Jos Lunatic on bannissa mielipiteitensä takia (koskien h. hoitoja)

• Viestiketjun aloittaja Sanon ja ajattelen
  • Ensimmäinen viesti
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja VT:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä siinä on epäeettistä?

Ihminen panee näppinsä asiaan joka ei sille kuulu.
Raja ylitetään pahasti kun sotkeennutaan lisääntymiseen.
Periaatteessa samaa mieltä, mutta mihin sen rajan sitten vetää mikä on sallittua ja mikä ei? Ja sotkeennutaan lisääntymiseen ehkäisylläkin...
Ehkäisy on ihan eri asia. Se on meidän kaikkien parhaaksi, eikä se ole sairasta, kuten uuden elämän tekeminen.

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Periaatteessa samaa mieltä, mutta mihin sen rajan sitten vetää mikä on sallittua ja mikä ei? Ja sotkeennutaan lisääntymiseen ehkäisylläkin...
Ehkäisy on ihan eri asia. Se on meidän kaikkien parhaaksi, eikä se ole sairasta, kuten uuden elämän tekeminen.
Siis uuden elämän tekeminen lääketieteellisesti.
Kohta ollaan jo kloonaukjsessa.
Musta raja pitäs vetää jo hedelmöityshoitoihin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Niinpä, millä perusteella lääketieteellisen hoidon voi rinnastaa eläinrääkkäykseen? Ja millä ihmeen perusteella kukaan voisi olla lääketieteellistä hoitoa vastaan jos lääkärit ja hoidettava ovat asian kanssa ok? Syntyvä lapsi on yhtä oikea kuin 'luomusti' alkunsa saanut lapsi!

Se, että saa lapsensa luomuna, EI OLE MIKÄÄN SAAVUTUS. Se vain tarkoittaa, että sinulla ja miehelläsi toimi nuo paikat ok.

Se ei tarkoita, että olet valmiimpi vanhemmaksi kuin joku, jolla on raskautumisessa ongelmia.

Se, ei tarkoita, että tälle toiselle ei olisi lapsia "tarkoitettu".

Se ei tarkoita, että olisit parempi tai jotenkin ansainnut lapsesi paremmin kuin sellainen, joka kääntyy lääkärin avun puoleen.

Miksi juuri tähän lääketieteelliseen ongelmaan liitetään joitakin ihmeellisiä mystisiä käsityksiä vanhemmuudesta. Kyse on, rakkaat ystävät, biologiasta. Miksi ihmeessä ajatellaan siinä hedelmöittymisessä ja raskauden alkamisessa olevan jotakin niin hengellistä, ettei nähdä sitä ihan normaalina biologisena tapahtumana?

Jos haet mitään lääketieteellistä apua koskaan itse, esimerkiksi vaikka diabetekseen koska oma kroppasi ei toimi niin kuin pitää (ihan niin kuin raskautumisessa vaikeuksia kokevallakin), lääketieteellisen hoidon tuomitseminien raskautumisen suhteen on täysin tekopyhää.
Lue oikein ajatuksella nyt mitä kirjoitin. Minä kirjoitin, että asioista voi olla mielipiteitä vaikkei niistä olekkaan kokemusta ja esimerkiksi laitoin eläinrääkkäyksen. Minulla ei ole siitä siis kokemusta, mutta vankka mielipide on.
No, se on sitten sinun mielipiteesi eikä kukaan onneksi pakota sinua hankkimaan lapsia h.hoidoilla joten voit hyvillä mielin jättää ne väliin. :) En vaan ymmärrä miksi sinä tai muut jotka ette halua (eikä ole koskaan ollut tarpeen) noita hoitoja käyttää näette tarpeelliseksi arvostella niitä jotka päätyvät noihin turvautumaan?

Vaikka sitten kokisi vastustamisen sydämenasiakseen niin kirjoituksissaan voi pysyä asialinjalla. Kirjoitaa sitten vaikka että pitää niitä luonnonvastaisina eikä itse suostuisi missään tapauksessa niihin turvautumaan. Tuo on vielä ihan ok ihmiseltä jolta puutuu kokemus asiasta, muut voivat sitten tahoillaan miettiä mihin kyseinen ihminen todellisuudessa päätyisi jos tilanteen edessä olisi.

Lueskelin joskus tuolta odotuspuolelta sikiöseulonnoissa kiinnijääneiden ketjua. Siletä löytyi monta odottajaa jotka olivat aiemmin olleet sillä kannalla etteivät ikinä tekisi aborttia lapsen vamman takia, varsinkaan jos vamma ei ole lapsen henkeäuhkaava. Kuitenkin kun seulat hälyttivät mieli alkoi muuttua ja siinä vaiheessa kun diagnoosi varmistui oli jokainen abortoimassa sen down-lapsensa.

