu? Vai ei?
Sä voit kertoa sen opelle ei tarvi muille... tai jollekin rehtorille tms.

Koitin soittaa mutta ei ole töissä enää tämä ihminen tänään. Mietin että pitääkö mun muutenkin hänelle soittaa kun en tiedä osaavatko tulla meille. Osoite kyllä tiedossa mutta että tulevat oikeaan taloon.

Alkuperäinen kirjoittaja määä:

Ei ole mitään paettavaa vaan aikataulut ovat vain niin hankalat! Mä soitan sinne ja kysyn mitä mieltä ovat että onnistuu vai pidetäänkö kiinni siitä päivästä mikä on nyt sovittuna.

Selvitä asia, sovi uusi aika ja pidä siitä sitten kiinni. Kukaan ei voi sinua syytellä em. pohjalta, mutta ei toimintasi paranna tilannetta, jos nyt ei välttämättä pahennakkaan. Ilmoitus voi olla aiheeton, mutta itse selvittäisin asian heti, en vasta joskus myöhemmin. Olen samaa mieltä valtaosan kanssa... Peruminen ja aian siirtely ei anna parasta kuvaa sinusta, vaikka siihen olisi hyvät peruteetkin.

Koitin soittaa mutta ei ole töissä enää tämä ihminen tänään. Mietin että pitääkö mun muutenkin hänelle soittaa kun en tiedä osaavatko tulla meille. Osoite kyllä tiedossa mutta että tulevat oikeaan taloon.

Kyllä Soskun tädit perille löytää...

Ei ole pelkoa etteivätkö osaisi tulla oikeaan paikkaan.

Soita nyt heti sinne ja kysy voiko ajan mitenkään sopia sellaiseen aikaan kun olet kotona. Varmasti ymmärtävät, kun selität että koulusta ei voi olla poissa, koska kaikki poissaolot pitäisi korvata ja äitinä siihen ei ole mahdollisuutta, kun hoitoajatkin on rajalliset jne...

Kyllä voit perua ja sopia uuden ajan. Ennemmin näin kun se että menet sinne ja joudut koulussa hankaluuksiin, sitäkään ei lastensuojelussa hyvällä katsota.

*muoks* ahaa, olitkin jo yrittänyt soittaa... Jollekin toisellekin voi jättää viestin, tai laita tälle henkilölle sähköpostia tai tekstiviestiä :wave:

Yhteistyössä