Jos menisin Turkkilaisen miehen kanssa naimisiin (mies ei ole asunut Suomessa,

  • Viestiketjun aloittaja rakastunut
  • Ensimmäinen viesti
:o
TOIVOTTAVAST tämä ei ole totta!! Niin haasteellista kuin avioliitto on samasta kulttuurista olen kanssa vuosienkin yhteiselon jälkeen, niin miten tällaisen kanssa kävisi??? Viddu, pitäis säätää laki että suin päin ei saa rynnätä naimisiin, ei ennen avioliittokoulua!
 
naapurista
Mun naapurissa asuu 30v nainen, jolla 2 lasta edellisestä liitosta. Nyt ollut vuoden naimisissa Turkkilaisen kanssa ja heillä 5kk ikäinen poikavauva. Mies oli käynyt kerran Suomessa,vihille mentäessä ennen muuttoaan Suomeen. Nainen oli käynyt Turkissa kaksi kertaa, toisella kerralla lapset mukana. Kun mies tuli Suomeen hän sai väliaikaisen oleskeluluvan.Miksi hän sai sen? Johtuiko siitä että he menivät kesällä Suomessa naimisiin ja mies palasi turkkin odottamaan oleskelulupaa.Lupa tuli alku talvella.Nyt mies saa työttömyyskorvausta ja käy Suomenkilen kursseilla. Hän ainakin sai helposti kaikki tuet.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut:
Mehän mentäisi naimisiin ja sitten hän saisi väliaikaisen oleskeluluvan. Noin 4v kuluttua saisi oleskeluluvan. Sillä aikaa opettelisi kielen, hakisi töitä ja ehkä perustettaisi perhe lapsineen.Niin kuin elämä menee eteenpäin.
Ei välttämättä saa. Jos mies on ollut Suomessa luonasi aiemmin vain viikon, niin kuinka kauan sinä olet ollut hänen luonaan Turkissa? Naimisiinmeno ei automaattisesti tarkoita väliaikaista oleskelulupaa, jos avioliittoa pidetään nk lumeavioliittona.
Olin kesällä 9vkoa Turkissa,lasteni kanssa.
Siinä sitä taas lapsilla kestämistä tulevaisuudessa kun mami on NIIN rakastunut. Turkkilainen mies ei koskaan tule arvostamaan sinun ja toisen miehen lapsia ja tulee kohtelemaan heitä kuin roskaa. Tietämässäni tapauksessa mies ajoi lapset pois kotoa. Äiti oli niin helvetin rakastunut että heitti lapsensa ulos!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja naapurista:
Mun naapurissa asuu 30v nainen, jolla 2 lasta edellisestä liitosta. Nyt ollut vuoden naimisissa Turkkilaisen kanssa ja heillä 5kk ikäinen poikavauva. Mies oli käynyt kerran Suomessa,vihille mentäessä ennen muuttoaan Suomeen. Nainen oli käynyt Turkissa kaksi kertaa, toisella kerralla lapset mukana. Kun mies tuli Suomeen hän sai väliaikaisen oleskeluluvan.Miksi hän sai sen? Johtuiko siitä että he menivät kesällä Suomessa naimisiin ja mies palasi turkkin odottamaan oleskelulupaa.Lupa tuli alku talvella.Nyt mies saa työttömyyskorvausta ja käy Suomenkilen kursseilla. Hän ainakin sai helposti kaikki tuet.
Lapsi. Eli nainen on ollut raskaana tälle miehelle ennen avioliittoa. Sen vuoksi.

 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja naapurista:
Mun naapurissa asuu 30v nainen, jolla 2 lasta edellisestä liitosta. Nyt ollut vuoden naimisissa Turkkilaisen kanssa ja heillä 5kk ikäinen poikavauva. Mies oli käynyt kerran Suomessa,vihille mentäessä ennen muuttoaan Suomeen. Nainen oli käynyt Turkissa kaksi kertaa, toisella kerralla lapset mukana. Kun mies tuli Suomeen hän sai väliaikaisen oleskeluluvan.Miksi hän sai sen? Johtuiko siitä että he menivät kesällä Suomessa naimisiin ja mies palasi turkkin odottamaan oleskelulupaa.Lupa tuli alku talvella.Nyt mies saa työttömyyskorvausta ja käy Suomenkilen kursseilla. Hän ainakin sai helposti kaikki tuet.
Taas yksi elätti raahattu Suomeen veronmaksajien taakaksi.
 
