Jos matkustat bussilla mukanasi rattaat/vaunut niin valehteletko olevasi matkalla neuvolaan/lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkustaja

Vieras
Siis bussi kaartaa pysäkille ja bussin kyydissä on jo yhdet vaunut ja pysäkillä on toiset rattaat ennen sinua odottamassa bussia?

Meille kävi näin, että odoteltiin bussia ja se tuli siihen pysäkille. Ennenkun ovet aukes, niin joku nainen juoksi rattaiden kanssa kamalaa vauhtia ja sanoi, että: "voi ei onko siellä rattaat kyydissä, kun meillä on aika neuvolaan"
Totesin siihen, että: "on siellä, mutta taitavat jäädä tällä pysäkillä pois. Mekin ollaan odoteltu jo tovi ja tämä on ainut bussi millä päästään kotiin".
No tää toinen ei siihen sitten mitään vastannut, kun kerta pääsivät kyytiin itsekin. Mutta eipä ne olleetkaan menossa neuvolaan tai eivät ainakaan neuvolan pysäkillä pois jääneet. Onko tuollainen kovin yleistä, että valehdellaan minne mennään?

Kyllä se itteäkin päähän ottaa, kun meille ei tosiaan tule, kun kerran tunnissa yksi bussi, mutta eipä oo tullut mieleen, että alkaisin valehtelemaan. Jos meillä on jokin vastaava meno (lääkäri/neuvola) niin kyllä mä varalta lähden matkaan niin, että en jätä viimeisen bussin varaan.

En valehtelisi.

Eikä mua pätkääkään kiinnostaisi onko joku menossa neuvolaan tai lääkäriin...bussilla kulkiessa pitää varautua siihen, että aina ei ehkä pääse mukaan. Ja meillä menee busseja kymmenkunta tunnissa.

Siis bussi kaartaa pysäkille ja bussin kyydissä on jo yhdet vaunut ja pysäkillä on toiset rattaat ennen sinua odottamassa bussia?

Meille kävi näin, että odoteltiin bussia ja se tuli siihen pysäkille. Ennenkun ovet aukes, niin joku nainen juoksi rattaiden kanssa kamalaa vauhtia ja sanoi, että: "voi ei onko siellä rattaat kyydissä, kun meillä on aika neuvolaan"
Totesin siihen, että: "on siellä, mutta taitavat jäädä tällä pysäkillä pois. Mekin ollaan odoteltu jo tovi ja tämä on ainut bussi millä päästään kotiin".
No tää toinen ei siihen sitten mitään vastannut, kun kerta pääsivät kyytiin itsekin. Mutta eipä ne olleetkaan menossa neuvolaan tai eivät ainakaan neuvolan pysäkillä pois jääneet. Onko tuollainen kovin yleistä, että valehdellaan minne mennään?

Kyllä se itteäkin päähän ottaa, kun meille ei tosiaan tule, kun kerran tunnissa yksi bussi, mutta eipä oo tullut mieleen, että alkaisin valehtelemaan. Jos meillä on jokin vastaava meno (lääkäri/neuvola) niin kyllä mä varalta lähden matkaan niin, että en jätä viimeisen bussin varaan.

en ihan ymmärtänyt pointtia....voihan sanoa että on menossa vaikka mihinkään, mutta sun ei oo pakko päästä ketään sun edelle. vai?

Öö, en valehtelisi, enkä todellakaan ymmärrä ihmisiä, jotka valehtelisivat tuollaisessa tilanteessa. Olen kuitenkin sen verran hyväuskoinen, että luultavasti päästäisin sen toisen bussiin ja odottaisin itse seuraavaa, jos toinen sanoisi kiirehtivänsä lääkäriin ja itselläni ei olisi kiire mihinkään. Mutta meillä busseja tulee noin 10-15 minuutin välein. Jos tulisi tunnin välein, niin menisin vuorollani bussiin, viis muiden neuvola-ajoista.

