Jos miehesi pettäisi sinua varatun naisen kanssa, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="Kisu";25537489]Etköän ole joku rikkiviisas parempi ihminen, jonka mielestä pettäminen on pikkujuttu, kunhan ei amislaisen kanssa petä.[/QUOTE]

Mä tiedän kaiken mutta se ei ole koulutuksen ansiota. En puolusta pettäjiä, mutta minusta ap on vähintään yhtä paha kun se pettäjä kun on valmis tekemään täysin vastuuttomia asioita vain oman pahan olon helpottamiseksi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;25537514:
taidat olla kostamiseen taipuvainen sitten muutenkin? Vai miten sä oikeutat itsellesi tuon kertomisenhimon, vaikka on kirjoituksistasi päätellen ihan selvää, ettet ole vielä riittävästi viilennyt miettimään omia motiivejasi?
Miten sä oikeutat sen, että kannustat ihmisiä elämään valheellisessa parisuhteessa? Et varmaan kertoisi sitäkään jos näkisit suhteen toisen osapuolen ostamassa huumeita tai hakkaamassa mamuja kun ei se sulle kuulu.

"..."
En missään tapauksessa haluaisi, että minulle tuollainen asia tultaisiin kertomaan. Mitä en tiedä, se ei satuta. Enkä haluaisi tietää, en haluaisi joutua miettimään sitä asiaa, en haluaisi että se olisi koko loppu elämän mun ja mieheni välissä. En haluaisi erota, joten tuo asia jäisi meihin vaikuttamaan.

Mun mielestä tämä asia ei kuuluisi kenellekään muulle!!! Ei pettäjämieheni petoskumppanin puolisolle ainakan. Mun mielestä ap on sikäli eri asemassa kuin tämän toisen naisen puoliso, että ap:lla ei ole lapsia ja tällä toisella pariskunnalla on. Se muuttaa ihan kaiken!!

"Kisu"
Mä tiedän kaiken mutta se ei ole koulutuksen ansiota. En puolusta pettäjiä, mutta minusta ap on vähintään yhtä paha kun se pettäjä kun on valmis tekemään täysin vastuuttomia asioita vain oman pahan olon helpottamiseksi.
Et tiedä kaikkea etkä osaa kaikkea. Et ole mikään parempi ihminen. Sinuna lopettaisin sen muovimatoiööe ja ammattikouluille nyrpistelyn.

Jos joku ois pettänyt mun miehen kanssa, niin pitäisin petetyn velvollisuutena kertoa mulle. Olisinhan minäkin silloin petetty! Asuisin mieluummin vaikka hiekotusastiassa ilman miestä, kuin palatsissa miehen ja sivunaisen pellenä. Olisin mieliummin vaikka prostituoitu, kuin eläisin pettäjän häntäheikin kanssa.

Jos omalle kohdalle sattuisi, niin enpä usko että alkaisin sille naiselle mitään ilmoittelemaan. Olisin tuossa tilanteessa pettynyt ja vihainen miehelleni ja tavallaan kyllä itsellenikin kun sellaisen luihun tulin ottaneeksi. Mutta mulla ei riittäis voimia toisten ihmisten moraalin ja parsuhteiden vahtimiseen. Ihan riittää oman moraalin vahtimisessakin mulla hommia.

• Tykkää
Reactions: Micosa
nähty on
[QUOTE="vieras";25537563]Miten sä oikeutat sen, että kannustat ihmisiä elämään valheellisessa parisuhteessa? Et varmaan kertoisi sitäkään jos näkisit suhteen toisen osapuolen ostamassa huumeita tai hakkaamassa mamuja kun ei se sulle kuulu.[/QUOTE]

Mä en kuulu siihen porukkaan, jonka mielestä jokaisen on paras pitää vain omista asioistaan huoli silloinkin, kun asia on yhteinen.

Enkä mä ole kannustamassa ihmisiä elämään valheellisissa parisuhteissa. Olen vain sillä kannalla, että jokainen pari on erilainen, eikä muut ihmiset tiedä heidän arvojärjestyksiään. Jos olisin tuon pariskunnan miehen lähiystävä, minulla olisi suurempi velvollisuus kertoa, mutta silti olisin erittäin mietteliäs, kuuluisiko minun kertoa sittenkään. Jokainen vastuuntuntoinen ystävä joutuu miettimään tarkkaan, eikä kertoisi nopeammin kuin ajatus kulkee, vaikka olisi luvannutkin. Näin nimenomaan ja etenkin, kun suhteessa on lapsia. Tämä ei ole kahden tai kolmen aikuisen välinen juttu.

