Jos menisin Turkkilaisen miehen kanssa naimisiin (mies ei ole asunut Suomessa,

  • Viestiketjun aloittaja rakastunut
  • Ensimmäinen viesti
rakastunut
tulisi siis suoraan Suomeen asumaan.Käynyt kerran Suomessa viikon matkalla)niin miten se luultavammin eroaisi Suomalaisne kanssa naimisiin menosta?Mihin minun tulisi varautua?
 
rakastunut
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut:
Mies olisi muuttamassa vaikka huomenna Suomeen.
EU:n ulkopuolelta ei noin vaan muuteta Suomeen. Vai meinasiko tulla turvapaikanhakijana?
Mehän mentäisi naimisiin ja sitten hän saisi väliaikaisen oleskeluluvan. Noin 4v kuluttua saisi oleskeluluvan. Sillä aikaa opettelisi kielen, hakisi töitä ja ehkä perustettaisi perhe lapsineen.Niin kuin elämä menee eteenpäin.
 
vieras
olen kokenut ulkomaalaisen miehen. Halusi kanssani naisimisiin vain että saisi oleskeluvan ja KANSALAISUUDEN! Niinpä, onneksi tajusin ennen kuin olisi ollut liian myöhäistä. Olin tuolloin sen maagiset 18vuotta ja olin tehdä elämäni virheen. Muslimi miehet tekee työt, tuo kotiin rahaa. Nainen tekee kotona KAIKEN. Hoitaa lapsetkin 24/7. Mieheltä tuskin apuja tullee, sen verran eri kulttuuri... Mutta mieti rauhassa ja tee omat päätökset! Voimia <3
 
Tunnen yhden kosovolaisen, joka on naimisissa suomalaisen naisen kanssa ja joka odottaa kunnes lain vaatima aika täyttyy, niin voi erota ja jäädä Suomeen. Hyvät naiset, olkaa varovaisia..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut:
Mehän mentäisi naimisiin ja sitten hän saisi väliaikaisen oleskeluluvan. Noin 4v kuluttua saisi oleskeluluvan. Sillä aikaa opettelisi kielen, hakisi töitä ja ehkä perustettaisi perhe lapsineen.Niin kuin elämä menee eteenpäin.
Ei välttämättä saa. Jos mies on ollut Suomessa luonasi aiemmin vain viikon, niin kuinka kauan sinä olet ollut hänen luonaan Turkissa? Naimisiinmeno ei automaattisesti tarkoita väliaikaista oleskelulupaa, jos avioliittoa pidetään nk lumeavioliittona.

 
AP... oletteko tunteneet pitkään... oletteko nähneet usein...
onko jokin kiire naimisiin.... miksi miehen on välttämättä päästävä suomeen???

mikset sinä muuttaisi turkkiin???

mieti nyt hyvä ihminen kaikki mahdollinen.

Turkki ei kuulu eu maahan... ja sieltä ei noin vain tänne muuteta.

tiedän perheen jossa taisteltiin vuosi että saatiin mies turkista suomeen, heillä yhteinen lapsi ja pitkä suhde takanaan...
mies sai b oleskelu luvan, luvan olla vuoden suomessa... hänellä ei kuitenkaan ole mitään mahdollisuuksia kelan tukiin jne jne... koska hänellä ei ole suomen kansalaisuutta eikä a oleskelu lupaa... töitä voi tehdä,jos ensin saisi verokortin jne jne...

nämä asiat eivät ole niin yksinkertaisia...

ja valitettavasti nuita tarinoita on, kulissi liitoista ja kun saadaan pidempi lupa hyljätään suomen vaimo ja kappas kehveliä tuodaan turksita liuta lapsia ja vaimo suomeen.
 
utelias
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muslimi miehet tekee työt, tuo kotiin rahaa. Nainen tekee kotona KAIKEN. Hoitaa lapsetkin 24/7. Mieheltä tuskin apuja tullee, sen verran eri kulttuuri...
Ihan uteliaisuudesta.. toiko hän kotiin rahaa siten, että sillä elatti perheen?
 