En valehtelisi, sanoisin suoraan miten asiat on, jos on pakko jotain alkaa avautumaan. Me kyllä mennään rattailla kävellen neuvolaa tai lapsi kantoliinassa bussiin, koska meilläpäin bussiin on hankala saada rattaita.

[QUOTE="öööö";26083925]No mistä sä tiedät jos oli menossa vaikka johonkin toiseen neuvolaan..[/QUOTE]

Ei siellä ole neuvolaa. Me jäädään pois muutama pysäkki ennen päätepysäkkiä.

Ilmankos se ei enää vastannut mitään, kun yritti valehtelemalla etuilla kyytiin.

no enpä valehtelis. mut mä kyllä lähden hyvissä ajoin liikkeelle jos pitää olla jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, just sen takia jos ei mahdutakkaan bussiin. pari kertaa käyny niinkin et jos oon odotellu bussipysäkillä ja siihen on ollu tulossa joku toinen vaunujen kanssa ja huomattuaan mut on menny edelliselle pysäkille ja sillä tavoin etuillu. toisella kerralla jopa kävi niin etten mahtunu vaunujen kanssa kyytiin just sen takia kun se oli tullu siitä edelliseltä pysäkiltä kun oli taktikoinu. olin vähän raivoissani....

[QUOTE="vieras";26084512]no enpä valehtelis. mut mä kyllä lähden hyvissä ajoin liikkeelle jos pitää olla jossain tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, just sen takia jos ei mahdutakkaan bussiin. pari kertaa käyny niinkin et jos oon odotellu bussipysäkillä ja siihen on ollu tulossa joku toinen vaunujen kanssa ja huomattuaan mut on menny edelliselle pysäkille ja sillä tavoin etuillu. toisella kerralla jopa kävi niin etten mahtunu vaunujen kanssa kyytiin just sen takia kun se oli tullu siitä edelliseltä pysäkiltä kun oli taktikoinu. olin vähän raivoissani....[/QUOTE]

Noin mäkin just olen tehnyt. Pitää vaan olla ovela, ei sitä muuten pärjää.

Onneks en asu alueella, jossa pääsee ilmaseks rattaiden kans :D Ja vaikka asuisin, ni todennäköisesti ottaisin joko jotku taitettavat sateenvarjorattaat tai kantoliinan sinne bussiin ni sais matkustaa just siinä autossa missä haluaa.

En ole kyllä koskaan sanonut minne olen menossa, jos ei satu kyydissä olemaan jotain tuttua jonka kanssa on juteltu. Mutta siis bussiin menen sillä omalla "jonotuspaikallani" jos kyytiin mahtuu, muutoin jään odottamaan seuraavaa. Eikä meidän eteenkään ole kukaan selityksineen kiilannut.

Itse olen pari kertaa kysynyt lapsia päiväkodilta hakiessani jälkeeni tulleilta vaunuilta mihin näillä on matka. Me ei mentäisi itse kuin kaksi pysäkin väliä ja jos toiset ovat menossa tuonne päätepaikkaan ovat saaneet ottaa paikkamme bussissa ja itse ollaan kävelty tai jääty odottamaan viiden minuutin päästä tulevaa, toisen päätepysäkin omaavaa bussia.

En valehtele. Jos on pakko ne vaunut ottaa mukaan lääkäriin lähtiessä, niin lähden tarpeeksi ajoissa. Neuvolaan en kyllä yhtä pysäkin väliä (tai kahta, jos kävelen vähän takaisinpäin) viitsi ajaa. Kävellen pääsee lyhyempää reittiä, joka kestää saman ajan suunnilleen kuin bussilla ajelu.

Hullujen päivien aikaan en ole aina mahtunut bussiin mukaan.

[QUOTE="apua";26084682]"Meille ei tule kuin kerran tunnissa bussi" VOI VETÄKÄÄ NYT PUSSI PÄÄHÄN JA HÄVETKÄÄ! :D Jeesus teidän kaupunkilaisten kanssa :laugh:[/QUOTE]

Anteeksi mitä?

