Jos naapurissa on bileet, onko reilua

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Nina:
Siis miten lasten herääminen naapureiden bileisin liittyy? onko teillä niin ohuet seinät?
Ikävä kyllä on. Lisäksi esikoinen on melko arka lapsi, säikkyy helposti huutoa ja tavaroiden paiskomista seinään ja varsinkin musiikin bassot välillä herättävät. Tällaisia bileitä naapurissa.

Heräävät muutenkin aikaisin ;) Joten en nyt ihan sitä tarkoitusta varten herätellyt ;)
 
vieras
Monessa paikassa on noin ohuet seinät, varsinkin jos on makuuhuone suoraan naapurin seinää vasten. Kovaääninen (siis tarkoitan todella kovääninen) puhekin kuuluu. Jännä juttu, että meillä ainoastaan yhdet kykenevät "puhumaan" noin kovaa, että häiritsee, muilla saavat lapset huutaa ja kuuluu juuri ja juuri läpi. Mutta kai jos "puhe" on samaa huutotasoa kuin baarissa, niin alkaahan se kuulumaan, ja varsinkin välillä käydään vielä ulkona tai parvekkeella, niin että se kuuluu esim. raollaan olevan ikkunan kautta. Eikä tosiaan puhuta normaalillä äänellä vaan käytännössä huudetaan.

Ja vielä jos ne bileet ovat sellaisia, että stereoiden volyymit käännetään täysille ja basso lisäksi, niin kyllähän se kuuluu jo rakenteitakin pitkin.
 
meitsi
Mulla tuli syksyllä piste tuohon naapureiden remuamiseen. Kahen viikon aikana oli tasan kolme yötä, jolloin saatiin nukkua heräämättä hirveeseen jumputukseen ja riekkumiseen. Eräänä aamuna kun olivat lopettaneet juhlimisensa klo 4, laitoin klo 7 ti-tinallet huutamaan pojan huoneeseen. Kaiuttimet tietysti kiinni seinään ja bassot täysille. Itse lapsen kanssa olkkariin ja ovi kiinni. Vaikka oliki aika naurettava keino, niin se toimi silti. Rauhoittui meno suuresti =)
 
meidän entisessä asuin paikassa kerrostalossa...
naapuri rapussa asui nuoria..
monesti pitivät pippaloita todella pitkään...
kerrankin vielä neljän aikaan aamulla hirvee meteli...

minä lähdin lasten kanssa lauantai aamuna ulos kymmenen maissa...
otin koirankin vielä matkaa ja annoin lapsille rekan jolla kaahasivat asfaltilla..
kylläpä kuului suloinen ääni ja koira haukkui ku paimenkoira on...
osa naapureista naureskeli ku tajusivat mitä ajan takaa...
ei mennyt kauaa ku nuoriso tulee ikkunaan ja huutaa että voisitko pitää koiran hiljaa että voi nukkua...
mä kysyin että olitteko itse viime yönä hiljaa ku muut nukkui ??
ja nyt on sentään päivä...

kyllä...mä on veemäinen ku sille päälle satun... :whistle:
 
jos meidän naapurissa olis Bileet kostaisin sen aamulla. Pidettäis kovaa meteliä jo aamusta ja laitettaisiin telkkari tai musiikki kovalle. jne. jos ei osa hiljaisuusaikaan ola hiljaa nin oma vika jos ei voi keskellä päviää ukkua, silloin kun on hiljaisuus loppuu me sadan kuunnella musiikia jos halutaan.... meillä tässä hyvin ohuet seinät, naapurissa jos juostan niin sekin kuluu kuin meidän seinistä tulis läpi
 

Yhteistyössä