Jos nyt vaikka helpottaisi (aloitukseen lisätty tekstiä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Olen viikoilla 14+4 raskaana ja kuuteen yöhön en ole nukkunut pahemmin ollenkaan. Viimekin yönä vain tunnin verran :( Rupeaa olemaan aika raskasta. Onneksi on kuitenkin mies kotona joka on lasten kanssa mahdollisimman paljon että saisin levättyä, silti tuntuu ettei se riitä :ashamed:
Eilen kävin neuvolassa puhumassa ja itkuhan siinä pääsi ku käytiin huolet ja surut läpi mitkä voisi tämän aiheuttaa..

Esikoisen menetys pyörii nyt päässä ihan koko ajan. Kuopuksen elämän alkumetrit oli tosi vaikeat ja nyt ne jotenkin pyrkii tosi vahvasti mun mieleen ja tämä neljäs raskaus pelottaa kauheasti että meneekö kaikki hyvin jne jne..

Vanhempi tyttö on ollut tosi vaikea tapaus ja hermot ei meinaa kestää enää ollenkaan ja sekin mun mieltä ilmeisesti painaa. Vaikka yritän olla ajattelematta asioita ja pystynkin siihen niin silti ne tuolla alitajunnassa jotenkin vaivaa :(

Tänään sitten soitin ajan lääkärille ja se määräs mulle rauhoittavia että saisin nukuttua ja lähetteen laittoi psykologille että pääsen juttelemaan asioista mitkä mieltä painaa.. Lääkärille ku pääsin niin hyvä ku ovesta sisään kerkesin astua niin itku jo pääs. Onneksi lääkäri ymmärsi ja neuvoi parhaansa mukaan :)

Tämä raskaus saa olla viimeinen ku joka kerta tämä vain tuntuu pahemmalta ja pahemmalta ja ei tee kohta kovin hyvää mielenterveydelle :/

*muoks*
Otin eilen rauhoittavan ja sain hyvin nukuttua kolmeen asti. Sen jälkeen valvoin jonkun aikaa ja pompin neljä kertaa sängystä ylös ku ei meinannu uni tulla. No sit jossain vaiheessa nukahdin ja heräsin 11:sta aikaa hyvin levänneenä =) Olen ollut kuin eri ihminen. Heti herättyä halusin lähteä lapsia hakemaan kotia ja touhuta heidän kanssa. Virtaa riitti :o Ja ei ole kyllä ollyt yhtään väsyny olo. Jännä sinänsä että olen näin pirteä ku nukkunu niin pitkään tosi huonosti ja yksi hyvin nukuttu yö vaikuttaa näin paljon :o Isompi tyttö ei ole rassannu mun hermoja yhtään, vaikka on ollut normaali itsensä eli ihan hirveä :D
Ensi yönä yritän nukkua ilman rauhoittavaa. Jos ei onnistu niin otan sellaisen vaikka keskellä yötä, koska mies lupasi vahtia lapsia että saan nyt nukuttua kunnolla jonkin aikaa =) :heart:

Tekisi mieli nyt jo ottaa rauhoittava ja lähteä nukkumaan ku tuntuu niin pahalta ja väsyttää tosi paljon :( mut jos mä jaksaisin odottaa iltaan asti. Mies sai puhuttua että lapset menee mummolaan yökyläilee niin saan olla ihan rauhassa ilman mitään ylimääräistä häslinkiä. Tää ottaa tosi koville ja itku pääsee ihan koko ajan ilman syytä :(

Anteeksi vuodatus :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Ei hyvältä kuulosta... Kannattiko tossa tilanteessa hankkiutua raskaaksi?

No en mä tiennyt että tämä näin rankkaa olisi :( Ja enköhän mä kestä, toivottavasti loppuun asti.. Tää on nyt vain joku ihme vaihe mikä luultavasti menee jossain vaiheessa ohi..

Voi olla että tämä johtuu myös siitä ku mulla ei ole minkäänlaisia raskausoireita ja ei tunnu siltä että olisi raskaana. Joten huoli siitä että onko kaikki ok ku ei mitään tuntemuksia raskaudesta :(

Sä olet tosi väsynyt ja varmasti helpottaa osittain kunhan vaan saat nukuttua.Tosi hyvä juttu että lapset voivat mennä mummolaan yökylään niin oikeasti vaan nukut ja nukut!Huomenna varmasti jo pajon parempi mieli 'hali*
Koita jaksaa,varmasti myös puhuminen auttaa ja psykologi osaa kuunnella ja neuvoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Minja:
Sä olet tosi väsynyt ja varmasti helpottaa osittain kunhan vaan saat nukuttua.Tosi hyvä juttu että lapset voivat mennä mummolaan yökylään niin oikeasti vaan nukut ja nukut!Huomenna varmasti jo pajon parempi mieli 'hali*
Koita jaksaa,varmasti myös puhuminen auttaa ja psykologi osaa kuunnella ja neuvoa.

Toivottavasti se tosiaan auttaa. Ei huvittaisi mennä huvin vuoksi vain puhumaan vieraalle ihmiselle.
Mieheni sanoi että voin hänelle puhua asiasta, mutta on niin vaikea hänelle puhua asiasta minkä on itsekin kokenut. Ei se ole sama asia..
Kiitos tuosta tekstistä =)

Yhteistyössä