Jos Lunatic on bannissa mielipiteitensä takia (koskien h. hoitoja)

• Viestiketjun aloittaja Sanon ja ajattelen
  • Ensimmäinen viesti
Sanon ja ajattelen
niin mä voin sanoa, että pitäkää palstanne!

Olen tehnyt opinnoissani tutkimuksen h. hoitoihin suhtautumisesta ja yli 50% tutkituista suhtautui niihin vähintään varauksella. Kyllä asioista PITÄÄ voida keskustella ja joskus väitellä lujastikin.

Ei tällaisella palstalla mitään ajatteleva ihminen tee, jos täällä saa olla vaan sitä "kiltti" mieltä. Ja tehdä kaikkensa ettei vaan kenellekään tule paha mieli.

Onko tämä aikuisten palsta?

vieras
Kyse ei ole mielipiteestä sinänsä, vaan siitä, että hän oli (ehkä, ilmeisesti, kai, ainakin toisessa ketjussa niin väitettiin) alkanut kysellä eri mieltä olevan osoitetta, että tulisi lapsia "morjenstamaan".

Tuo minusta menee jo aika paljon yli sen, mikä on soveliasta.

Hienoa että olet tehnyt moisen tutkimuksen...kuinka suuri oli vastaaja-määrä ?
Itse tein aikoinaan lapsettomuudesta ja sen hoitomuodoista opintojeni päättötyön ja sain sitä kautta arvokasta tietoa itse hoidoista sekä siitä miten tärkeänä hoidoissa olevat parit tuota hoitoa pitävät.
Voin vain veikkailla sitä vastaaja-kantaa ketkä noita hoitoja pitävät epäilyttävinä tms. Ovatko ne sitten enää epäilyttäviä kun sitä apua itse tarvitsee ?

Asioista pitää voida keskustella, mutta ilman että ketään tarvitsee ruveta nimittelemään tai arvostelemaan...saati jos nimittely yletetään lapsiinkin asti.
Toisen mielipiteestä ei tarvitse tykätä, mutta omalla mielipiteellään ei kait ole tarkoitus tieten tahtoen toista loukata vaan asian voi aina esittää niin että ei toista loukkaa ainakaan tahallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Mielipiteet saa erota, mutta voi miettiä kuinka sen mielipiteensä kertoo.
Täysin samaa mieltä. Mietin tuossa jo kun luin sitä Lunaticille suunnattua uutta ja vilkasta ketjua et on tosissaa ihmisillä hukassa et netissäkin pitäs osata käyttäytyä.

vakkari harmaana
olen samaa mieltä!! nyt täytyy mennä ruokkimaan tota meidän nuorimmaista tekolasta ja täytyy ottaa sitten suurennuslasi käteen samalla ja katsoa onko siinä jotain eroa luomu lapsiin verrattuna kun muuten ei näy ainakaan päällisin puolin!! hyviä öitä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyse ei ole mielipiteestä sinänsä, vaan siitä, että hän oli (ehkä, ilmeisesti, kai, ainakin toisessa ketjussa niin väitettiin) alkanut kysellä eri mieltä olevan osoitetta, että tulisi lapsia "morjenstamaan".

No siellä ketjussa kyllä joku harmaa sanoi että haluatkos osoitteen ja tulla morjestamaan....

Ja kuten aikaisemminkin sanoin, toivottavasti moni muukin sai bannia.

faktaa hei

Ei todellakaan, vaan eräs hoitojen puolustaja ärsytti ja ärsytti Lunaticia ja VAATI että tämä' tulisi käymään katsomassa sen muksuja, Lunis lopulta kyllästy ja kysy osotetta.
Että taas käännettiin asia Luniksen syyksi, vaikka tää harmaa se oli se ääliö siinä.

ap
asian voi myös ottaa enkilkohtaisesti vaikkei sitä ole niin tarkoitettu. Tässä lapsettomuushoito asiassa tahtoo aina käydä näin. Se on monelle herkkä paikka ja vaikka näkökulma olisi tarkoitettu vain yleiseen pohdintaan se voidaan ottaa nokkaan.

Mielipeteen kertoja on aina toki vastuussa siitä miten asian sanoo, mutta ei enää siitä miten se tulkitaan. Tämä täytyy muistaa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Hienoa että olet tehnyt moisen tutkimuksen...kuinka suuri oli vastaaja-määrä ?
Itse tein aikoinaan lapsettomuudesta ja sen hoitomuodoista opintojeni päättötyön ja sain sitä kautta arvokasta tietoa itse hoidoista sekä siitä miten tärkeänä hoidoissa olevat parit tuota hoitoa pitävät.
Voin vain veikkailla sitä vastaaja-kantaa ketkä noita hoitoja pitävät epäilyttävinä tms. Ovatko ne sitten enää epäilyttäviä kun sitä apua itse tarvitsee ?