Suosittelen ensin yhdessä asumista miehen kotimaassa, jolloin pääsee tutustumaan paremmin tulevaan puolisoon. Luultavasti sinun on helpompi sopeutua Turkissa asumiseen kuin miehen täällä asumiseen. Jos mies kuitenkin muuttaa tänne varaudu elättämään mestäsi aluksi ennen kuin saa työpaikan. Vaikka miehelläsi olisi koulutusta, työpaikka ei todellakaan irtoa helposti. Jos menee maanmiestensä kebab-paikkoihin töihin, tekee pitkää päivää, jolloin teidän yhteinen aika on minimaalista! Monet ulkomaalaiset purkavat paineitaan sekä yksinäisyyttä uhkapeleillä (vrt. suomailaisten alkon käyttö), joka voi tuoda taloudellisia ongelmia. Mies on usein alkuun kuin pieni lapsi, jolle tulee selittää ja opastaa kuinka yhteiskuntamme toimii ...henkisesti raskasta molemmille. Rasismiin kannattaa myös valmistautua sekä pitkään odotusaikaan niin, että saa luvat Suomeen tulla. Turhauttavaa!!Tässä pelkästään negatiivisia asioita ja ehkä kaikki eivät osu teidän kohdale, mutta helppoa tietä ei ole....toivottavasti teet oikean päätöksen, sillä onnistuessaan kahden kulttuurin liitto voi olla rikaskin!!Pienin perustein ei siis avioon!Oma liittoni ei onnistunut, mutta teille toivon tsemppiä, jos avioon aiotte!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olen kokenut ulkomaalaisen miehen. Halusi kanssani naisimisiin vain että saisi oleskeluvan ja KANSALAISUUDEN! Niinpä, onneksi tajusin ennen kuin olisi ollut liian myöhäistä. Olin tuolloin sen maagiset 18vuotta ja olin tehdä elämäni virheen. Muslimi miehet tekee työt, tuo kotiin rahaa. Nainen tekee kotona KAIKEN. Hoitaa lapsetkin 24/7. Mieheltä tuskin apuja tullee, sen verran eri kulttuuri... Mutta mieti rauhassa ja tee omat päätökset! Voimia <3

musliperheessä ei ole ihan näin mustavalkoista, näin itsekin luulin, kunnes tutustuin musliminaiseen joka kertoi toisen laisen totuuden...

musmilinainen on kuningatar jota mies kuuntelee kotona...
kun nainen käskee tiskata mies tiskaa jne jne...

toki varmasti toisiakin tarinoita on.
 
rakastunut
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut:
Mehän mentäisi naimisiin ja sitten hän saisi väliaikaisen oleskeluluvan. Noin 4v kuluttua saisi oleskeluluvan. Sillä aikaa opettelisi kielen, hakisi töitä ja ehkä perustettaisi perhe lapsineen.Niin kuin elämä menee eteenpäin.
Ei välttämättä saa. Jos mies on ollut Suomessa luonasi aiemmin vain viikon, niin kuinka kauan sinä olet ollut hänen luonaan Turkissa? Naimisiinmeno ei automaattisesti tarkoita väliaikaista oleskelulupaa, jos avioliittoa pidetään nk lumeavioliittona.
Olin kesällä 9vkoa Turkissa,lasteni kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut:
Alkuperäinen kirjoittaja hehee:
Lähtee litomaan heti kun on oppii miten täällä toimitaan ,olet vain tulo satama sen aikaa. on täällä muita turkkilaisia neuvomassa.
Mun tulot ei ole kummoset. Olen yh-äiti ja tulot on alle 2000e.

sinun tuloillasi alkuun maksetaan sitten sinun lapsen ja tuon miehen menot... hän ei varmasti alkuun tule saamaan penniäkään mistään...
ja se alkuun voi olla hyvinkin pitkä aika riippuen luvasta jonka hän saa jos saa
 
rakastunut
Alkuperäinen kirjoittaja HanTa:
AP... oletteko tunteneet pitkään... oletteko nähneet usein...
onko jokin kiire naimisiin.... miksi miehen on välttämättä päästävä suomeen???

mikset sinä muuttaisi turkkiin???

mieti nyt hyvä ihminen kaikki mahdollinen.

