Jos minulla on aina vähintään 10 000

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom !:
Teitä on 2 tienaajaa, yhdelle asuntovelalliselle muutaman tonnin jemmatili on iso urakka !!
ei ole kaikille. Ne tulot ja menot vaan sopiviksi =)
Kuules, minua pihimpää ei olekaan ! Lyhennän asuntoa yhden naisen pienestä palkasta 600, siihen vastike 200, pitkän työmatkan bensat, autokulut, päivähoitomaksut jja kaikki YKSIN.
Silloin ON saavutus että tilillä on edes 3 tonnia !!!!!!!!
Murinaaaaaaaaa


 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom !:
Teitä on 2 tienaajaa, yhdelle asuntovelalliselle muutaman tonnin jemmatili on iso urakka !!
ei ole kaikille. Ne tulot ja menot vaan sopiviksi =)
Kuules, minua pihimpää ei olekaan ! Lyhennän asuntoa yhden naisen pienestä palkasta 600, siihen vastike 200, pitkän työmatkan bensat, autokulut, päivähoitomaksut jja kaikki YKSIN.
Silloin ON saavutus että tilillä on edes 3 tonnia !!!!!!!!
Murinaaaaaaaaa
No, toki se on myös alanvalintakysymyskin. Ei toki kaikki pysty säästämään muutamassa vuodessa tuhansia.
 
ihme touhua
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom !:
Teitä on 2 tienaajaa, yhdelle asuntovelalliselle muutaman tonnin jemmatili on iso urakka !!
ei ole kaikille. Ne tulot ja menot vaan sopiviksi =)
Kuules, minua pihimpää ei olekaan ! Lyhennän asuntoa yhden naisen pienestä palkasta 600, siihen vastike 200, pitkän työmatkan bensat, autokulut, päivähoitomaksut jja kaikki YKSIN.
Silloin ON saavutus että tilillä on edes 3 tonnia !!!!!!!!
Murinaaaaaaaaa
Mutta, eihän se mikää elin ehto ole, että tilillä on 10 000e. Ei heti tarvitse suuttua. Siellä tilillä on mitä on, eikä sitä tarvitse selitellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ompas tässä ketjussa paljon toisia ylenkatsovia ihmisiä... :whistle:
Ja sellaisia, joiden mielestä säästäminen on ihan mahdotonta :whistle:

Jotenkin aina nämä säästökeskustelut kaatuvat siihen, että aina löytyy sellaisessa tilanteessa olevia ihmisiä, jotka juuri sillä hetkellä eivät voi säästää. Sehän heti tarkottaa sitä, että säästäminen on mahdotonta, kenellekkään joka kaksplussailee.

Useinhan ne säästöt sitten käytetään kokonaan tai osittain jossain vaiheessa - asuntoon, remonttiin, uusiin huonekaluihin, unelmien lomamatkaan, sapattivapaaseen, hoitovapaalla elämiseen, työttömänä. Ja tilanteen muuttuessa jatketaan taas vanhaan malliin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ompas tässä ketjussa paljon toisia ylenkatsovia ihmisiä... :whistle:
Ja sellaisia, joiden mielestä säästäminen on ihan mahdotonta :whistle:

Jotenkin aina nämä säästökeskustelut kaatuvat siihen, että aina löytyy sellaisessa tilanteessa olevia ihmisiä, jotka juuri sillä hetkellä eivät voi säästää. Sehän heti tarkottaa sitä, että säästäminen on mahdotonta, kenellekkään joka kaksplussailee.

Useinhan ne säästöt sitten käytetään kokonaan tai osittain jossain vaiheessa - asuntoon, remonttiin, uusiin huonekaluihin, unelmien lomamatkaan, sapattivapaaseen, hoitovapaalla elämiseen, työttömänä. Ja tilanteen muuttuessa jatketaan taas vanhaan malliin.
Oikeassa olet. En tarkoittanut mitenkään ylpeillä säästöilläni, tarkoitus rahat on käyttää jossakin vaiheessa. Kirjoitin harmaana vaikka nimimerkkikin löytyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
ompas tässä ketjussa paljon toisia ylenkatsovia ihmisiä... :whistle:
Ja sellaisia, joiden mielestä säästäminen on ihan mahdotonta :whistle:

Jotenkin aina nämä säästökeskustelut kaatuvat siihen, että aina löytyy sellaisessa tilanteessa olevia ihmisiä, jotka juuri sillä hetkellä eivät voi säästää. Sehän heti tarkottaa sitä, että säästäminen on mahdotonta, kenellekkään joka kaksplussailee.

Useinhan ne säästöt sitten käytetään kokonaan tai osittain jossain vaiheessa - asuntoon, remonttiin, uusiin huonekaluihin, unelmien lomamatkaan, sapattivapaaseen, hoitovapaalla elämiseen, työttömänä. Ja tilanteen muuttuessa jatketaan taas vanhaan malliin.
en nyt tarkottanu tuota Työäiti, vaan sitä että niistä, jotka eivät tällä hetkellä syystä taikka toisesta pysty säästämään, tuntuu todella ikävältä kun toiset antaa ymmärtää että se on oma vika jos ei säästämään pysty ja samalla sivulauseessa brassailee että ompas taas kivasti kertyny rahaa...

asiat kun voi esittää niin monella eri tavalla. jos joku sanoo ettei voi säästää niin kyllä mie luulen että siinä on jo kaikki tavat kokeiltu, ei se tyhmyydestä johdu. jokainen varmasti tietää vaikka mitä keinoja säästämiseen, joskus niitä ei vaan voi noudattaa.



 
mia
mä oon pyrkinyt siihen että ois aina noin 5000 tilillä. Säästän joka kuukausi vähäsen, koko ajan pyrin saamaan suuremman summan tilille säästöön koska mies jää pian työttömäksi.
 
Meijän olis suht helppo säästää 100-200?/kk ellen mä olis semmonen tuhlailija :ashamed:
No nyt mulla menee s-bonukset eri tilille kun mihin se kortti on ja sinne samalle tilille menee myös lapsilisät... et jos se nyt näin onnistuis.

Ja olkoon mun pyhä uudenvuoden lupaus se että mä en tänä vuonna ostelis mitään turhia :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Meijän olis suht helppo säästää 100-200?/kk ellen mä olis semmonen tuhlailija :ashamed:
No nyt mulla menee s-bonukset eri tilille kun mihin se kortti on ja sinne samalle tilille menee myös lapsilisät... et jos se nyt näin onnistuis.

Ja olkoon mun pyhä uudenvuoden lupaus se että mä en tänä vuonna ostelis mitään turhia :saint:
saman oon mieki luvannu :D :xmas:

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kerli:
Alkuperäinen kirjoittaja maniokki:
Aika hyvä hätävara...itellä jotain 2000e hätävarana tällä hetkellä ja yhteisellä säästötilillä vasta jotain 700e kun hiljattain vasta avattiin se... :(
näillä mennään.mutta jostainhan se on alotettava :hug:
Tämähän on jo ihan hyvä alkupotti!
 

Yhteistyössä