Mutta ap ei ole ystävä ollenkaan tai edes puolueeton, päinvastoin hän on joku, jolla on intressi tuhota asioita ympäriltään, koska hän on tuhoavaisella tuulella.

• Tykkää
Reactions: Micosa
"vieras"
[QUOTE="Sanna";25535440]ja saisin tietää niin seolis ensin potku munille ja sitten persiille, byebye...[/QUOTE]

Ja munille potkaisemisen jälkeen olisit syytettynä törkeästä pahoinpitelystä.

nähty on
[QUOTE="vieras";25537729]Kertoisin.

Koska sillä miehellä on oikeus tietää ja päästä tautitesteihin.[/QUOTE]

Joskus oikeudet lyö toisiaan korville. Miehellä on myös halutessaan oikeus olla tietämättä. Ja lapsilla on oikeus perheeseen. Mun pointtini oli, että ei voida tietää ihmisiä tuntematta mitään siitä, kumpaa mies haluaisi asiaa huolellisesti harkittuaan. Täällä on useampi jo sanonut ettei haluaisi tietää, kertoisitko heillekin?

Sitten asia voisi olla toinen, jos ap:n testitulokset palaisivat positiivisina. Silloinkin kertoisin pettäjälle ja kehottaisin viemään tiedon miehelle. Edes terveydenhuolto ei mene kertomaan puolisolle, miksi sitten ap:n pitäisi niin saada tehdä edes miettimättä asiaa lasten kannalta. Kertoessaan hän ottaa erivapauden, muttei edes juuri koe tarvetta perustella sitä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";25537729]Kertoisin.

Koska sillä miehellä on oikeus tietää ja päästä tautitesteihin.[/QUOTE]

Niinpä. Kumma miten pettäjän oikeus pettää on näköjään tärkeämpi kuin petetyn oikeus tietää, että häntä petetään.

Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;25537852:
Joskus oikeudet lyö toisiaan korville. Miehellä on myös halutessaan oikeus olla tietämättä. Ja lapsilla on oikeus perheeseen. Mun pointtini oli, että ei voida tietää ihmisiä tuntematta mitään siitä, kumpaa mies haluaisi asiaa huolellisesti harkittuaan. Täällä on useampi jo sanonut ettei haluaisi tietää, kertoisitko heillekin?

Sitten asia voisi olla toinen, jos ap:n testitulokset palaisivat positiivisina. Silloinkin kertoisin pettäjälle ja kehottaisin viemään tiedon miehelle. Edes terveydenhuolto ei mene kertomaan puolisolle, miksi sitten ap:n pitäisi niin saada tehdä edes miettimättä asiaa lasten kannalta. Kertoessaan hän ottaa erivapauden, muttei edes juuri koe tarvetta perustella sitä.
Ammattihenkilöitä sitoo salassapitovelvollisuus, tavallisella tallaajalla tätä ei ole, en siis puhuisi erivapaudesta.

Asia on vaikea- eihän keltään voi mennä kysymään että 'haluaisitko tietää?' Ai et, no en sitten kerro.....
Teki miten teki, voi mennä pieleen.
Pettäjät tätä ei luonnollisestikaan ajattele- turha tulla ainakaan mulle väittämään siten.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;25537852:

Minä en voisi tietää haluaako mies tietää vai ei. Joten en voisi valita sen mukaan päätöstäni. Kertoisin, koska minun moraalini ei hyväksy salailua tällaisissa tapauksissa.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
vai lasten etu
Tämä lasten oikeus perheeseen -puhe. Tarkoitetaanko tällä oikeasti naisen oikeutta säilyttää elintasonsa ja miehensä rahat käytettävissään sekä hyvä sosiaalinen asema ystäväverkostossa,mitkä kaikki menetetään sillä hetkellä, kun erotaan petturimiehestä? Tarkoitetaanko tällä oikeasti miehen oikeutta omistaa vaimonsa ja leikkiä lapsilleen hyvää isää, mikä kaikki on erotilanteessa mennyttä? Petturimiehelle jäävät elatusmaksut, petetylle naiselle yh:n asema sosiaalisessa tyhjiössä, petturinaiselle huoran maine ja petetylle miehelle tappelu lapsista ja elatusmaksuista.

nähty on
[QUOTE="vieras";25537886]Minä en voisi tietää haluaako mies tietää vai ei. Joten en voisi valita sen mukaan päätöstäni. Kertoisin, koska minun moraalini ei hyväksy salailua tällaisissa tapauksissa.[/QUOTE]

nimenomaan, et voi tietää. Siitä ei voi päätellä, että sitten pitää vain toimia oman moraalin mukaan miettimättä kertomisen kohteita. Jos niin tekee, niin oma moraali on sääntömoraalia, eikä siinä oteta tilannetta eikä yksilöitä huomioon.

