Jos naapurin lasten leluja on jäänyt taloyhtiön hiekkalaatikolle, saako lapsesi lainata niitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsiipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsiipa

Vieras
Tuolla meidän taloyhtiön hiekkiksellä on aina ties kuinka paljon leluja, jotka ovat naapurin lapsilta jääneet leikkien päätteksi sinne. Ja ne tietysti kiinnostas meijän lapsia paljon enemmän ku omat lelut. En ole antanut niillä leikkiä, silti. Antaisitko itse?

Tottakai. Itse ainakin automaattisesti ajattelen että jos lelut jätetään yleiselle hiekkalaatikolle, niillä saa leikkiä. Me olemme jättäneet lelut sinne kun ei tässä muita lapsia ole, niin saavat sitten naapureiden vierailevat lapset niillä leikkiä.

Jos ne on jätetty lojumaan, kyllä niillä musta saa leikkiä kauniisti. Niitä ei voi levitellä pitkin maita ja mantuja eikä esim.paiskoa ja pitää palauttaa niille sijoilleen kun lopettanut.

Kyllä antaisin. Mutta ne jätetään siihen hiekkikselle/leikkikentälle missä ovat olleetkin kun pois lähdetään (meillä on joitain leluja kadonnut kun on jäänyt puistoon ja joku innokas leikkiä on ne siitä mukaansa kerännyt).

• Tykkää
Reactions: idunnor
Tottakai niillä saa leikkiä. Itse aina katsommekin missä taloyhtiön pihalla on kivoimmat leikkipaikat ja valmiina olevat lelut niin ei tarvitse itse kannella leluja mukana.

saa leikkiä pihalle/puistoon jätetyillä. Omaksi ei tietenkään saa,vaan jätetään samaan paikkan. Näin myös meidän lelut,jos jonnekkin jäävät... tosin täälä jos jotain puistoon jätät,se ei sielä enään parin tunnin päästä ole.

Meillä on kans hiekkis täynnä leluja ja pihassa ei enää ihan taaperoikäisiä lapsia ole, nuorin ehkä 5v ja vanhemmat jo kouluikäisiä. Useimmat lelut lienee siis ihan hyljätty siihen. Olen antanut lapsen leikkiä, mutta vain siinä hiekkiksellä, ja leluja pitää käyttää nätisti, niinkuin omiakin luonnollisesti.

Meillä on tapana, että kaikki jättää lelut sinne hiekkikselle, mitä niitä 50 metriä kotipihalle kantamaan, ja kaikki saa niillä leikkiä. Mutta taloyhtiön pihalla saa leikkiä vain tässä asuvat lapset tahi lasten luona vierailevat lapset. Ulkopuoliset saa kyllä kyytiä nopeasti.

Naapurin veljekset eivät ole moksiskaan siitä, että muut leikkivät heidän hiekkalaatikolle unohtuneella muoviautollaan. Heillä on uusia leluja. Nuorempi, juuri yläkoulusta päässyt, on alkanut wowittaa.

annan leikkiä. Tosin meidän lapset marmattaa siitä, kun ei oikein tahdo mahtua leikkimään hiekkalaatikolla ennenkuin raivaa sieltä naapurin lelut pois tieltä.

Aikaisemmin ei ollut tuollaista ongelmaa, kun joku pisti laatikolle unohtuneet lelut aina päreiksi. Eipäilys on, kuka se oli, asuu nykyään muualla.