Jos lopettaa syömisen..

  • Viestiketjun aloittaja laihaksi
  • Ensimmäinen viesti
laihaksi
Aina sanotaan, että pitäisi syödä vähän ja usein, kasviksia ja vähän rasvaa jne, niin laihtuu.
Jos taasen syö liian vähän, niin elimistö menee säästöliekille, eikä laihdukkaan niin hyvin.
Nyt on huolia ja murheita, eikä ruoka maistu, ja se on ainakin hyvä, kun ylipainoa on kuitenkin 18 kiloa.
Mutta jos ei syö, niin missä vaiheessa se laihtuminen loppuu, vai loppuuko?
Kuinka kauan voi olla syömättä, ja kuinka paljon sitä silloin voi laihtua?
 
masennuin jollain tapaa kun erotiin pojan isän kanssa..ei tullu syötyä juuri mitään..jsokus jonkun jogurtin ja herkkuja.
paino tippu 14kiloa 3kk aikana,ja vaikka nyt oon päässy erosta yli ja jaloilleni,ruvennu syömään kunnolla ja samalla liikkumaan niin kilakaan tuosta 14kilosta ei oo tullu takasin..tarkoittanee että ne oli oikeasta ylimääräsiä.
must tuntuu että jos lopettaa syömisen kokonaan niin kerkiää kyllä sairaalaan ennekun on edes laihtunu paljoa.
ite en käyttäis tätä metodia laihdutuskeinona,sillä saa ittensä huonoon jamaan,ei jaksa tehdä mitään tms
 
Olin joskus nuorena "syömättä" n. 3kk eli koko kesän. Söin tyyliin yhden näkkileivän viikossa. Ei kannattanut syödä mitään kun tuli heti kauhea nälkä jos jotain suuhunsa laittoi. Ei ollut rahaa ruokaan joten siitä johtui tuo syömättömyys. Vanhemmille en jaksanut mennä syömään ja ylpeys ei antanut myöden. Olin puhunut suuret puhelinlaskut ja maksoin niitä perintätoimiston kautta. Siksi rahaa ei riitänyt ruokaan. Oma moka siis.

Laihduin koko 3kk:n aikana vain 2kg 44kg ->42kg joten mikään laihdutuskeino se ei todellakaan ole. En suosittele syömättömyyttä se tekee kropalle hallaa.
 
just muuten kattelin tuolta youtubesta niitä anoreksia videoita yks ilta kun tääl oli se ketju.
siinä oli nainen joka oli sairastunu anoreksiaan..vaikka oli päässy sitten siitä sairaudesta eroon niin taosteli sen jälkeenkin pitkään hengestään ksoka kroppaan se jättää syvät arvet ja on voinut lopullisesti tuhota ties mitä.
sama pätee aivan varmasti syömättömyyteen tms.
 
ap
Joo, siis syönhän mä jonku jugurtin, tai jotakin pientä päivittäin, mut periaatteessa en juurikaan mitään.
Painoa putoo noin kilo viikossa, eli ihan kivasti ja sopivaan tahtiin, mut jos näin jatkuu tämä ruokahaluttomuus, josta toisaalta olen iloinen, koska normaalisti syön suruuni, niin voiko tämä painon putoaminen jatkua?
Jybiksen pudotus olisi tervetullut tänne!
 
vieras
Kyllä mä ainakin laihduin aika rajusti kun myöskin yhden kesän heittäydyin syömättömäksi, söin vain esim. ompon päivässä. Eli ei mitään säästöliekkiefektiä, musta se on humpuukia.