Nimenomaan siksi, että ei voi tietää, ei myöskään pidä kertoa, ellei tilanteessa ole jotain erityissyytä, miksi pitäisi. Mies voi olla vaikka väkivaltainen kontrollifriikki ja seuraavaksi tulee rumihia - sitäkään ei tiedä ap eikä hyveellinen vieras. Tai sitten tapahtuisi jotain lievempää, mutta silti turmiollista.

Mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä, että ei mennä sekaantumaan toisten perhe-elämään ilman erittäin painavaa syytä?

"a.p"
Mä teen niin, kun itse parhaakseni näen sitten kun olen asiaa pohtinut. Ja joo, en tiedä vanhemmuudesta varmasti mitään. Mutta minkäs teet, mulla ei ole lapsia. Mä toimin niiden tietojen perusteella, joita mulla on.

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;25537944:
nimenomaan, et voi tietää. Siitä ei voi päätellä, että sitten pitää vain toimia oman moraalin mukaan miettimättä kertomisen kohteita. Jos niin tekee, niin oma moraali on sääntömoraalia, eikä siinä oteta tilannetta eikä yksilöitä huomioon.

Nimenomaan siksi, että ei voi tietää, ei myöskään pidä kertoa, ellei tilanteessa ole jotain erityissyytä, miksi pitäisi. Mies voi olla vaikka väkivaltainen kontrollifriikki ja seuraavaksi tulee rumihia - sitäkään ei tiedä ap eikä hyveellinen vieras. Tai sitten tapahtuisi jotain lievempää, mutta silti turmiollista.

Mikä siinä on niin vaikeaa hyväksyä, että ei mennä sekaantumaan toisten perhe-elämään ilman erittäin painavaa syytä?
Mun mielestä tämä on erittäin painava syy.

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
"Kisu"
Pitäisin sinua, ap kanssapetturina, jos et kerro. Silloin olet osallinen siihen valheeseen, tiedät miten pahalta se tuntuu, mutta et kerro toiselle petetylle.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nähty on;25537944:

Miksi sinun on niin vaikeaa ymmärtää, että minä kertoisin, koska en hyväksy salailua, ja koska miehellä ON OIKEUS päästä tautitesteihin. MINÄ asetan sen oikeuden tärkeimmäksi tässä tilanteessa, etkä sinä voi siitä vetää sellaista johtopäätöstä, että minun moraalini on väärä tai muuta shaissea. =)

"a.p"
Ja vaikka mä kertoisin sille miehelle tän homman pelkästään siksi, että olen raivoissani, niin sekin olisi oikeutettua. Mun mielestä petetty saisikin olla niin raivoissaan, että tekee niin. Mut ei, ei puututa mihinkään, silitellään sen muijan päätä ja säälitään sitä, jos sen tekemisiin puututaan. Mä olen siis se, joka tässä tekee väärin, jos kerron.

"vieras"
[QUOTE="a.p";25538005]Ja vaikka mä kertoisin sille miehelle tän homman pelkästään siksi, että olen raivoissani, niin sekin olisi oikeutettua. Mun mielestä petetty saisikin olla niin raivoissaan, että tekee niin. Mut ei, ei puututa mihinkään, silitellään sen muijan päätä ja säälitään sitä, jos sen tekemisiin puututaan. Mä olen siis se, joka tässä tekee väärin, jos kerron.[/QUOTE]
Yää yää.

"Kisu"
[QUOTE="a.p";25538005]Ja vaikka mä kertoisin sille miehelle tän homman pelkästään siksi, että olen raivoissani, niin sekin olisi oikeutettua. Mun mielestä petetty saisikin olla niin raivoissaan, että tekee niin. Mut ei, ei puututa mihinkään, silitellään sen muijan päätä ja säälitään sitä, jos sen tekemisiin puututaan. Mä olen siis se, joka tässä tekee väärin, jos kerron.[/QUOTE]

Kyllä, olet kostoonkin oikeutettu!

"a.p"
[QUOTE="Kisu";25538013]Kyllä, olet kostoonkin oikeutettu![/QUOTE]

Olin tai en, miehelle kyllä olen kostanut ja tulen kostamaan. :D Sille naiselle tai sen miehelle mulla ei ole tarvetta kostaa.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä