Jos mä kuitenkin paljastan Mexicon matkan:). Pidätte mua hulluna varmasti, mutta ehkä jonkin verran hulluta minula löyty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin tänään Tyksissä, hain papereita, mitä diagnoosi ne tekivät mulle raskauden aikana kun papa oli 2 tai 3, kun Mexicon lääkäri pyysi että tuon kaikki paperit että se tietä mitä mun kans pitää tehdä. No he toivosivat hyvän matkan, niin ja kaikki ne tietä näistä rokotuksista ja että Hpv on hoidettavissa ei sen kaa tarvi elää:)

Sain muuten vielä 3 naista Suomesta jotka haluavat tulla Mexicoon ja yks on kiinnostunut ja soita mulle, se on joku miehen tuttu. Ne eivät ole palstalaisia mutta tuttujen tuttuja....

mä lisään vielä että Suomesta mä olen ensimmäinen joka mee laitamaan sen rokoten:). Mun kaverit kellä oli muutoksia eivät ole siis Suomesta, mutta nyt myös 3 naista mua jälkeen menevät sen kans hakemaan, jotka on Suomesta

ja mua nyt sekä jännittää että niin hyvää olo, kun tiedän että 2pv päästä jo Pääsen Mexicoon ja 3pv päästä mulla jo ensimmäinen rokote:D ai ihanaa.... siis joo.. ehkä hullua mutta kukaan ei tiedä siitä tunnetta, miltä tää tuntu. Siksi autan mielelläni, kun mulla kaikki tiedot ja ositeet ja kaverit jotka tuntevat jo siitä lääkäri ja ja ja....:), mutta puh, nrot aina kun annan mun kuulema pakko kysyä, kun se yks lääkäri on todella kiireinen kun nyt Usa:sta paljon naisia tulee hoidettavaksi sekä Brasiliasta, Columbiasta, Europastakin jo jopa ja tietysti Mexicosta, se ei halua turhia puhelin soittoja, eikä että hänen sähköpostin ylikuormitetaan

Ei mulla oo pahaa HPV ei se HPV voi olla pahaa:D sama kun kaikilla kai? Mä en vaan siitä paska halua niin kuin jo sanoin. Mu kaveri elää ja kaikki hyvin sen kaa. Naiset saivat kyseisen rokoten jopa 20v sitten ja kuulema hengissä. Mä en pelkää kyseistä rokotetta. Mä tiedän kaikki mitä se sisältä, ei se oo sen ihmellisempi kun joku vaikka Gardasil. Ymmärrän myös jotkut jotka ovat rokoteita vastaan, mä en oo. Paitsi en itsekään olisi uskaltannut mennä jos mun ystävä ei olisi sen laitanut tai jos ei mulla olisi ollut tietoa yhtään rokotteesta, jopa mun SUOMALAINEN lääkäri puhuu hyvin kyseisestä rokotteesta. Se ei vaan tapahdu sormien napsauttamalla että hyväksytetään nyt siitä joka puolella saman tien. Mutta turvallinen se on:)

En ole lukenut linkkejäsi rokotteesta tarkemmin mutta injektoidaanko se suoraan kohdunkaulaan vai normaalina rokotteena ihon alle käsivarteen?

siis eikö tämä milanna synnyttänyt ihan juuri?? vai olenko ymmärtänyt oikein... ja nyt nokka kohti meksikoa moneksi viikoksi...onko edes jälkitarkastuksessa vielä käynyt...

[QUOTE="vieras";26241294]En ole lukenut linkkejäsi rokotteesta tarkemmin mutta injektoidaanko se suoraan kohdunkaulaan vai normaalina rokotteena ihon alle käsivarteen?[/QUOTE]
juu siitä laitetaan kohdunkaulaan tai emätimeen:)

tässä mua siis 'huviittaa' eniten se, et Milanna ottaa suuremman riskin matkustaessaan noin pitkäks aikaa tuollaiseen paikkaan, jotta sais rauhallisemman mielen toisen, pienemmän vaaran suhteen... Mutta jokainen tekee tietty ratkaisunsa itse, mutta kieltämättä en osaa itse kuvitella tekeväni moista ratkaisua tuossa tilanteessa. Mut ehkä hänen elämäänsä tuo kaipaamaansa rauhaa...

tässä mua siis 'huviittaa' eniten se, et Milanna ottaa suuremman riskin matkustaessaan noin pitkäks aikaa tuollaiseen paikkaan, jotta sais rauhallisemman mielen toisen, pienemmän vaaran suhteen... Mutta jokainen tekee tietty ratkaisunsa itse, mutta kieltämättä en osaa itse kuvitella tekeväni moista ratkaisua tuossa tilanteessa. Mut ehkä hänen elämäänsä tuo kaipaamaansa rauhaa...

mikä riski se on? Mä teen ystävän, tuttujen luo elää ja ne kuska mua joka kerta tohtoriin luo:) se tohtori on kuulema aika kuuluisa siellä he kertoivat:D

Tämä hpv pakkomielle Milannalle, se on vaan pakko päästä siitä eroon, ei pysty jatkamaan elämäänsä muuten, vaikka HPV:sta ei haittaa olisikaan. "Vika" on yläpäässä ja se ei mene pois ennen kuin saa lääkkeensä.