Mutta kilot tulivat kyllä korkojen kera takaisin kun elämäntilanne ja syöminen muuttui.
 
ap
No ei tässä henki varmasti vielä ole lähdössä.
Tämä ruokahaluttomuus on sinänsä uutta, kun normaalisti vaikeina aikoina vetää suklaata levyn päivässä-tyyliin.
Nyt ei vain tee mieli mitään, ei ole nälkä.
Välillä pakotan itseni syömään, koska toki tiedän, ettei ole tervettä olla täysin syömättäkään.
Mietin tosiaan vain, että loppuuko se painon putoaminen jos ei syö, kuten aina kaikkialla pelotellaan.
Ja kuinka vähällä ruoalla kukin on saanut painonsa putoamaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Olin joskus nuorena "syömättä" n. 3kk eli koko kesän. Söin tyyliin yhden näkkileivän viikossa. Ei kannattanut syödä mitään kun tuli heti kauhea nälkä jos jotain suuhunsa laittoi. Ei ollut rahaa ruokaan joten siitä johtui tuo syömättömyys. Vanhemmille en jaksanut mennä syömään ja ylpeys ei antanut myöden. Olin puhunut suuret puhelinlaskut ja maksoin niitä perintätoimiston kautta. Siksi rahaa ei riitänyt ruokaan. Oma moka siis.

Laihduin koko 3kk:n aikana vain 2kg 44kg ->42kg joten mikään laihdutuskeino se ei todellakaan ole. En suosittele syömättömyyttä se tekee kropalle hallaa.
Jep 1 näkkäri viikossa,mitäs jos puhuisit edes totta
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Olin joskus nuorena "syömättä" n. 3kk eli koko kesän. Söin tyyliin yhden näkkileivän viikossa. Ei kannattanut syödä mitään kun tuli heti kauhea nälkä jos jotain suuhunsa laittoi. Ei ollut rahaa ruokaan joten siitä johtui tuo syömättömyys. Vanhemmille en jaksanut mennä syömään ja ylpeys ei antanut myöden. Olin puhunut suuret puhelinlaskut ja maksoin niitä perintätoimiston kautta. Siksi rahaa ei riitänyt ruokaan. Oma moka siis.

Laihduin koko 3kk:n aikana vain 2kg 44kg ->42kg joten mikään laihdutuskeino se ei todellakaan ole. En suosittele syömättömyyttä se tekee kropalle hallaa.
Jep 1 näkkäri viikossa,mitäs jos puhuisit edes totta
Jospa lukisit kunnolla niin huomaisit heittomerkit ensimmäisessä lauseessa ja sanan "tyyliin" toisessa.

*muoks. Kotona ei tosiaan ollut kuin näkkäripaketti. Lämpimiä aterioita en syönyt koko kesänä. Joskus keitin kanamunan. Vaikka kahdessa raskaudessakin olen oksentanut jopa vedet ja ollut tiputuksessa niin en ole silloinkaan laihtunut. Ihan kilon olen laihtunut 3 viikon oksentamisella. Mikä on tietysti hyvä asia ettei laihdu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vieras harmaana, sä taidat olla normaalipainoinen tai hoikka muutenkin? Silloin ei ole ylimääräistä joka lähtisi, kuten minulla kuitenkin on.
Juu olin hoikka. Normaalipainoinen 44kg painavana. Jos on ylimääräisiä kiloja niin silloin voi paino pudota rajusti. Mutta jos ei ole mistä pudottaa eikä myöskään harrasta liikuntaa (joten ei kulutakaan hirveästi) niin ei nähtävästi laihdu. Tai en minä ainakaan.
En tosin ole laihtunut raskausaikanakaan rajusta pahoinvoinnista huolimatta vaikka olen ollut normaalipainon ylärajoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, siis syönhän mä jonku jugurtin, tai jotakin pientä päivittäin, mut periaatteessa en juurikaan mitään.
Painoa putoo noin kilo viikossa, eli ihan kivasti ja sopivaan tahtiin, mut jos näin jatkuu tämä ruokahaluttomuus, josta toisaalta olen iloinen, koska normaalisti syön suruuni, niin voiko tämä painon putoaminen jatkua?
Jybiksen pudotus olisi tervetullut tänne!
:D äkkiä se lähtikin,ja kun huomasin etten ole syönyt kunnolla pariin kuukauteen niin rupesin ottamaan esim. aamupuuron ja sen semmosta mukaan.ihan pieniä määriä niin ettei tullut himo siihen ruokaan.
pitsaa ta muuta semmosta mikä kuului ennen mun jokapäiväseen ruokavalioon en oo syöny sen jälkeen kun ruoka halu meni.