Noin vain esimerkkinä kuinka ihmisellä voi olla vahvoja mielipiteitä asioista joista ei ole kokemusta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Täällä ei ihmiset näköjään vieläkään ymmärrä mikä merkitys on käsitteellä PERIAATE!!!
Huolestuttavampana näen sen että joku näkee oman periaatteensa oikeutuksena haukkua toisin ajattelevia ameeboiksi ym.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
h. hoidot on vieras tie, mitä ei lähdetä kulkemaan. Tämän valinnan voi tehdä jo ennen edes kun tietää omista mahdollisuuksista saada lapsi. Minä tein periaatepäätöksen jo nuorena, että joko luomuna tai ei ollenkaan ja 12 sain lasta odottaa (suuren osaa aikaa en edes ajatellut asiaa). Ei kaikille tuo asia ole elämää tärkeämpi. Eikä kaikki toimi periaatteitaan tai etikkaansa vasten vaikka olosuhteet ovat vaikeat. Mun tuntemista miehistä suuri osa on hoitoja vastaan ja näppituntuma mulla on asiasta, että tämä on naisten ajamaa asiaa enemmänkin parisuhteessa.
Miehet voisivat helpomminkin adoptoida tai jäädä lapsettomaksi.
Mäkin olin päättänyt, että luomuna tai ei ollenkaan. Kun sitten vuosien jälkeen ei vaan tärpännyt, niin mentiin tutkimuksiin. Vika löytyi miehestä ja hän halusi lähteä hoitoihin. Tosin tietyllä rajoituksella. Meille ei adoptio kuitenkaan olisi ollut mahdollista, vaikka sitä olisimme halunneet. Mun mieheni ei olisi halunnut jäädä lapsettomaksi, ellei ensin olisi tehnyt kaikkea mahdollista sen lapsen saamisen eteen. Enkä silti minäkään.

Meidän tuttavapiirissä on useampi koeputkihedelmöityksellä aikaan saatu lapsi ja pari inssilasta. Tiedän yhden miehen, joka on hoitoja vastaan ja hänelläkin on kolme luomulasta. Kyllä kai niitä on helppo vastustaa, jos ei niitä itse tarvitse.

veiras

Siis uuden elämän tekeminen lääketieteellisesti.
Kohta ollaan jo kloonaukjsessa.
Musta raja pitäs vetää jo hedelmöityshoitoihin.
Miksi uuden elämän alkuun auttaminen on epäeettisestä? Kerropa vähän tarkemmin! Tiedätkö mitä hoidot yleensä ovat?

Esimekriksi sukusolut voidaan saataa yhteen oikella ajalla ja kroppa tekee sen työn. Mitä epäeettistä siinä on?

Tai että nainen saa hormonia vanvistamaan omaa hormonituotanota ja sitten raskaus lähtee käyntiin. Ihan niin kuin luomuraskaudessakin. Mikäs tässä on pahaa?

Kloonaus ja raskauden alkuun auttaminen ovat täysin eri asioita eivätkä mitenkään kuulu toisiinsa.

Raskauden alkuun auttaminen ei ole mitään hengellistä toimintaa vaan samanlainen lääketieteellinen tapahtuma kuin mikä tahansa muukin. Miksi viisaudenhampaan vetäminen, insuliinihoito, migreeninhoito tai vaikka suonokohjuleikkaus ovat hyväksyttyjä lääketieteellisä toimenpiteitä, mutta sukupuolielinten toiminnan auttaminen ei sitten ole?

Siis voi hyvänen aika!
Molemmat ketjut lukeneena en voi kuin ihmetellä...Minkä ikäisiä ihmisiä täällä kirjoittelee? Niin on mustavalkoista ajattelua, ettei mitään rajaa! Minä en voi käsittää sitä, miten joku Lunatic&co. katsoo oikeudekseen tuomita lapsettomat vain siksi, että he haluavat lapsen hedelmöityshoitojen avulla. Sama se, miten lapsen saa, kunhan sen saa, jos sitä suuresti haluaa! Minulle on aivan sama,miten naapurin mamma raskautuu, ei kuulu minulle tippaakaan!

Siis mä en ees ymmärrä, että mitä kumman puolesta/vastaan-asettelua tään hedelmöityshoitoasian suhteen VOIS tulla.

Miten ihmeessä se on keltään pois, jos joku joka ei luonnonkonstein pysty saamaan lasta, niin saa h.hoitoja??

Millä tavalla se liikuttaa kenenkään muun elämää?

ei jassa ymmärtää, ei... :eek:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Siis voi hyvänen aika!:
Molemmat ketjut lukeneena en voi kuin ihmetellä...Minkä ikäisiä ihmisiä täällä kirjoittelee? Niin on mustavalkoista ajattelua, ettei mitään rajaa! Minä en voi käsittää sitä, miten joku Lunatic&co. katsoo oikeudekseen tuomita lapsettomat vain siksi, että he haluavat lapsen hedelmöityshoitojen avulla. Sama se, miten lapsen saa, kunhan sen saa, jos sitä suuresti haluaa! Minulle on aivan sama,miten naapurin mamma raskautuu, ei kuulu minulle tippaakaan!
No todellakin samaa mieltä!

Yhteistyössä