Jos nainen pelkää synnytystä niin paljon, että vaatii synnytyspelon vuoksi keisarinleikkausta, niin ei hänen ei pidä hankkia lapsia!

• Viestiketjun aloittaja iv
  • Ensimmäinen viesti
minä
Miksi ihan ehdottomasti pitää saada synnyttää sektiolla JOLLEI siihen ole lääketieteellistä syytä. Pelko ei ole sellainen, ennen vanhaan saunassa synnyttivät, ei ollut sektioita sen enempää. Kaikki niin kovin helpolla haluavat päästä, vaikka nainen on "luotu" synnyttämään. JA IMETTÄMÄÄN. Ja voitte uskoa kuinka olin hajalla kun imetys ei onnistunut kauaa. Syystä että sairastin ensimmäiset kuukaudet niin kovasti. Ei se imetys pelkän läheisyyden takia ole tärkeä, vaan oikeasti niillä äidiltä saaduilla vasta-aineilla on merkitystä. Synnytyssairaalassa ollessani vieruskaveri halusi synnytettyään unilääkettä että saa vauvojen itkulta nukuttua, sekä lääkettä maidoneritysta estämään. Oli pakko kysyä, että miksi yleensä hankkiutua raskaaksi jos se oikeasti no noin vaikeaa. :/

?!
ei sektiota saa vaan pyytämällä, kyllä ne tarkkaan katsoo kuka sen saa. Ja yleensä sektioon päädytään kun synnytys alakautta ei onnistu tai tulee komplikaatioita. Mitä se kellekään kuuluu miten kukin synnyttää, haloo!!!! Vai onko tämäkin taas aihe jossa voi päteä, voi tätä naissukupuolta!

Ja jos vaikka sektion saiskin pyytämällä niin onko vauvalle parempi täysin paniikissa oleva äiti, jolle jää hyvässä lykyssä kauheat traumat kun pakotetaan synnyttään alakautta, häh?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihquu:
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
Ap:llä on kyllä ihan hyvä pointti. Nykyisin yritetään kaikki saada muka mahdollisimman helpolla ja varmaan monet haluaa keisarinleikkauksen, koska kaverillekin tehtiin. Itse synnyttänyt viisi alakautta ilokaasun avulla.
No olet sä kyllä todellinen sankari!
Kärsi,kärsi, kirkkaimman kruunun saat =)
Ei se normaali synnytys välttämättä mitään kärsimystä ole. Onpahan vain luonnollinen tapa saattaa lapsi maailmaan. Toisilla on hommaan myös vähän eri asenne kuin toisilla.

ilta
Alkuperäinen kirjoittaja ?!:
ei sektiota saa vaan pyytämällä, kyllä ne tarkkaan katsoo kuka sen saa. Ja yleensä sektioon päädytään kun synnytys alakautta ei onnistu tai tulee komplikaatioita. Mitä se kellekään kuuluu miten kukin synnyttää, haloo!!!! Vai onko tämäkin taas aihe jossa voi päteä, voi tätä naissukupuolta!

Ja jos vaikka sektion saiskin pyytämällä niin onko vauvalle parempi täysin paniikissa oleva äiti, jolle jää hyvässä lykyssä kauheat traumat kun pakotetaan synnyttään alakautta, häh?
Ei oo kenenkään pakko synnyttää ei. Jos jo etukäteen pelkää synnytystä niin kovin että haluaa sektion jo enneku on raskaana niin mun mielestä silloin pitää olla hankkiutumatta raskaaksi.

no joo
Alkuperäinen kirjoittaja ilta:

Ei oo kenenkään pakko synnyttää ei. Jos jo etukäteen pelkää synnytystä niin kovin että haluaa sektion jo enneku on raskaana niin mun mielestä silloin pitää olla hankkiutumatta raskaaksi.

Sektio on myös tapa synnyttää. Ihan sama mitä kaksplussan mammat on mieltä :)

Onpa hölmöjä mielipiteitä! Hyvän äitiyden kriteeri ei takuulla ole se, että lapsi on syntynyt alakautta, kyllä ne tärkeät jutut on aivan jotain muuta. Ideana kun olisi tarjota lapselle rakastava koti jne. Olisikin vanhemmuus niin helppoa että "oikea" synnytystapa ratkaisisi :LOL: hohhoi....

ilta
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:

Niin siis sektio on leikkaus ei synnytys :)

tuoreäiti
sektio on ihan p*******ä antaisin mitä vain jos voisin synnyttää alakautta. Valitettavasti en ymmärrä niitä, jotka haluavat mieluummin sektion kun synnyttää alakautta.

no joo
Alkuperäinen kirjoittaja no joo:

Niin siis sektio on leikkaus ei synnytys :)

Sektio on tapa synnyttää, näin sanoi synnytyslääkärini viidennen käynnistyspäivän jälkeen kun ei tapahtunut mitään. Eli näin :)

Rukoilijasirkka
Onhan siinä se pointti, että outoa on hankkiutua tahallaan raskaaksi, jos jo tietää, ettei missään tapauksessa halua synnyttää alakautta.

Mut suurin osa sektioiduista tuskin tekee niin, vaan sektio vaan pitää tehdä tai pelko tulee myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ajatus:
Itse olen synnytyksissäni kokenut kivun positiivisena kipuna, koska se johtaa johonkin tulokseen eli en ole ajatellut kipua vaan sitä syntyvää pientä ihmisolentoa.
Ja joku mahdollisesti ajattelee kivun negativisena, ehkäpä jollakin on vaikkapa lapsi kuollut alatiesynnytyksen johdosta, ehkäpä joku on vammautunut pysyvästi, ehkäpä joku on kokenut ilman sen suurempia syitä alatiesynnytyksen todella traumaattisena.

Mutta hei joo, mehän ollaan äitejä, paskaakos sitä synnytystä pelkäämään ja jos pelkää niin lätkästään kakkosluokan-kansalainen leima otsaan niin on helpompi kontroloida ihmisten lisääntymistä :xmas:

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onhan siinä se pointti, että outoa on hankkiutua tahallaan raskaaksi, jos jo tietää, ettei missään tapauksessa halua synnyttää alakautta.

Mut suurin osa sektioiduista tuskin tekee niin, vaan sektio vaan pitää tehdä tai pelko tulee myöhemmin.
mä oon aina kuvitellut että se lapsi on tärkein. Ei se synnytystapa

hei
Synnytin alakautta, ei ollut kummoinen kokemus, mutta terve lapsi tuli ja synnytys sujui
ilman komplikaatioita. Olisi voinut mennä toisinkin.
Imetin 10kk, oli minusta inhottavaa hommaa, mutta tein kuitenkin kun maitoa tuli. Jos
ei olisi tullut, en olisi imettänyt enkä olisi asiaa sen kummemmin jäänyt miettimään.

On tuossa lapsen kasvatuksessa vielä myöhemmin monta aika paljon ongelmallisempaa asiaa edessä.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

mä oon aina kuvitellut että se lapsi on tärkein. Ei se synnytystapa
Totta kai on. Mutta onhan se vähän nurinkurista, haluta lapsi, jos jo etukäteen tietää, ettei halua synnyttää. Vähän samaan sarjaan kuuluu, kuin että päättäisi jo ennen kuin on raskaana, ettei sitten meinaa imettää.

Mutta eihän ketään voi kieltää hankkimasta lapsia, eikä pitäisikään, mutta varmaan tuommoinen tuntuu naisesta itsestäänkin ristiriitaiselta.

Yhteistyössä