Jos nyt tulisit raskaaksi ja saisit valita sukupuolen, kumman valitsisit ja miksi?

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
ihana ja ei
Itse haluaisin kyllä pojan.

Minulla on kaksi tyttöä ja ihania ovat kyllä sillä hetkellä kun tietävät tehneensä jotakin, mutta muuten täysiä rasituksia koko ikänsä. Vanhempi on 12 ja koko ajan saa käytä opettajien kanssa juttelemassa koulumenestyksestä, kotona ei saa pysymään kuin ovenkahvat poistamalla ja silloinkin pääsee ulos hiljaa jos haluaa.

Miehen kanssa ollaan vähän jo epätoivoisia kun ei vain saada asettumaan.

Nuorempi, 10 ikäinen, ottaa taas mallia siskostaan. Vasta viime viikolla kävin koulun kanssa keskusteluja hänen käytöksestään, kun olivat töhrineet wc:n tusseilla. Mies lupasi pestä tosin ne, joten laskulta vältyttiin, mutta muuten kyllä koen olevani niin epäonnistunut kahden tytön äitinä, vaikka huomiomme heille olemme antaneet ja tietääkseni emme ole todellakaan pitäneet lellipentuina.
 
"meh"
Pojan. Kolme poikaa on jo, joten sopisi kivasti veljesporukkaan. Tyttö olisi kenties hiukan yksinäinen siinä poikakoplassa.

Minulla itselläni on neljä veljeä, kaksi aika samanikäisiä ja kaksi reilusti nuorempaa. Erittäin lämpimät välit on jokaiseen, mutta heillä on keskenään jotain sellaista, mistä minä jään paitsi.
 
"Hellevi"
Tytön. Yksi tyttö on eikä hän ole mikään ongelmatapaus. Ärsyttää kun täällä palstalla aina kirjoitetaan tyttöjen olevan kamalia ja vaikeita. Yhtälailla ne pojat voi olla kamalia ja vaikeita. Enemmän tytön luokassa pojat häiriköi kuin tytöt ja noin se oli omassakin lapsuudessa.
 
"Heidi"
Mulla on jo yksi kumpaakin, niin periaatteessa ei sillä väliä kumpi tulisi. Mutta jos nyt mietitään, niin esikoinen on tyttö joka on pikkuveljeään liki 7 vuotta vanhempi. Poika olisi siinä mielessä kiva, että olisi sitten kuopuksella pikkuveli touhukaverina. Esikoinen kun ei leikkiseuraa enää kaipaa.
 
-.-
Tytön. En osaa sanoa että miksi. Mutta kuulostaa ns. helpommalta, ja mieskin haluaisi tytön.
Ei välttämättä ole sitä ikävää vaihetta kun revitään kärpäsiltä siipiä ja muutenkaan kiusataan eläimiä. Jotenkin kuvittelen että tytöistä saa helpommin empatiakykyisiä. Vaikka tietysti tytöstäkin saa kasvatettua ihan hirviön ja pojasta enkelin, mutta jotenkin tuntuu siltä että tytöt voisivat olla ns. helpompia :D
Itse olen nyt esikoista odottamassa, enkä tiedä sukupuolta. Vähän on kuitenkin sellainen fiilis että poika tulee. Pelottavaa :LOL:
 
Olen raskaana ja kumma juttu että aina olen miettinyt et haluan tytön. Nyt on sellaiset fiilikset et aivan sama kumpi, kunhan terve. Mut jos ihan päättää sais niin varmaan tyttö kummiskin koska mulla on ihme luulo et osaisin hoitaa tyttöä paremmin :D Sais letitellä prinsessan hiuksia ja pukea kauniiksi. Mut, kuitenkin. Kunhan on terve =)
 
"Julia"
Tytön. En osaa sanoa että miksi. Mutta kuulostaa ns. helpommalta, ja mieskin haluaisi tytön.
Ei välttämättä ole sitä ikävää vaihetta kun revitään kärpäsiltä siipiä ja muutenkaan kiusataan eläimiä. Jotenkin kuvittelen että tytöistä saa helpommin empatiakykyisiä. Vaikka tietysti tytöstäkin saa kasvatettua ihan hirviön ja pojasta enkelin, mutta jotenkin tuntuu siltä että tytöt voisivat olla ns. helpompia :D
Itse olen nyt esikoista odottamassa, enkä tiedä sukupuolta. Vähän on kuitenkin sellainen fiilis että poika tulee. Pelottavaa :LOL:
Riippuu ihan lapsesta, sukupuolella ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka empatiakykyinen tai helppo on.

Meillä poika halailee enemmän ja tuntuu rakkaudentunnustustensa kanssa aidommalta kuin tyttö. On myös myötätuntoisempi. Vaikka ihana tuo tyttökin on, prinsessa :heart:
 
viera.s
Tytön. Lähinnä siksi, että meillä on jo poika. Joka on kylläkin oikein ihana ja rauhallinen tapaus. :)

Uskon, että luonteenpiirteet johtuvat suuremmalta osin peritystä temperamentista kuin sukupuolesta. Tyttökin olisi varmaan rauhallinen, mutta ehkä sopisi paremmin tyttöjen joukkoon kuin rauhallinen poika muiden poikien joukkoon. Pojilta kun odotetaan tiettyä raisuutta ja rohkeutta, aremmalla pojalla on siis omat haasteensa muiden joukkoon sopeutumisessa. Tytöt taas saakin olla rauhassa harkitsevaisia ja vähän ujoja, vaikka tietysti heistäkin raisuja löytyy. Tytöillä on minusta suurempi vapaus olla sellainen kuin on.
 
babymomma
Ehkä ihan rahtusen enemmän toivoisin poikaa. Mut kelpais kyllä tyttökin. :) En osaa perustella sen kummemmin.