[QUOTE="johis";26241592]Tämä hpv pakkomielle Milannalle, se on vaan pakko päästä siitä eroon, ei pysty jatkamaan elämäänsä muuten, vaikka HPV:sta ei haittaa olisikaan. "Vika" on yläpäässä ja se ei mene pois ennen kuin saa lääkkeensä.[/QUOTE]

vaikka, mutta en halua siitä ja piste:)

No pelkästään lento on riski, liikennekulttuuri siellä jne... Jos olisit saanut syövän ja näyttäis ettei muuta vaihtoehtoa ole, silloin ymmärtäisin. Mut jos tilanne on noin vakaa, voisit rauhassa odotella sitä myyntilupaa Eurooppaan. Todennäköisesti siinä on lupaavia tuloksia, kun sitä tutkitaan jo. Mutta toistaiseksi ei tiedetä sen mahdollisista haittavaikutuksista tarpeeksi, joten ei ole mitään syytä kiirehtiä, koska ei ole vaaraa epidemiasta (vrt sikaflunssa), jolloin halutaan varmistua, että hyödyt on haittoja oleellisempia. Mut tällä klinikalla menee hyvin, jos moisen suosion jo saanut -toivotaan ettei mitään vakavia sivuvaikutuksia ilmene. Kuten aikoinaan ns talidomidilapset.

No pelkästään lento on riski, liikennekulttuuri siellä jne... Jos olisit saanut syövän ja näyttäis ettei muuta vaihtoehtoa ole, silloin ymmärtäisin. Mut jos tilanne on noin vakaa, voisit rauhassa odotella sitä myyntilupaa Eurooppaan. Todennäköisesti siinä on lupaavia tuloksia, kun sitä tutkitaan jo. Mutta toistaiseksi ei tiedetä sen mahdollisista haittavaikutuksista tarpeeksi, joten ei ole mitään syytä kiirehtiä, koska ei ole vaaraa epidemiasta (vrt sikaflunssa), jolloin halutaan varmistua, että hyödyt on haittoja oleellisempia. Mut tällä klinikalla menee hyvin, jos moisen suosion jo saanut -toivotaan ettei mitään vakavia sivuvaikutuksia ilmene. Kuten aikoinaan ns talidomidilapset.

nän sä ajattelet, mutta mä ajattelen eri tavalla:), ja haluan sen hetin kiitos. En mä vitsi mitään odottaan kun elämää on muutenkin vain yksi

Vielä kerran; tuollainen rokote on paljon suurempi riski kuin HPV jonka kanssa ihminen on tullut toimeen ainakin kymmeniä tuhansia vuosia. Meillä kaikilla on elimistössä jatkuvasti viruksia ja bakteereita, joista voi joskus aiheutua sairauksia. Osa on sellaisiakin joita emme tunne. Osasta on hyötyäkin, ja joku lievä infektio voi antaa suojan tulevaisuudessa hyökkäävää vakavampaa tautia vastaan.

Hyväksymätön rokote on huomattava riski. Se voi aiheuttaa aivan mitä tahansa, kuten kuoleman, syöpää, narkolepsiaa, epämuodostuneita lapsia jne. Siksi niitä tutkitaan hyvin pitkään ennen kuin rokote otetaan käyttöön sivistysmaissa. Kiinassa varmaan Venakolle neuvottaisiin, että kun ottaa sikiöistä tehtyjä pillereitä, HPV paranee...

Lähteekö mexicoon mukaan lapset myös? Aika riskiä puuhaa.. ja kovin nopeesti ottavat ulkomaalaisen potilaan. Lähetit vain sähköpostia, soitit kerran ja siinä se? Eikö mitään muita rokotteita tarvi ottaa ennen kuin lähdette?

[QUOTE="vieras";26242124]Vielä kerran; tuollainen rokote on paljon suurempi riski kuin HPV jonka kanssa ihminen on tullut toimeen ainakin kymmeniä tuhansia vuosia. Meillä kaikilla on elimistössä jatkuvasti viruksia ja bakteereita, joista voi joskus aiheutua sairauksia. Osa on sellaisiakin joita emme tunne. Osasta on hyötyäkin, ja joku lievä infektio voi antaa suojan tulevaisuudessa hyökkäävää vakavampaa tautia vastaan.

Hyväksymätön rokote on huomattava riski. Se voi aiheuttaa aivan mitä tahansa, kuten kuoleman, syöpää, narkolepsiaa, epämuodostuneita lapsia jne. Siksi niitä tutkitaan hyvin pitkään ennen kuin rokote otetaan käyttöön sivistysmaissa. Kiinassa varmaan Venakolle neuvottaisiin, että kun ottaa sikiöistä tehtyjä pillereitä, HPV paranee...[/QUOTE]

Et taida tietää kiinalaisesta lääketieteestä oikeasti yhtään mitään :D

Moni nainen kantaa virusta tietämättään ja elää silti täyttä elämää! Ihan huuhaa-paskaa taas tämäkin juttu. Tuohan on ihan sairasta lähteä tuonne asti ottamaan jotain täytettä emättimeensä.

tämä rokote oli ttkittu jo 20 vuotta, eikä vieläkään mitään vakavampa ole tapahtunut kellä, jotka otivat sen jopa jo 20v sitten:) lapsiakin saivat naiset:). Mä kun tulen Mexicosta niin pyydän lapun jopa, että näette mitä se sisältä, tämä rokote sisältä melko samat aineet kun Gardasil, paisti myös jotain E6.... ja ja jotain geeneja, tai en muista tarkaan sen nimen...

Juu ja miehille siitä laitetaan kikkeliin:D

Yhteistyössä