En valehtelisi.

Eikä mua pätkääkään kiinnostaisi onko joku menossa neuvolaan tai lääkäriin...bussilla kulkiessa pitää varautua siihen, että aina ei ehkä pääse mukaan. Ja meillä menee busseja kymmenkunta tunnissa.

Tästä olen aivan samaa mieltä..
Meillä busseja menee talvisin n. vartin välein ja kesäisin 30min välein, joten ei pitäisi tällä asuinalueella kenellekään olla ylivoimaista mennä aiemmalla bussilla, jos on aivan pakko olla ajoissa jossain...

Enkä siis itekään kehtaisi valehdella...

Tuon takia en matkusta rattailla bussilla MIELELLÄÄN. Kun minusta siinä järjestyksessä noustaan rattaiden kanssa bussiin kun on pysäkille saavuttu, jos kaikki ei mahdu. Mutta olen törmännyt niihin jotka ihan TÖRKEESTI KIILAA eteen, vaikka on tullut pysäkille meidän jälkeen. Ongelma on suurin kun lähtee kaupungilta päin. Nykyään teen niin että kävelen hyvissä ajoin päätepysäkille että olen eka ja sieltä harvemmin muita tulee yli kolmea....

[QUOTE="vieras";26084512]pari kertaa käyny niinkin et jos oon odotellu bussipysäkillä ja siihen on ollu tulossa joku toinen vaunujen kanssa ja huomattuaan mut on menny edelliselle pysäkille ja sillä tavoin etuillu. toisella kerralla jopa kävi niin etten mahtunu vaunujen kanssa kyytiin just sen takia kun se oli tullu siitä edelliseltä pysäkiltä kun oli taktikoinu. olin vähän raivoissani....[/QUOTE]
Noin mäkin usein tein (ja teen varmaan taas kun vauva syntyy). Ei se voi olla väärin tai kiellettyä :), kyllä itse kukin voisi kävellä sen 100 m aikaisemmalle pysäkille, tai siitä 50 m vielä aikaisemmalle, jos on tarve juuri siihen kyytiin päästä.

No en tietenkään valehtelisi. :O
Mun pieni enkeli olalla potkasis mua ja sitä pirua toisella puolella pitkään :laugh:

Mutta päästäisin kyllä jos joku nätisti kysyisi jos itselläni ei kiire olisi.
Tosi inhottavaa jos joku kehtaa tuollaista tehdä...

[QUOTE="vieras";26084858]Tuon takia en matkusta rattailla bussilla MIELELLÄÄN. Kun minusta siinä järjestyksessä noustaan rattaiden kanssa bussiin kun on pysäkille saavuttu, jos kaikki ei mahdu. Mutta olen törmännyt niihin jotka ihan TÖRKEESTI KIILAA eteen, vaikka on tullut pysäkille meidän jälkeen.[/QUOTE]

Tuo on törkeää, ja mä oon aika hyvä pitämään huolen siitä että mun eteen ei perkule kiilata :kieh:

Juuri tänä aamuna näin, kun eräs äiti yritti kiilata yli-ikäisen (lapseni pk:sta tuttu, 5 v) rattaissa istuvan tenavansa kanssa bussiin, vaikka yksi isä pikkulapsen kanssa oli pysäkillä paljon ennen heitä. Tuo isä sujahti sujuvasti ko. äidin eteen, pääsi bussiin, ja kiilaamista yrittänyt äiti alkoi kitisemään että "siis kiva, eikö me nyt muka mahduta" kun siellä oli jo muita rattaita/vaunuja. Ja siinä kitistessään missasi ko. bussin takana ajaneen toisen saman linjan bussin :xmas: joka ei tietenkään pysähtynyt kun kukaan ei sitä huiskuttanut pysähtymään...ja sitten kitisi sitä.

Yhteistyössä