Esikoista odottaessa olin ihan varma että tyttö tulee. Jotenkin olin aina ajatellut että saisin tyttölapsia. Kun sain tietää ultrassa että poika tulossa niin se oli aikamoinen shokki, ja podin pitkään jonkinasteista "sukupuolipettymystä". Ja toivoin hartaasti, että paljastuisi kuitenkin tytöksi. No ei paljastunut, ja yrittäessä toista toivoinkin sitten poikaa siitäkin ja poikahan sitten tuli. Nyt kahden pojan äitinä en pysty edes kuvittelemaan jotain tyttöjä tänne pyörimään. Itekin oon aina ollut poikatyttö, lapsesta asti tullut paremmin juttuun poikien kuin tyttöjen kanssa. Ihmekös tuo että tää äijäporukka tuntuu niin omalta. :)

Mut siis, kyllä tänne tyttökin sais tulla kuitenkin. Pari kun on vielä suunnitteilla niin olkoon kumpaa tahansa, pääasia että terveitä. :)
 
[QUOTE="Hellevi";30428945]Tytön. Yksi tyttö on eikä hän ole mikään ongelmatapaus. Ärsyttää kun täällä palstalla aina kirjoitetaan tyttöjen olevan kamalia ja vaikeita. Yhtälailla ne pojat voi olla kamalia ja vaikeita. Enemmän tytön luokassa pojat häiriköi kuin tytöt ja noin se oli omassakin lapsuudessa.[/QUOTE]

Samaa joskus miettinyt... Toinen olettamus on, että teinit ovat aina vaikeita ja hankaluuksia tulee varmasti.

Mä en haluaisi enää yhtään lasta. Jos nyt kuitenkin raskaaksi tulisinkin niin käsi sydämellä, aivan sama kumpi tulee. Meillä on kaksi tyttöä ja kaksi poikaa entuudestaan. Kaikki ovat omia persooniaan. Jotain samaa heissä on, tiettyjä piirteitä luonteessa, mutta en usko että sukupuoli on ollut mitenkään määrittävä tekijä siinä millaisia heistä on tullut. Oma paikka perheessä, kaverit, geenit... siellä se vastaus varmaan piilee.
 
vierailija vaan
2 tyttöä on, niin luontevalta tuntuisi kolmaskin tyttö. Ja aattelen, että olisivat jollain lailla läheisempiä. Uskon, että veli ja sisko voivat olla läheisiä, mutta omasta kokemuksesta siskot on vaan niiiiiiiin paljon läheisempiä itselle, kuin veljet. Toisaalta olisi ihana nähdä minkälainen poika meistä tulisi.. No nyt kaksi lasta on ja tykkään, et ovat samaa sukupuolta. 3.lapsi joskus haaveissa, jos terveys sallii.
 
Tytön valitsisin.

En oikein osaa määrittää, että miksi. Siihen on monta ihan semmoista pikkusyytä, joiden kautta kallistuisin tyttöön, enkä poikaan. Tyttöjen prinsessahömpsötykset ovat niin mun juttuni, että sitä on kiva puuhastella omien tyttöjen kanssa. Joten siinä yksi syy. Lisäksi pohdin sitä, että monasti tytöt vievät aikuisina niitä omia lapsiaan äidille, kuin anopille...ja koska haluan olla lastenlasteni kanssa paaaaaljon, niin ehkä se toteutuu helpommin silloin, kun kyseessä on tyttären lapsi, eikä poikani lapsi. Jos miniä ei vaikka oikein pidäkkään meikäläisestä tjtn. niin saattaa olla, että se vaikuttaa siihen, että miten usein lastenlastani tapaan, koska miniä äitinä kuitenkin vaikuttaa tällaisiin asioihin monesti enemmän, kuin se lapsen isä. Ei tietenkään aina ja yritän kyllä itsekin kasvattaa pojastani kunnollista miestä ja hyvää ja osallistuvaa isää omille lapsilleen. Mutta...niin. Aika näyttää. Mutta tällaisia pähkäilyjä siis itselläni on :)
 
Tytön ja pojan äiti
Tytön. Tytöt on ihania. Niiden kanssa voi tehdä kaikkia kivoja tyttöjen juttuja. Panostaa hiuksiin, vaatteisiin, meikkeihin, shoppailla, käydä vaikka tanssimassa tai kylpylässä (kuten teen oman äitini kanssa). Yleensä tyttöjen vanhemmat näkevät enemmän myös lapsenlapsiaan, koska tytöt ovat usein läheisemmissä väleissä äidin kanssa kuin pojat. Pystyn samaistumaan enemmän tyttöjen maailmaan, koska itsekin olen ollut tyttö.

Muutenkin tytöt ovat helpompia. Pojat ovat raisumpia ja niiden kanssa saa vääntää kaikesta.
 

Yhteistyössä