Asioista pitää voida keskustella, mutta ilman että ketään tarvitsee ruveta nimittelemään tai arvostelemaan...saati jos nimittely yletetään lapsiinkin asti.
Toisen mielipiteestä ei tarvitse tykätä, mutta omalla mielipiteellään ei kait ole tarkoitus tieten tahtoen toista loukata vaan asian voi aina esittää niin että ei toista loukkaa ainakaan tahallisesti.
Juuri näin. Pöyristyttävää, miten monet haukkuivat lapsia, jotka ovat saaneet alkunsa hoidoilla. Säälittävää. Oma lapsi ei ole hoidoilla saatu, mutta parhaan ystävän on. Onneksi saivat. On niinkuin muutkin lapset, nauravainen, eläväinen, kaunis. Ja tuo iloa vanhemmilleen joka päivä.

pulla
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Lunatic nimitteli hedelmöityshoitoja saavia mm. ameeboiksi. Asiallista nettikeskustelua?
Ei nimitelly, vaan sano mielipiteensä.
Eikä musta loukannut ketään.
Se on vaan näköjään niin arka aihe, eikä eri mielipiteitä hyväksytä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
asian voi myös ottaa enkilkohtaisesti vaikkei sitä ole niin tarkoitettu. Tässä lapsettomuushoito asiassa tahtoo aina käydä näin. Se on monelle herkkä paikka ja vaikka näkökulma olisi tarkoitettu vain yleiseen pohdintaan se voidaan ottaa nokkaan.

Mielipeteen kertoja on aina toki vastuussa siitä miten asian sanoo, mutta ei enää siitä miten se tulkitaan. Tämä täytyy muistaa.
Toki lukijakin on vastuussa siitä miten asian tulkitsee, mutta tuossa aiemmassa ketjussa ko henkilö ei edes yrittänyt muuta kuin loukata.

vieras

Kyllä se on törkeää, että hed.hoito lapsia haukuttiin tekolapsiksi, ja hed.hoitovanhempia luusereiksi ja itkupilleiksi jne...

Itse luomusti raskautunut, mutta siltikin veri kiehahti, miten ilkeä voi ihminen olla.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:

Toki lukijakin on vastuussa siitä miten asian tulkitsee, mutta tuossa aiemmassa ketjussa ko henkilö ei edes yrittänyt muuta kuin loukata.
Juuri näin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja faktaa hei:

Ei todellakaan, vaan eräs hoitojen puolustaja ärsytti ja ärsytti Lunaticia ja VAATI että tämä' tulisi käymään katsomassa sen muksuja, Lunis lopulta kyllästy ja kysy osotetta.
Että taas käännettiin asia Luniksen syyksi, vaikka tää harmaa se oli se ääliö siinä.
Toivottavasti hänkin sai bannin. Tosiaan siinä toisessa ketjussa (poistettu) näin sanottiin.
Itse en edes halunnut lukea ketjua ihan kokonaan, koska se meni jo niin yli. Mutta sen mitä luin, niin ei siellä Lunatic´kaan mitään netikettiä noudattanut, josko siis ei moni muukaan. Kaikille vaan bannia.

Alkuperäinen kirjoittaja pulla:
Lunatic nimitteli hedelmöityshoitoja saavia mm. ameeboiksi. Asiallista nettikeskustelua?
Arka aihe. Täytyy olla h.hoitojen puolella tai sitten kirjoittaa ketjuun niin ettei edes sano mitä mieltä on, näitäkin siinä alkuperäisessä ketjussa oli monia...

faktaa hei

Kyllä se on törkeää, että hed.hoito lapsia haukuttiin tekolapsiksi, ja hed.hoitovanhempia luusereiksi ja itkupilleiksi jne...

Itse luomusti raskautunut, mutta siltikin veri kiehahti, miten ilkeä voi ihminen olla.
Ei Lunatic ainakaan käyttäny noita sanoja. Siel oli paljon muitakin vastustajia.. aika kumma jos vaan Lunis sai bannin. Sitäpaitsi, moni h.hoitojen puolustelija oli todella sikamainen.

En ole ko. aihetta lukenut, alkoi vaan kiinnostaa tuo sinun tutkimustulos. Minusta tuo 50% kuulostaa tosi suurelta määrältä. Millä tavalla niihin on suhtauduttu varauksella ja kuinka monta olet haastatellut? Itse en nimittäin tunne ketään tässä omassa tosi elämässäni joka vastustaisi tai suhtautuisi muutenkaan epäilevästi hedelmöityshoitoihin. Ne ketkä eivät ole lapsia perinteisesti saaneet, niin ovat kaikki menneet hoitoihin. Nykyisin aihe ei ole mitenkään edes salailtu vaan useimmat avoimesti kertovat lapsettomuudestaan.

Jos mä sanon, että xxxx on täys idiootti ja mätäaivo, onko se "vain mielipide" vai kenties nimittelyä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Arka aihe. Täytyy olla h.hoitojen puolella tai sitten kirjoittaa ketjuun niin ettei edes sano mitä mieltä on, näitäkin siinä alkuperäisessä ketjussa oli monia...
Sinullakin luulisi olevan ematiakykyjä, kun ottaa huomioon ammattisi.

Asoista saa olla eri mieltä, mutta jos mennään henkilökohtaisuuksiin haukkumaan vanhempia ja lapsia, on todella tunneköyhä ihminen.(tämä ei ollut sinulle)

Yhteistyössä