Turkki ei kuulu eu maahan... ja sieltä ei noin vain tänne muuteta.

tiedän perheen jossa taisteltiin vuosi että saatiin mies turkista suomeen, heillä yhteinen lapsi ja pitkä suhde takanaan...
mies sai b oleskelu luvan, luvan olla vuoden suomessa... hänellä ei kuitenkaan ole mitään mahdollisuuksia kelan tukiin jne jne... koska hänellä ei ole suomen kansalaisuutta eikä a oleskelu lupaa... töitä voi tehdä,jos ensin saisi verokortin jne jne...

nämä asiat eivät ole niin yksinkertaisia...

ja valitettavasti nuita tarinoita on, kulissi liitoista ja kun saadaan pidempi lupa hyljätään suomen vaimo ja kappas kehveliä tuodaan turksita liuta lapsia ja vaimo suomeen.
Minä en halua kasvattaa lapsiani Turkissa, siksi mies tulisi Suomeen. Suomi on parempi maa lapsiellekkin.

Mutta mistä minä voin tietää tuleeko mieheni olemaan tuollainen kuin suurin osa sanoo?Mitä jos mieheni onkin "kunnollinen"?Kaikki puhuu vain huonoa Turkkilaisista. Tuntuu ettei ole yhtään onnellista loppua Turkkilaisten kanssa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut:
Olin kesällä 9vkoa Turkissa,lasteni kanssa.
Ja asuit tämän miehen luona? Jos olet tuon naimisiinmenon kanssa tosissasi, niin kannattaa selvitellä näitä maahantulo-oikeusasioita. Ne nimittäin eivät ole ihan niin yksinkertaisia kuin voisi kuvitella. Turistiviisumilla mies voi toki tulla vaikka heti huomenna Suomeen ja sitten anoa sen jälkeen oleskelulupaa. Mutta ei ole mitään takuita siitä, että sen oleskeluluvan saa. Ainakaan heti.

 
Alkuperäinen kirjoittaja rakastunut:
Alkuperäinen kirjoittaja HanTa:
AP... oletteko tunteneet pitkään... oletteko nähneet usein...
onko jokin kiire naimisiin.... miksi miehen on välttämättä päästävä suomeen???

mikset sinä muuttaisi turkkiin???

mieti nyt hyvä ihminen kaikki mahdollinen.

Turkki ei kuulu eu maahan... ja sieltä ei noin vain tänne muuteta.

tiedän perheen jossa taisteltiin vuosi että saatiin mies turkista suomeen, heillä yhteinen lapsi ja pitkä suhde takanaan...
mies sai b oleskelu luvan, luvan olla vuoden suomessa... hänellä ei kuitenkaan ole mitään mahdollisuuksia kelan tukiin jne jne... koska hänellä ei ole suomen kansalaisuutta eikä a oleskelu lupaa... töitä voi tehdä,jos ensin saisi verokortin jne jne...

nämä asiat eivät ole niin yksinkertaisia...

ja valitettavasti nuita tarinoita on, kulissi liitoista ja kun saadaan pidempi lupa hyljätään suomen vaimo ja kappas kehveliä tuodaan turksita liuta lapsia ja vaimo suomeen.
Minä en halua kasvattaa lapsiani Turkissa, siksi mies tulisi Suomeen. Suomi on parempi maa lapsiellekkin.

Mutta mistä minä voin tietää tuleeko mieheni olemaan tuollainen kuin suurin osa sanoo?Mitä jos mieheni onkin "kunnollinen"?Kaikki puhuu vain huonoa Turkkilaisista. Tuntuu ettei ole yhtään onnellista loppua Turkkilaisten kanssa.
eihäns sitä kukaan tiedäkkään...
parisuhteet on aina mitä on... ei sen helpompia suomalaisen kun ulkolaisenkaan kanssa..
aina on otettava riskinsä...

ja kyllä minä itsekin lapseni suomessa kasvattaisin...
mutta ota nyt hyvä ihme selkoa näitsä luvista sun muista... ennen kun mietit sitä liittoa...

ja mieti tarkkaan se kaikki oletteko oikeasti kumpikin valmiita sitten siihen mahdolliseen rasismiin.. tämän kaiken opetteluun kulttuuri kieli jne jne... se ei ole helppo taival... mutta varmasti antoisa jos onnistuu... kukaan ei tiedä
 

Yhteistyössä