Jos mä rupeisin myymään tavaroita/vaatteita huuto.netissä, niin miten teen sen kaikkein helpoiten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zill
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zill

Vieras
Vaaka pitäis vissiin hankkia, että tietää paljonko postikulut on?

Miten esim vaatteet kannattaa postittaa? Ihan tavallisessa kirjekuoressa, vai muovipussista tehdyssä "paketissa" (ettei kostu jos sataa)? Saako postista jotain mittoja jotta tietää mahtuuko jokin postiluukusta ja milloin menee pakettimaksu?

On hirveesti lasten vaatettakin pusseissa, enkä niitä kaikkea jaksa säilyttää.

Kaikki yleiset kaupankäyntiä helpottavat vinkit saa kertoa tässä, olis enemmän kuin tervetulleita. :D

Laitan itse aina toimitusehtoihin joko nouto tai sitten joku könttäsumma jolla paketoin ja kuljetan postiin.

Mielestäni kymppi on kohtuullinen siitä vaivasta vaikka postikulut olisivatkin jotain 3-6 euroa

Alkuperäinen kirjoittaja näin;24138996:
Laitan itse aina toimitusehtoihin joko nouto tai sitten joku könttäsumma jolla paketoin ja kuljetan postiin.

Mielestäni kymppi on kohtuullinen siitä vaivasta vaikka postikulut olisivatkin jotain 3-6 euroa

en mä kyllä kymppiä maksais jos oikeet postikulut ois 3-6 euroa :o

kyllä mä merkitsen ihan oikeet postikulut huutiksessa. mä aika hyvin tiedän jo paljonko toteutuvat postikulut tulee oleen.
paidan postitus on useimmiten se 1,20e (2lk) niin en mä kehtais siitä ottaa vaikka 4-5e kuluihin. huh. jäis kyllä myymiset vähälle siinä vaihees.

No en mä rupea yhtä bodyä kauppaamaan kympin postikuluilla. :D Jollekin painavammalle vois laittaakun, tosin ehkä pistäisin siihen alkuhintaan jo postikulut sisältyväksi. Hmm.

Ei kannata laittaa postikuluihin ylimääräistä, kukaan ei huuda tai sitten jälkeenpäin valitetaan postimaksulla rahastamisesta.

En myöskään tarvitse vaakaa vaan mietin saanko tavaran mahtumaan pieneen/isoon kirjekuoreen vai meneekö se maksikirjeenä tai pakettina. Postin sivuilla tarkempaa tietoa esim. mitoista ja painoista.

Huutopaketti on myös kätevä jos myy isompaa tavaraa. Siinä on painorajana muistaakseni 35kg, joten mahtuu enemmänkin samaan pakettiin.

Ja kauppa käy? :D

Varmaan kannattaa myydä kerralla useampi body, niin ne postikulutkaan ei tuplaa hintaa. Keittiövaakakin jeesaa punnitsemisessa hyvin.
Joskus jonkun paidan myynnissä katsoin muiden vastaavien paitojen ilmoituksia ja laitoin saman hinnan postikuluille.

Viimeksi muokattu:
Maksikirjeen mitan voi taiteilla itse. Postilaatikkosi kirjereiän kokoinen aukko tai postiluukun kirjereiän kokoinen aukko suunnilleen(tämä havainnoksi) pahville ja kokeile meneekö paketti siitä läpi. Jos menee niin normikirje ja jos ei niin maksikirje. Nuo normikirjeen rajat on mainittu postin sivuilla ja voi tehdä itselleen muotin, jolla voi mitata kirjeiden mitat ja paksuuden.

Yhteistyössä