Jos nyt tulisit raskaaksi ja saisit valita sukupuolen, kumman valitsisit ja miksi?

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
Raskaana ja kumpi vaan on tervetullut. Mutta jos nyt valita saisi, niin kai minä tytön ottaisin koska esikoinen on poika. Hassuja nämä jutut tyttöjen ja poikien eroista, ihmisillä on vanhanaikaisia ennakkoluuloja. :D Meidän poika tykkää toki poikien jutuista, mutta toisaalta on tosi kova esim. pussailemaan, halimaan, hellittelemään jne. Ja mitä nyt päiväkodissa töissä ollessani olen lapsia seurannut niin lähes jokainen niistä villiintyy riehumaan, jos vaan tilanne siihen on otollinen :D Ei se katso sukupuolta. Pojat voi olla herkkiä siinä missä tytötkin ja tytöt rohkeita ja raisuja siinä missä pojatkin.
 
Tytön ja pojan äiti
[QUOTE="...";30429586]Raskaana ja kumpi vaan on tervetullut. Mutta jos nyt valita saisi, niin kai minä tytön ottaisin koska esikoinen on poika. Hassuja nämä jutut tyttöjen ja poikien eroista, ihmisillä on vanhanaikaisia ennakkoluuloja. :D Meidän poika tykkää toki poikien jutuista, mutta toisaalta on tosi kova esim. pussailemaan, halimaan, hellittelemään jne. Ja mitä nyt päiväkodissa töissä ollessani olen lapsia seurannut niin lähes jokainen niistä villiintyy riehumaan, jos vaan tilanne siihen on otollinen :D Ei se katso sukupuolta. Pojat voi olla herkkiä siinä missä tytötkin ja tytöt rohkeita ja raisuja siinä missä pojatkin.[/QUOTE]

Ei minulla ole ennakkoluuloja sukupuolieroista, vaan ihan omaan kokemukseen perustuvaa empiiristä tietoa omista, sukulaisten ja tuttujen lapsista.
 
HippuTAR
Tytön. Syytä en osaa tarkemmin määritellä.

Ennestään löytyy 2 tyttöä ja 2 poikaa. Eikä oo mitään prinsessoja noi tytöt :LOL:. Vanhin on jo 17 ja siis tyttö, ei oo koskaan tykänny mekoista, sen hiuksia ei koskaan oo saanu laittaa mitenkään. Leikkihän se jossain vaiheessa "tyttöjen leluilla" mutta siihen se tyttömäisyys sit jäiki. Nuorin, tyttö 3v., tykkäs aiemmin mekoista mut enää ei, hiuksia saa joskus laittaa, useimmiten ei. Leikkii mieluiten turtleseilla ja autoilla... "Tyttöjen leluista" kiinnostaa lähinnä keittiöleikit.

Ja tos se touhaa noitten poikien kans, ei sukupuoli oo rajottanu sisarusten välisen ystävyyden kehittymistä mitenkään. Ja riehumises voittaa jo noi sällit.
 
"Jeba"
No kyllä mie kolmannen tytön ottaisin, oon aina tykänny tyttölapsista enempi. Mutta tietysti jos meille joskus mahdollisesti poika tulee niin rakastan sitäkin kovin kovasti :)
 
"heidip*"
Pojan. Nimi ollut jo kuopusta odottaessa valmiina (7v), tytölle on niin vaikea keksiä nimeä :D Kaksi tyttöä ennestään ja kuopus olisi varmasti mielissään, kun saisi itselleen autokaverin ;)
 
pokkura
[QUOTE="Hellevi";30428945]Tytön. Yksi tyttö on eikä hän ole mikään ongelmatapaus. Ärsyttää kun täällä palstalla aina kirjoitetaan tyttöjen olevan kamalia ja vaikeita. Yhtälailla ne pojat voi olla kamalia ja vaikeita. Enemmän tytön luokassa pojat häiriköi kuin tytöt ja noin se oli omassakin lapsuudessa.[/QUOTE]

Kirjoitetaanko muka? Ihmeellistä, minustakin päiväkodista lukioon asti ne oli aina pojat, jotka häiriköi ja oli vaikeita ja kamalia tapauksia. Tietysti on myös ihania poikia, mutta vaikeimmat ja kauheimmat oli aina poikia...
 
"minna"
Itseni puolesta tytön. Meillä neljä tyttöä ja tuntuu ettei osaisi olla pojan äiti :D Mutta mieheni vuoksi toivoisin pojan, koska hän haluisi pojan tähän akkalaumaan:) Tosin meille ei kyllä enempää ole tulossa.
 
vieras2
En kyllä yhtään tiedä. 2 tyttöä on ja tytöt on ihania ja niille on kiva ostaa kaikkea söpöä. Toisaalta poika olis kiva "tasapaino" tähän akkavaltaan ja miehelle olis kiva jos olis "kopio" hänestä. Usein olen kuullut että pojat ovat helpompia, eikä poika varmaan pahempi vois olla kun nuo 2 tempperamenttista kenraalia.
 
Kyllä mä tästä tulevasta tyttöä toivon.
En mä edes tiedä, mitä poikien kanssa tehdään ja miten niiden kanssa ollaan.

Neljän tytön jatkona laitan sille varmaan sit kuitenkin kynsilakkaa, ballerinahameen ja rusetin päähän, oli mikä hyvänsä.
 
poikien ja enkelityttöjen äiti
Tytön JOS voisin saada terveen. Meillä on 4poikaa <3 ja 3keskenmennyttä tyttöä :( kolmannen jälkeen saatiin tietää, että 99% todennäköisyydellä (kun mistään ei voi olla täysin varma) kaikki tyttösikiöt tulevat menehtymään.
 
"Laura"
Pojan. Mulla on yksi poika ja hän on aina ollut helppo lapsi. Ehkä vähän turhan arka, mutta aina tosi tottelevainen ja kiltti.
Mä olen itse aika naisellinen. Aina mekko päällä ja tykkään kaikesta naisellisesta. Lasten kanssa kuitenkin mieluummin tykkään tehdä enemmän ns. poikien juttuja.
 
"Linda"
No jos edes saisin lapsen, niin...
Mutta pojan. Syynä tähän se, että omassa lapsuudessani ja nuoruudessani lähes kaikki tytöt olivat kieroja ja kaksinaamaisia lehmiä. Noin suoraan sanottuna. Eikä naisvaltaisella alalla työskentely puolla muuta edes näin aikuisena.
 

Yhteistyössä