Jos mulla normi lämpö noin 36 ja nyt 37, onko se jo kuumetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flunssainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella typerää, ettei saa sairaslomaa ilman kuumetta. Mulla ainakaan ei nouse ikinä kuume yli 37, mutta silti olen niin kipeä ettei varmasti työnteosta tule mitään. Silmät särkee, lihakset särkee, palelee, väsyttää, kurkku on kipeä, nenä vuotaa, yskittää ja keuhkoihin sattuu. Olen pelkkä raato. Mutta kuume pysyttelee alle 37. Aina.

Nyttenkin on flunssa tuloillaan, mutta kuumetta ei ole eikä tule.

On flunssa ja kipeä olokin. Kurkku kipeänä, paikkoja särkee, nenä vuotaa ja on yskääkin. Saankohan sairaslomaa näillä oireilla?

onko siulla digitaalinen mittari? ite en sillä oo koskaan saanu kuumetta, normaali lämpökin oli jotain 35.5 sillä...
ny olen mittaillut korvakuumemittarilla normaaliksi lämmökseni 37.2, ja olin vasta 39 asteen kuumeessa. vaikka mittasin 37.7 välillä niin olo oli TODELLAKiN kuumeinen...

No ei sen mun mielestä ole mikään kuume vielä, vaan pikemminkin sellainen hälytysmerkki, huomenna on joko parempi olo tai sitten kunnolla kuumetta.

Meillä kyllä saa saikkua jos ei ole kuumetta, ekat päivät riittää, että ilmoittaa esimiehelle ja jos on kauhea olo niin ei muuta ku lääkäriin.

Pikaista paranemista! :heart:

Minusta tuo on lämpöä.
Mutta kipeä voi olla ilman kuumettakin. Ja tuossa kunnossa juuri tartutat sitä töissä.
Samaa monet sanovat että lapsi voi tulla hoitoon, oli sitten kuinka räkäinen ja yskäinen ku ei oo kuumetta.

On flunssa ja kipeä olokin. Kurkku kipeänä, paikkoja särkee, nenä vuotaa ja on yskääkin. Saankohan sairaslomaa näillä oireilla?
Olen mä saanut sairaslomaa ilman kuumettakin. Olen kyllä ihan reilusti sanonut että kuumetta ei ole mutta oireet tällaisia ja tällaisia. En mä saikkua ole hakenut muuta kuin silloin, kun olen niin kipeä että sen huomaa kyllä ihan päälle päinkin.

Yhteistyössä