mutta hirvee päänsärky tuli siitä kun maha huus pitsaa ja kaikkee muuta semmosta rasvasta
 
Aina kun on näistä laihtumisista ja siis etenkin määristä jo nopeudesta kysymys niin pitää ottaa huomioon se että mikä se lähtöpaino on. Mitä enemmän massaa sitä nopeammin ja isompia määriä sitä lähtee lyhyemmässä ajassa. Toki myös ikä ja sukupuoli vaikuttaa aaineenvaihdunnan nopeuteen ja etenkin muut elintavat että kuinka paljon liikkuu jne. Mutta suuri vaikutus on myös yksilöllä, toisilta putoaa herkemmin kuin toisilta samoin kuin toiset lihoo pirun helposti ja toiset ei suurinpiirtein millään. Ja oli sitä painoa nyt minkä verran tahansa niin aine ensin lähtee nesteitä, varsinainen läski palaa sitten myöhemmin.
 
ap
no mulla on niitä ylimääräisiä, ja tosiaan tässä murheitten keskellä tämä laihtuminen on kuitenkin jotenkin lohdullista. Ja käyn sauvalenkillä joka toinen päivä.
Olen siis selkeästi iloinen laihtumisesta, ja pelkään, että tämä loppuu kuin seinään.
No onneksi ei ilmeisesti lopu, jos ruokahaluttomuutta vielä kauankin kestää.
 
mulla oli maaliskuun 2. päivä paino 86kg ja nyt vaaka näyttää 72kg :whistle:
nyt on tuo painon tippuminen hidatunu.no okei,syönkin nykyään normaalisti mutta tuossa ruokahalun lähtemisessä oli se "hyvä puoli" ettei enää voi syödä niin paljoa kun ennen.
sillon aikasemmin perhe pitsa mei ihan tosta noin vaan,nyt pieni lautasellinen makaronia ja jauhelihakasteiketta tekee tiukkaa.
nyt pitää rupee jumppaamaan vähän intensiivisemmin niin pääsee sinne 6kympin puolelle.tai tääkin paino on ihan hyvä,pitäs vaan odotella että toi ylimääränen roikkuva nahka lähtee.
ainiin,yks mikä oli hauska huomata oli noi jenkat selänpuolelta..ne hävis kokonaan :LOL:
 
ap
Kiitos jybis, tuo anto lohtua iltaan!
Pari kertaa on kyllä pizzaa tehny mieli, mutta jos olisin hakenut, en usko, että kuitenkaan olisi maistunut.
Mukava kun kilot lähtee, varsinkin kesää kohden, nostattaa vähän tunnelmaa ja itsetuntoa! :)
 
se on kiva huomata vaatekaupassa että voi ottaa pienempiä kokoja (ihan itsetunnon kannaltakin on kiva kaivaa sen M:n sieltä XL:n sijasta)

Onnea pudotukseen!Se vatsalaukun pienentyiminen vaikuttaa suureti siihen mitä jaksaa enää syödä,ja voihan sitä pitsaa välillä tilata jos oikeen tekee mieli mutta jättää jonkun tois rasvasen täytteen pois jne. ja vaiokka syö jonkun kanssa puoliksi.
Tsemppiä
:wave:
 
Astro
Hei mäkin oon ollu syömättä paljo juonu vaa,ja ottannu vitamiineja nyt 4pvässä -3kg. Jotain rasvatonta jugurttia,kurkkua oon kyl syöny,ja energiaa riittää. Liikun päivittäin jonku verran,ja tuntuu että olen pirteämmpi ja mukavammpi äiti kahdelle pojalle. Suosittelen kyllä.
 

Yhteistyössä