Tieteilijä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tieteilijä:
Kauanko keskimäärin nämä avioliitot kestävät?
Ei aavistustakaan. Serkkuni on ollut naimisissa turkkilaisen miehen kanssa nyt 25 vuotta.
Hänhän on poikkevan onnellinen tapaus! Näistä tarinoista päätellen olisin kuvitellut eron tulevan 5-7v jälkeen.
 
Tieteilijä
Suomalaisessa parisuhteessa useimmiten on pitkä,monen vuoden seurustelusuhde sen lisäksi ollaan usein useampi vuosi kihloissa ja asutaan yhdessä, ennen naimisiin menoa. Tilastojen mukaan keskimääräinen aika seurustelusta naimisiin menoon on 4vuotta. Nyt ihmettelen miksi näiden Turkkilaisten kanssa naiset ovat menossa naimisiin suhteettoman lyhyen yhdessä olon jälkeen? Miksi tämän kansan kohdalla kaikki tapahtuu huomattavan nopeasti?
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Tieteilijä:
Hänhän on poikkevan onnellinen tapaus! Näistä tarinoista päätellen olisin kuvitellut eron tulevan 5-7v jälkeen.
Niin on. Mutta asiaan vaikuttaa myös hyvin paljon se, että vaikka tämä mies muslimi onkin, hän on silti erittäin länsimaalainen. Vaimo on edelleen evlut eikä ole mies eikä miehen suku koskaan muuta ehdottanutkaan. Mulla on tosin sellainen mielikuva, että sillon noin 30 vuotta sitten turkkilaiset olivat yleensäkin vapaamielisempiä ja länsimaisempia kuin nykyisin. Islam ei ollut vielä nostanut päätään samalla tavalla kuin viimeisen 10 vuoden aikana.

 
mk
Itse seurustelin etiopialaisen kanssa 5 vuotta. Hällä oli opiskelulupa suomeen ja sen jälkeen ei saanut turvapaikkaa. Kaksi vuotta meni, että hän sai työluvan suomeen. Sai tehdä töitä täällä mutta mitään etuuksia ei siis saanut. Vuosi lisää taistelua ja sai pysyvän turvapaikan suomesta. Valitti eu:hun ja sieltä luvan sai. Rakkaus kuoli myös. Olin itse sen 18 vuotias tuolloin kun seukkaan alettiin eikä mulla ollu tietoa asioista. Tyhmä ja sinisilmänen ja omista tuloistani häntä myös elätin. En enää tekisi samaa virhettä. Kaksi ekaa vuotta meni muuten hyvin mutta huomasin kuinka mun olisi vain pitänyt muuttua ja alkaa käyttäytyyn kuin etiopialainen, sillä suomalainen kulttuuri oli ihan pyllystä miehen mielestä. Nyt jo itsetunto kohillaan. En suosittele pikaromansseja ulkolaisen kanssa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Tieteilijä:
Suomalaisessa parisuhteessa useimmiten on pitkä,monen vuoden seurustelusuhde sen lisäksi ollaan usein useampi vuosi kihloissa ja asutaan yhdessä, ennen naimisiin menoa. Tilastojen mukaan keskimääräinen aika seurustelusta naimisiin menoon on 4vuotta. Nyt ihmettelen miksi näiden Turkkilaisten kanssa naiset ovat menossa naimisiin suhteettoman lyhyen yhdessä olon jälkeen? Miksi tämän kansan kohdalla kaikki tapahtuu huomattavan nopeasti?
Mun mielestä se on ihan ymmärrettävää. Matkustelu eri maiden välillä tulee pidemmän päälle aika kalliiksi ja jotta voisi olla enemmän yhdessä, toisen on muutettava sen toisen kotimaahan. Avioliitto yleensä nopeuttaa pääsyä Suomeen.

