Jollain lailla näkisin rattijuoppouden, eläinrääkkäyksen ja lapsenhankinnan vähän erityylisinä asioina.Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:Ei asioista tarvitse olla omakohtaista kokemusta jotta voi mielipiteitä niistä olla. Minä vastusta mm. eläinrääkkäystä vaikken ikinä eläimiä olekkaan lyönyt, rattijuoppoja vastustan ilman että olen ikinä humalassa ajanut. Sotaa vastustan.... jne.Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Tehdä kaikkensa ettei kukaan loukkantuisi. Tai tehdä kaikkensa loukatakseen toista.
Luulisi että näiden kahden välillä olisi joku kultainen keskitie millä olisi mahdollista keskustella asiallisesti vaikka mielipiteet eriävätkin, ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin. En tuohon tämänpäivän ketjuun ole perehtynyt mutta mitä aiempaa muitelen Lunatic on tainnut kerran jos toisenkin mennä jonkun rajan yli.
Muuten noista hedelmöityshoidoista, tuntuu hassulta että ihmisillä jotka ovat saaneet biolapsensa ilman niitä voisi ylipäätänsä olla vahva kielteinen suhtautuminen. Eihän asia ole heille (meille) ollut milläänlailla omakohtainen. Ymmärtäisin Lunaticin kannan jos hänellä itsellään olisi lapsettomuutta taustalla ja olisi sitten omalla kohdallaan kokenut h.hoidot vääriksi ja joko tyytynyt lapsettomuuteen tai hankkinut lapsen adoption kautta. Silloin voisi omalta kohdaltaan pitää niitä keinotekoisina ja väärinä, tosin ei silloinkaan pystyisi toisten puolesta puhumaan. Mutta huomattavasti vakuuttavampaa kuitenkin.
Voihan ihmisellä olla periaatteita ja pitääkin, mutta niistä sauhuaminen ja erityisesti toisten päähän potkiminen silloin kun ei oikeasti ole koskaan ollut tilanteessa jossa olisi pitänyt noita periaatteita noudattaa, tuntuu jotenkin... koomiselta. Lapsettomuus on kipeä asia, yhdelle vielä enemmän kuin toiselle. Jollekin h.hoidot ovat tuntuneet vierailta jo aiemmin ja hän pysyy tässä näkemyksessään vielä siinä vaiheessa kun se on aiheuttamassa itselle lapsettomuutta (kaikki ei oikeasti edes saa niitä adoptiolapsia vaikka kuinka haluaisi). Ok hänelle ja toivottavasti hän pystyy elämään onnellisena tämän päätöksensä kanssa.
Hänenkään kohdalla en ymmärrä miksi pitäisi haukkua noin vaikeassa tilanteessa toisin toimivaa olevaa toveria. Luulisi itse lapsettomuuden kanssa painineena ymmärtävän toisen tuskan. Mutta vielä vähemmän ymmärrän sitä joka ei edes siinä tilanteessa ole ikinä ollut.