Jos mies kommentoisi useasti sun ruuan laittamista tai leipomista..

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Hyvä ihminen;23240815:
Sanoisin että tee itse.
Näin minäkin.
Toki ottaisin myös miehen kommentit huomioon mutta jos mies löytäisi joka ruuasta jotain napistavaa niin sanoisin että tee sinä ruokaa välillä.
Tosin vaikea kuvitella tilannetta koska meillä nuo ruuanlaittovuorot menee aikalailla tasan eikä kyllä ainakaan mitään negatiivista olla koskaan kommentoitu toisen ruuista..
Ehkä meillä on vaan niin samanlainen maku tai ollaan niin hyviä kokkaamaan. ;)
 
"syö"
No nuohan on lähinnä toiveita.
Mieheni ei jätä kommentoimista tuolle asteelle, vaan haukkuu suoraan ruokia ja jättää useimmiten syömättä kokonaan. valmistaa ruokaa silloin, kun jaksaa, mutta ne on usein sellaisia, että lapset ei niitä syö, joten teen yleensä toisenkin ruuan.
Näistä asioista oli kauheita riitoja, mutta aina ajattelin, että kokkaan mielummin lapsille, kuin miehelle, jos ruoka sattuu mielyttämään niin silloin syö. Muuten vetää leipää.
Aina myös muistaa mainita, että äidin pullat on parhaita ja äidin kastike on parasta. Mä en kuulemma osaa tehdä yhtä hyvää, kuin äitinsä. Mun tekeleet on pahoja.
 
hyvää on
[QUOTE="tööt";23240847]Sinä siis jättäisit pullat raa'aksi ja kastikkeen pois jauhelihasta ukkosi pyynnöstä?[/QUOTE]

Minustakin on hyvää makoisa pulla, ei kuiva korppu. Leipomisessa ja ruonlaitossa tarvitaan 'näppituntumaa', ei vain reseptin lukua. Kaikki eivät ole luontaisia kokkeja. Jopa amaattilaisen laittama ruoka ei välttämättä ole hyvää eikä usein olekaan.
 
"vieras"
jos minä olisin tehnyt pullaa meidän perheelle ja ukko ei söis mut kylässä vetäsis jotain kaupan valmis pullaa useamman niin vetäisisin niin ison palkokasvin nenään ettei tosikaan.
 
Haave Maria ejk
Kyllä mä otan vastaan rakentavassa mielessa sanottuja ehdotuksia ja toiveita. Jos joku haluaa raakaa pullaa niin toteutan toiveen, otan vain muutaman uunista aiemmin pois. :D Mistäs sitä voi tietää toisten toiveet jos ne ei niitä kerro.
Aloittajan mies on huono ilmaisemaan asiansa rakentavasti, ehkä tarkoitus ei ole moittia.
Rohkaisisin miestä kevyesti oikeaan suuntaan. :D
 
"vieras"
"saisko näihin korvapuusteihin päälle vähän enemmän sokeria"
Voit leipoa itse

"voisko niitä paistaa niin et jäis himppu sisältä raa´aks"
Ai, viimeksi ne oli liian raakoja

"osaatko tehdä voisilmäpullia"
Mitä sä oikein sekoilet, dementiako iski?

"olet kehittynyt pitsan teossa"
Ai, samanlaisiahan nämä on ollut viimeiset 20 vuotta

"voisko kanan syödä joskus kuivana"
Milloin se märkää on ollut?

"miks pitää laittaa jauhelihan sekaan kastiketta, tykkäisin enemmän pelkästä jauhelhasta ja makaronista"
No jos nyt kerran kokeilin uutta reseptiä sen ainaisen jauhelihan ja makaronin sijaan!

Aina voit tehdä ruoan itse!
 
naurettavaa
Vittuuntuisin ja komeesti :D. Eikä tässä olisi kysymys mistään huonosta itsetunnosta (ei kai se voi tähänkin liittyä), vaan siitä, että mun mies olisi noin urpo typerys. Esimerksiki tuo "olet kehittynyt pizzanteossa" - huh huh, ihan kuin joku esimies töissä (sitten saa varmaan palkakorotuksen).

Enkä mä ymmärrä, miksei naiset laita miehiään laittamaan ruokaa?! Ei se nyt niin vaikeeta ole herran tehdä itse makarooni-jauhelihamössönsä (hyhhyh).
 
frf
Itse en jaksa kuunnella kyllä yhtään, jos joku tuollaisissa tilanteissa käy nevomaan tai arvostelemaan. Jos näen sen vaivan, että laitan ruokaa tai levon paitsi itselleni myös jollekuulle muulle, saa tämä jolle ruokaa tarjotaan luvan olla kiitollinen ja tyytyväinen siihen sapuskaan mitä saa eteensä. Jos ei joku kelpaa tai haluaa toisin tehtäväksi, niin jokainen aikuinen pystyy siellä keittiössä itse tekemään ruokansa juuri niin kuin haluaa.
 
"saisko näihin korvapuusteihin päälle vähän enemmän sokeria" tai "voisko niitä paistaa niin et jäis himppu sisältä raa´aks"

-Sanoisin että "tee ite"

"osaatko tehdä voisilmäpullia"

-"Varmaan joo, mutta en halua kun en tykkää pullasta... Tai mä keksin! voisin tehdä laskiaispullia, paljon sisälmyksiä... Saa pullankin maistumaan!"

"olet kehittynyt pitsan teossa"

- "kiitos", ottaisin kohteliaisuutena. Tosin en ole koskaan pizzaa tehnytkään. Naapurin karvakädet tekee niin hyvää :p

"voisko kanan syödä joskus kuivana"

-"joo, kyllä voidaan" *ajattelee näin*

"miks pitää laittaa jauhelihan sekaan kastiketta, tykkäisin enemmän pelkästä jauhelhasta ja makaronista"

-sanoisin että "sun täytyy tehä sellasta sit joku päivä"
 
"vieras"
Toi kommenttilista näyttää kyllä täysin siltä mitä joku esimies saattais heittää alaiselleen: hei, jos tehtäiskin nyt näin, mitäs jos pitäisi tauon vasta kymmeneltä, osaatko muuten koodata?, oot kyllä kehittynyt tosi paljon asiakaspalvelussa, olisko mahdollista että tulisit lauantainakin töihin?

Monoa saisi ukko perseelle ja kovaa tuollaisesta käytöksestä.
 

Yhteistyössä