 
Mä tiedän ainakin yhden onnellisen suomi-turkki-avioliiton. Sitä onnea on kestänyt reilut 20 vuotta. Kyseinen nainen tosin oli Turkissa töissä ja jäi sinne tavattuaan turkkilaisen miehen. Ovat onnellisia, veikkaanpa että onnellisempia kun monet suomi-suomi-parit.
 
ura ohjus jolla kanadalainen mies
Turkkilaisiin miehiin rakastuvat naiset jotka pitävät söpöistä miehistä ja rakastavat kujertelua/hellimistä/hemmottelua.Sitähän he osaavat. Myös eri kulttuuri kiehtoo, se antaa huonosti koulutetulle, pieni tuloiselle naiselle jotain "extraa" saa kuulua olevansa erityinen/erilainen kun on ulkomaalainen mies. Harvoinhan hyvinkoulutettu, taloudellisesti hyvin toimeen tuleva ja uralla kehittyvä nainen rakastuu turkkilaisiin.Ulkomaalaisiin kyllä, mutta ei turkkilaisiin. Tätä pointtiakin kannattaa miettiä.
 
:(
Alkuperäinen kirjoittaja mk:
Itse seurustelin etiopialaisen kanssa 5 vuotta. Hällä oli opiskelulupa suomeen ja sen jälkeen ei saanut turvapaikkaa. Kaksi vuotta meni, että hän sai työluvan suomeen. Sai tehdä töitä täällä mutta mitään etuuksia ei siis saanut. Vuosi lisää taistelua ja sai pysyvän turvapaikan suomesta. Valitti eu:hun ja sieltä luvan sai. Rakkaus kuoli myös. Olin itse sen 18 vuotias tuolloin kun seukkaan alettiin eikä mulla ollu tietoa asioista. Tyhmä ja sinisilmänen ja omista tuloistani häntä myös elätin. En enää tekisi samaa virhettä. Kaksi ekaa vuotta meni muuten hyvin mutta huomasin kuinka mun olisi vain pitänyt muuttua ja alkaa käyttäytyyn kuin etiopialainen, sillä suomalainen kulttuuri oli ihan pyllystä miehen mielestä. Nyt jo itsetunto kohillaan. En suosittele pikaromansseja ulkolaisen kanssa.
Taas suomi-neitoa vietiin kuin laskiämpäriä.
 
suomi suomalaisille
jos minä saisin vallan, en päästäisi yhtään turkkilaista suomeen.jos suomalainen haluaisi naimisiin turkkilaisen kanssa he saisivat muuttaa pysyvästi turkkiin.jos rakkaus on vahva kyllä nainen rakkauden perässä voi painua turkkiin ja suomi ei menetä mitään.
 
V
Alkuperäinen kirjoittaja ura ohjus jolla kanadalainen mies:
Turkkilaisiin miehiin rakastuvat naiset jotka pitävät söpöistä miehistä ja rakastavat kujertelua/hellimistä/hemmottelua.Sitähän he osaavat. Myös eri kulttuuri kiehtoo, se antaa huonosti koulutetulle, pieni tuloiselle naiselle jotain "extraa" saa kuulua olevansa erityinen/erilainen kun on ulkomaalainen mies. Harvoinhan hyvinkoulutettu, taloudellisesti hyvin toimeen tuleva ja uralla kehittyvä nainen rakastuu turkkilaisiin.Ulkomaalaisiin kyllä, mutta ei turkkilaisiin. Tätä pointtiakin kannattaa miettiä.
Mitä tummempi mies naisella sitä huonommin koulutettu hän on.



 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja ura ohjus jolla kanadalainen mies:
Turkkilaisiin miehiin rakastuvat naiset jotka pitävät söpöistä miehistä ja rakastavat kujertelua/hellimistä/hemmottelua.Sitähän he osaavat. Myös eri kulttuuri kiehtoo, se antaa huonosti koulutetulle, pieni tuloiselle naiselle jotain "extraa" saa kuulua olevansa erityinen/erilainen kun on ulkomaalainen mies. Harvoinhan hyvinkoulutettu, taloudellisesti hyvin toimeen tuleva ja uralla kehittyvä nainen rakastuu turkkilaisiin.Ulkomaalaisiin kyllä, mutta ei turkkilaisiin. Tätä pointtiakin kannattaa miettiä.
Mitä tummempi mies naisella sitä huonommin koulutettu hän on.


Tää on totta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut:
Alkuperäinen kirjoittaja HanTa:
ensinnäkin et välttämättä edes tuota miestä tuosta nuin vaan saa suomeen...

ota nyt ensin selkoa turkin kulttuurista jne jne...
Mies olisi muuttamassa vaikka huomenna Suomeen.
ota selkoa asioista ja yritä ajatella järjellä sydämen sijaan.
Mitä hän täällä tekisi, sinäkö hoidat yksin arjen kuluineen jne?
 

Yhteistyössä