Jos mies on väkivaltainen unissaan ni mitä asialle voi tehdä

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Täältä löytyy kanssa sellainen mies joka huutaa kovaa ja vihaisesti öisin :D
Se ei kyllä oo muuten agressiivinen; ei nouse ylös, huido tms. mutta karjuu ku piru.

Ei toi kauhean tavallista oo mutta joskus. Itse oon ajatellut t on silloin jotenkin stressaantunu tai tosi väsynyt?
Kyllä se muutenkin juttelee usein unissaan- ihan rauhalliseenkin sävyyn :)
Minun mieheni ennen jutteli ihan hulvattomiakin juttuja. Etsi kädelle takkia jne. :D
Mut nykyään ei kyllä hissukseen puhu. Lähinnä vaan mesoaa ja kiroaa. Huitoo ja riehuu :/
Miestäsi painaa jokin asia nyt tosi paljon. En usko että itse saa sitä yksin selvitettyä.
Yritin kysellä. Ei kertonu minulle mitään, sanoo ettei tiedä mistä se johtuu ja ettei se ole ollenkaan hän joka riehuu vaan joku muu.
Ei myöskään halua lääkärille enkä tiedä mitä muuta voin tehdä.
Tahtoisin silloin kun hän riehuu vain rutistaa häntä mutta ei hän anna. Tarttuu käsiini etten pääse koskettamaan häntä, huitoo ja korottaa ääntää niin että ymmärrän kyllä ettei minua kaivata lähelle. :(
Voisiko olla mahdollista ettei mies itsekkään oikeasti tiedä mikä painaa mieltä. Jos tulee alitajuisesti, esim. tämä kertomasi vanha koulutapahtuma. Onko siitä jäänyt miehellesi jotain painamaan mieltä, kun kerran koulunkin heti kesken lopetti eikä asiasta halua puhua.

Kun se tässä ketjussa nyt tuli puheeksi ( en itsekään sitä ole muistanut enkä osannut mitenkään yhdistään tähän ) niin voisihan se olla että se asia vaivaa hänen mieltään. Kun ei anna edes koskea itseensä :(
Mutta en taida uskaltaa kysyä siitä, pelkään että asian muistelu satuttaa häntä liikaa :(
 
fff
Vuosia sitten mun mies heräili samaan tapaan. Kerran nousi hiukan ylös, nousin et mikä nyt, se nosti nyrkin naaman eteen, ärisi jotain ja anto ymmärtää et kohta pamahtaa. Olin paniikissa ja sanoin kuka olen ja älä lyö, herää jne. Hetken murisi siinä ja sit lopetti ja nukahti takasin. Aamulla ei meinannu uskoa kun kerroin. :O. Onneks taakse jäänyttä. Pelasi ainakin silloin jtn tietsikkasotapelejä. Nehän menee joillain miehillä uniin. Siskon exällä meni ja se piti kauheeta showta aina öisin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Vuosia sitten mun mies heräili samaan tapaan. Kerran nousi hiukan ylös, nousin et mikä nyt, se nosti nyrkin naaman eteen, ärisi jotain ja anto ymmärtää et kohta pamahtaa. Olin paniikissa ja sanoin kuka olen ja älä lyö, herää jne. Hetken murisi siinä ja sit lopetti ja nukahti takasin. Aamulla ei meinannu uskoa kun kerroin. :O. Onneks taakse jäänyttä. Pelasi ainakin silloin jtn tietsikkasotapelejä. Nehän menee joillain miehillä uniin. Siskon exällä meni ja se piti kauheeta showta aina öisin!
Minun mieheni on juuri tuollainen. Että tavallaan havahtuu jossain vaiheessa, rauhoittuu ja nukahtaa. Ei siis herää niin että osaisi siinä kohtaa selittää minulle että miksi kohtelee minua niin. Mutta rauhoittuu ja nukahtaa.
Aamulla muistaa että jotain on tehnyt mutta ei ollenkaan että mitä, ja on kovasti pahoillaan.

Mitään pelejä ei pelaa, ei tietokoneella eikä konsoleilla :/
 
Jaaa. minussa on siis jotain vialla kun selitän ja huidon öisin..
Ja ukko on muutaman kerran saanu mulle mustan silmän/turvotusta johonkin se nukkuu kyllä rauhallisesti mutta kun minä nukun keskellä sänkyä niin riittää kun jätkä kääntää kylkeään ja kyynerpää osuu johonkin... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Jaaa. minussa on siis jotain vialla kun selitän ja huidon öisin..
Ja ukko on muutaman kerran saanu mulle mustan silmän/turvotusta johonkin se nukkuu kyllä rauhallisesti mutta kun minä nukun keskellä sänkyä niin riittää kun jätkä kääntää kylkeään ja kyynerpää osuu johonkin... :kieh:
Tämä ei ole sellaista unissaan huiskaamista. Että huitoisi itsekseen jotain ja höpöttelisi vaan on oikeasti agressiivinen ja raivoissaan. Kiroaa ja huutaa minulle. Puristaa ranteista jos koitan koskettaa tai tönii kädet pois jne.
Ei minua haittaisi vaikka saisin joka yö mustelman johonkin jos se tulisi siitä että mieheni liikkuisi ja huitoisi paljon unissaan. Mutta en halua pelätä että se oikeasti LYÖ!
 
vieras
joskus saattaa vahingossa käydä kunnolla käsiks ja vaikka kuristaa sua. unessa voi tapahtua vaikka mitä eikä sillon tunnista että se oot sinä ja on vaan unta.
miksi mies ei suostu lääkäriin?
tuo on vaarallista!
ja onhan näitä ollut,telkkaristakin dokumenttia tullut.
noitahan ei sais herättää,kannattaa ennemmin koittaa poistua paikalta kun kohtaus alkaa. pahimmassa tapauksessa saat oikeesti levyyn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joskus saattaa vahingossa käydä kunnolla käsiks ja vaikka kuristaa sua. unessa voi tapahtua vaikka mitä eikä sillon tunnista että se oot sinä ja on vaan unta.
miksi mies ei suostu lääkäriin?
tuo on vaarallista!
ja onhan näitä ollut,telkkaristakin dokumenttia tullut.
noitahan ei sais herättää,kannattaa ennemmin koittaa poistua paikalta kun kohtaus alkaa. pahimmassa tapauksessa saat oikeesti levyyn.
En tiedä miksi ei suostu, kai se on liian suuri kynnys? :/
Silloin kun vaan selittää jotain hassua mutta pysyy sängyssä pötköllään niin en herätäkään vaan annan höpistä omiaan.
Mutta sitten jos alkaa riehua, nousee ylös, huutaa, kiroilee, viskoo peittoa tms. niin sitten olen sanonut että "tule kulta takas nukkumaan" tms.
Ukkeli käy näpsäkästi räppäämässä huusholliin kaikki valot päälle jne. jos en sano jotain.
Yritän puhua nätisti ja rauhallisesti kuitenkin.
Useamman kerran hän on myös nähnyt unta että mein sänky on täynnä käärmeitä. Inhoaa käärmeitä yli kaiken. :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
No nyt sanoin hänelle että mitä tehdään jos oikeasti joskus lyö? Sanoi että kai sitä sitten pitäisi mennä lääkärin kanssa juttelemaan.
:/
Muuten on siis todella hellä, huomaavainen, tekee kotitöitä siinä missä minäkin jopa enemmänkin joskus, huolehtii ja rakastaa.
Miksi pitää tapahtua, ennenkuin voi mennä juttelemaan?
Voisin kai puhua hänelle että menisi jo ennen sitä. Mutta en oikein usko että kehtaisi mennä. Luulen niin.
Kyllähän tuo on sellainen ongelma että siitä pitää puhua silloin kun mies on hereillä,ja päivällä-eikä yöllä kun riehuu.Mieheltä kyllä huonosti ajateltu että ensin pitää tapahtua kunnolla ennekuin hakeutuu hoitoon.Onko hänellä kenties itsellään asiasta enemmänkin tietoa kun hävettää mennä lääkäriin.Nimittäin kuvittelisin,että jos ei tiedä yöllisistä kohtauksistaan mitään-ja ottaisi sinut vakavasti-saattaisi kauhistua ja todellakin hakeutua lääkäriin ennenkuin tapahtuu.Tuli mieleen,että voisiko olla jonkinlaista aivoperäistä häiriötä joka lepotilassa tulee esiin?
Toivon että ajattelet itseäsikin (ja lapsia,oliko heitä)etkä odota että tapahtuu jotain.Sinä et välttämättä pydty tekemään mitään jos mies sinua voimakkaampana käy päälle eikä päästä irti.Tarkoitus ei ole pelotella,eikä ylireagoida.Mutta ei tosiaan normaalilta kuulosta.
Minun päälle kävi mieheni,humalassa ja sekavana kuristi kurkusta ja olisin siihen kyllä kuollut ellei hän olisi havahtunut avunhuutoihini ja aneluihini ja lopettanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Vuosia sitten mun mies heräili samaan tapaan. Kerran nousi hiukan ylös, nousin et mikä nyt, se nosti nyrkin naaman eteen, ärisi jotain ja anto ymmärtää et kohta pamahtaa. Olin paniikissa ja sanoin kuka olen ja älä lyö, herää jne. Hetken murisi siinä ja sit lopetti ja nukahti takasin. Aamulla ei meinannu uskoa kun kerroin. :O. Onneks taakse jäänyttä. Pelasi ainakin silloin jtn tietsikkasotapelejä. Nehän menee joillain miehillä uniin. Siskon exällä meni ja se piti kauheeta showta aina öisin!
Mun isä luki aikanaan sotakirjoja ja huusi yöt "kaverit älkää jättäkö"... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
No nyt sanoin hänelle että mitä tehdään jos oikeasti joskus lyö? Sanoi että kai sitä sitten pitäisi mennä lääkärin kanssa juttelemaan.
:/
Muuten on siis todella hellä, huomaavainen, tekee kotitöitä siinä missä minäkin jopa enemmänkin joskus, huolehtii ja rakastaa.
Miksi pitää tapahtua, ennenkuin voi mennä juttelemaan?
Voisin kai puhua hänelle että menisi jo ennen sitä. Mutta en oikein usko että kehtaisi mennä. Luulen niin.
Kyllähän tuo on sellainen ongelma että siitä pitää puhua silloin kun mies on hereillä,ja päivällä-eikä yöllä kun riehuu.Mieheltä kyllä huonosti ajateltu että ensin pitää tapahtua kunnolla ennekuin hakeutuu hoitoon.Onko hänellä kenties itsellään asiasta enemmänkin tietoa kun hävettää mennä lääkäriin.Nimittäin kuvittelisin,että jos ei tiedä yöllisistä kohtauksistaan mitään-ja ottaisi sinut vakavasti-saattaisi kauhistua ja todellakin hakeutua lääkäriin ennenkuin tapahtuu.Tuli mieleen,että voisiko olla jonkinlaista aivoperäistä häiriötä joka lepotilassa tulee esiin?
Toivon että ajattelet itseäsikin (ja lapsia,oliko heitä)etkä odota että tapahtuu jotain.Sinä et välttämättä pydty tekemään mitään jos mies sinua voimakkaampana käy päälle eikä päästä irti.Tarkoitus ei ole pelotella,eikä ylireagoida.Mutta ei tosiaan normaalilta kuulosta.
Minun päälle kävi mieheni,humalassa ja sekavana kuristi kurkusta ja olisin siihen kyllä kuollut ellei hän olisi havahtunut avunhuutoihini ja aneluihini ja lopettanut.
On lapsia kyllä.
Siis päivisin tästä puhutaankin. Yöllä usein nukahtaa heti kun rauhoittuu sen verran että painaa päänsä tyynyyn :/
 
"kojootti"
Meillä ei ole tämmöstä tapahtunut ennen, mutta viime yönä meinasin saada slaagin kun heräsin siihen, että mies tarras mua huulesta ja alkoi repimään. Mä kiljuin ihan paniikissa, että irrota, ja sitten mies heräsi ja irrotti otteensa. Ei meinannut uni tulla sen jälkeen. Toivon totisesti, että oli eka ja vika kerta.
 
Harjus
Mun mies mäjäytti mua unissaan keskelle selkää, oli unessa kalastamassa ja koetti saada isoa harjusta siepattua haaviinsa... toki säikähdin, mutta unet on unia vaan, en kokenut tuota hyökäämisenä mua vastaan - kun ei lahnasta puhunut kerta ;)

Mutta alkuperäiselle, vaikka onkin vanha ketju, kannattanee miehen käväistä lääkärissä, jos saisi vaikka jotain apua.
 
"vieras"
Mitenköhän ap ja mies ovat ongelman kanssa selvinneet, olisi mielenkiintoista tietää.

Tuli mieleen, että mieshän ei välttämättä usko, että kohtaukset olisivat niin pahoja. Ap tai muut vastaavanlaisesta kärsivät voisivat kuvata muutaman kohtauksen ja näyttää sitten päivällä miehelle miten on riehunut. Ehkä sitten lähtisi helpommin lääkäriin kun näkee omin silmin.
 
Mä näin joskus pari vuotta sitten yleltä semmoisen dokumentin, jossa tätä aihetta käsiteltiin. Siinä yksi mies, joka pelasi sotapelejä, hortoili öisin pitkin asuntoa ja etsiä "ryssiä" kaapeista ja oli aivan pihalla. Ja kerran oli kumppaniltaan murtanut kallon kun oli unissaan riehunut.
 
"mä"
Mulla tuli tuosta nyt kaks asiaa mieleen.. Elikkä voisko kyseessä olla joku vanha trauma tms, joka öisin muistuttelee tai sitten joku ihan fyysinen sairaus. Ehdottomasti kannattaa lääkärissä käydä ja vaikkei mitään syytä löytyiskään, niin miehelle voidaan määrätä joku rauhoittava lääke yöksi, joka vois rauhoittaa häntä.
 

Yhteistyössä