Jos matkanne töihin olisi vain 2km, miten se kulkisitta?

• Viestiketjun aloittaja mur
  • Ensimmäinen viesti
mur
Ärsyttää ku tuntuu olevan nii tuhannen vaikiaa miehen mennä pyörällä ja jättää mulle auto. Oon siis kotona lasten kanssa päivä, ja usein tulee tilanteita jollon autoa tarvii. Miehen työmatka juurikin tuo 2km. Pittää oikeen vaatimalla vaatia autoa, että jättää sen kotiin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
No autolla meen. Tilanteessasi ostaisin oman auton. Tosin 2km on lyhyt matka mennä hakemaan se auto tarvittaessa.
No minusta järkevämpi on miehen mennä pyörällä, kun minun kahen kakrun kanssa lähtee hakemaan autoa työpaikan pihalta :/

m
No autolla meen. Tilanteessasi ostaisin oman auton. Tosin 2km on lyhyt matka mennä hakemaan se auto tarvittaessa.
Ai lyhyt matka mennä hakemaan auto lasten kanssa? Just joo. Jos tarpeen etukäteen tietää, niin ihmettelen kyllä miksei mies voi autoa antaa. Meillä miehen työmatka 10 km ja saan auton jos tartten. Mies menee sitten bussilla, pyörällä tai juosten.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Ai lyhyt matka mennä hakemaan auto lasten kanssa? Just joo. Jos tarpeen etukäteen tietää, niin ihmettelen kyllä miksei mies voi autoa antaa. Meillä miehen työmatka 10 km ja saan auton jos tartten. Mies menee sitten bussilla, pyörällä tai juosten.
No mun mielestä on lyhyt.

xyz
Pyörällä. Eihän tuo ole matka eikä mikään! Koeta tsempata miestäsi pyörän selkään ottamalla esille hyötyliikunnan tärkeyden, liikunta kun ei ikinä ole pahasta ja meistä harvenmi on täysin timmi. Helpottaisiko/motivoisiko pyöränvaihto? Oma mieheni polkee päivittäin 5km työmatkan, motivaattorina oli juuri kunnon kasvatus ja uusi pyörä.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No minusta järkevämpi on miehen mennä pyörällä, kun minun kahen kakrun kanssa lähtee hakemaan autoa työpaikan pihalta :/
Mihin aikaan miehen työt alkaa? Oletteko hereillä lasten kanssa silloin? Jos vaikka kävisitte viemässä sellaisina päivinä kun tiedätte että autoa tarvitsette.

vieras
Mun työmatka oli noin 2½ km ja kuljin pääsääntöisesti kävellen kesät talvet, joskus kesällä pyöräilin. Aivan turhaa mun mielestä kuluttaa bensaa tuollaseen matkaan.

ap
Mihin aikaan miehen työt alkaa? Oletteko hereillä lasten kanssa silloin? Jos vaikka kävisitte viemässä sellaisina päivinä kun tiedätte että autoa tarvitsette.
kuudelta, kahelta tai kymmeneltä. Vuorotyössä siis. Iltavuoron aikaan yleensä meillä tarvetta autolle. Joskus olen vienyt, mutta nykyisin sattuu lasten päiväunien aikaan tuo miehen lähtö. Yöllähän ny on sama missä auto seisoo. Aamuvuoroon lähtiessä ei taas olla lasten kanssa hereillä. Mutta, kai se menee nyt vaan nii et patistan sen lähteen pyörällä sillon ku pakko on. Vaikka kaikkia menoja ei aina voi kyllä ennalta arvata etes...

Jeps

Onko sun mies oikeesti niin laiska ettei muka viitsi pyöräillä tai kävellä 2km ja pitäis sitten vielä heittää töihin?? Itse antaisin ainakin kenkää moiselle laiskurille :/

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jeps:

Onko sun mies oikeesti niin laiska ettei muka viitsi pyöräillä tai kävellä 2km ja pitäis sitten vielä heittää töihin?? Itse antaisin ainakin kenkää moiselle laiskurille :/
Tykkää ajella autolla mutta tietty on vähä laiskuuttaki mukana :) Enkä oo antamassa tän jutun takia kenkää, ku muuten on mainio mies :D

Yhteistyössä