jos merellä tuulee 12m/s niin onko se paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "JÖRÖ"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"JÖRÖ"

Vieras
tai onko isoa aallokkoa? mietin sitä että mustankohan ihan väärin että olisi joskus ollut laivalla tuo 12m/s ja laiva keinu todella paljon.huomiseksi olisi tuollaista luvattu ja en halua lähteä laivalle pelastusliivi päällä istumaan:D

Ei siellä pelastusliivit päällä tarvi olla, ota yksi kossupaukku jos niin kovin pelkäät pikku keinutusta.
Ei se aallokko isossa laivassa niin pahalta tunnu.

t.joskus siellä töissäkin olleena

Keikkuu se vähän mutta mie joka tuun merisairaaksi helposti, niin otan pari vahvistavaa aina, niin ei tunnu niin pahalle. Mitähän luvattu tuulta lauantaiksi..olisi risteily.

ihan tukholmaan menossa mariellalla että ihan ok:n kokoinen paatti.merisairaaksi minäkin tulen helposti sekä pelkään paljon keinumista:)) tai lähinnä siis sitä tietenkin että laiva uppoaa. näen vaan tuolla sivuilla perjantain aamuun asti ennustukset,joten en osaa sanoa lauantain ennustuksia.

ihan tukholmaan menossa mariellalla että ihan ok:n kokoinen paatti.merisairaaksi minäkin tulen helposti sekä pelkään paljon keinumista:)) tai lähinnä siis sitä tietenkin että laiva uppoaa. näen vaan tuolla sivuilla perjantain aamuun asti ennustukset,joten en osaa sanoa lauantain ennustuksia.

Ei se uppoo!!!!Mä kyl kanssa vähän sellanen että mietin uppoamisjuttuja... :ashamed: Nyt on halvat hytitkin eli siellä ihan alhaalla....Mutta siis menossa Tallinnaan ostosreissulle.

Eihän se varmaan uppoakkaan,mutta joskushan niitäkin käy:/ meillä kyllä ihan ikkunallinen hytti,mutta en tiedä pahentaako vai helpottaako se että ulos näkee jos kova merenkäynti.

edelliskertana raskaana ollessani,en saanut unta ja jos nukahdin niin heti säpsähdin hereille ja kirosin perkeleesti ja pidin sängynlaidoista kiinni,ihankuin se olisi jotain auttanut:D vaikka ei kovasti edes tuolloin keinunut.

Itse olin laivalla vuosia sitten kun tuuli 26m/s ja silloin voi sanoa, että laiva keikkui. Astiat lensi pöydiltä ja mentiin vielä ulkokannelle, niin sai tosissaan pitää kiinni, että pysyi paikallaan tai olisin lähtenyt tuulen mukaan (vaikka en kovin kevyt olekaan).

[QUOTE="hei";22882541]Itse olin laivalla vuosia sitten kun tuuli 26m/s ja silloin voi sanoa, että laiva keikkui. Astiat lensi pöydiltä ja mentiin vielä ulkokannelle, niin sai tosissaan pitää kiinni, että pysyi paikallaan tai olisin lähtenyt tuulen mukaan (vaikka en kovin kevyt olekaan).[/QUOTE]

Saman kokenut. Tosin ulkokannelle ei saantut mennä. Ravintolat suljettiin jne.. Ja Silja Serenade oli kysessä..

Lauantina olisi lähtö samalle paatille. Toivottavasti ei myrskyä..

Vähän riippuu tuulen suunnastakin, esim. tuuleeko sivusta, edestä vai takaa. Tietystä suunnasta tulevaa aallokkoa ei välttämättä edes pahemmin tunne. Kerran laivalla ollessa tuuli vissiin sen verran että keikutti, mutta huono olo ja "merisairaus" iski vasta maissa, kun tuntui edelleen että kaikki keinuu :)
12 m/s ei ole vielä kovin paha tuulahdus isolle veneelle, näkisitpä kuin karmeessa kelissä myö mennään saareen ja on muuten pikkinen venonen meillä :)

12 ei ole vielä paljonkaan. Joku 18-20 alkaa olla sellainen, että itse jättäisin väliin, jos ei olisi ennakkoon maksettuja lippuja tms.

Kyllä 12m/s vielä liikutaan ihan tavallisilla perheveneilläkin merellä. Kyllä meidän pienellä purjeveneelläkin on useasti liikkeellä oltu, saattaa vaan tuulen suunnasta riippuen tarkoittaa, että purjeilla ei mennä vaan moottorilla.

Yhteistyössä