jos lapsilla ikä eroa 2,5vuotta. ostaisitko tupalvaunut/rattaat?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Sinna
En minäkään niitä varmaan tarttis jos oleilisin vaan omalla pihalla ,kulkisin autolla tai jos kaupat ym.olis vieressä.Mutta kun mies tarvii auton (joutuu käyttämään sitä työpäivänsä aikanakin) ja haluan itse kävellä vähän reippaampaa vauhtia jo omankin liikuntani takia.Kyllä tuo esikoinen juoksee ja kiipeää ihan tarpeeks päivän mittaan,mutta ei kipitä kiltisti parin kilsan kauppamatkoja vaunujen vieressä vaan yrittää säntäillä pyörien alle ,ojiin ja ties minne eikä tuo uhmaikä yhtään paranna asiaa.On oppinut,että rattaissa istutaan kiltisti menomatka ainakin jos aikoo päästä puistoon touhuamaan samalla reissulla.Toistaiseksi on toiminut.Mutta perheitä ja tarpeita on erilaisia,niinkuin lapsiakin.Mieti asiaa ihan omalta kannaltasi - missä liikut,millasia matkoja,onko vilkasliikenteisiä teitä,joissa lapsi ei voi juoksennella miten sattuu jne.
 
Onnellinen tuplisten omistaja
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
En ostais. Mä liikuin täysin ilman rattaita kun hoidin 2,5v lasta oman vauvani lisäks. :xmas: Kantoliina on aika pop.
Juupa juu!Mä en ainakaan kulje monen kilsan päähän esim.kauppaan vauva kantoliinassa ja kaks ja puolivuotias käsipuolessa ja sit tulomatkalla vielä ne kauppakassit! Se on varmaan missä ja miten liikkuu!
 
Riippuu ihmisen yleistilanteesta ja vähän lapsestakin. Itse ostaisin ehdottomasti terveillekin lapsille vaikka olisivat kuinka hyviä liikkumaan. Kuitenkin autottomana suht isossa kaupungissa asuvana ja paljon lasten kanssa yksin liikkuvana en olisi ikinä pärjännyt ilman tuplia.

Tottakai juttu on ihan eri jos ulkoilaan pääasialla omassa pihassa ja ihan lähiympäristössä ja auto on käytössä.
 
vieras
Mun muksuille tulee aika tarkkaan 2,5 v. ikäeroa, enkä oo aatellu tuplia laittaa. Meillä ei oo nuo yksöisrattaatkaan olleet käytössä enää pitkään aikaan, puistoihin yms. on lyhyt matka. Tätä esikoistakin kannoin lähinnä repussa ekan vuoden, oletan että tokan kanssa mennään samalla tavalla.
 
hei
Täältä jos kysyt saat vastauksia, että olet surkimus ja lapsesi (jos on 2 v täyttänyt) on ihan surkimus, jos ei jaksa polkea pyörällä tai juosta. Matkoista viis. Mammat ei ymmärrä, että on erilaisia asuinpaikkoja ja tapoja elää.
Esim. mulla ei ollut koskaan autoa käytössä päivällä, joten kaikki matkat (neuvola, kauppa, esikoisen kerho 2 x viikossa, perhekerho ym.) kuljettiin tuplarattaiden kanssa. Esikoinen 5 v polki pyörällä. En edes olis voinut kahta pientä pyöräilijää hallita noilla matkoilla. Lisäksi etäisyydet: kerho 2x vko, neljän kilometrin matka edes takaisin parin tunnin välein, toinen haku keskimmäisen päiväuniaikaan. Eli tuon 2,5-vuotiaan olisi siis pitänyt päikkäreiden aikana jaksaa pyöräillä tai kipittää reippaasti isompaa hakemaan, just joo.
En minäkään olisi tarvinnut rattaita, jos etäisyydet olisi olleet vähän lyhempiä, bussit olis kulkeneet täällä, tai auto edes joskus käytössä.
 
En ostanut. Mietin ja olisin halunnut tuplarattaat :ashamed: mut ei niille mitään käyttöä olis ollu.
Talvella mentiin pulkalla ja esikoinen tahtoi kävellä. Jos mentiin johonkin pitkälle tai oli mahdollisuus että esikoinen ei jaksakaan kävellä,laitoin vauvan kantoliinaan ja esikoinen sai istua rattaissa.
 
Lissu
JA ostin tuprattaat. Olin varma että vilkas esikoinen ei pysy seisomalaudalla. Eikä pysynytkään alkuun.

Alkuun olivat todella tarpeelliset, mutta lähempänä 3 vuoden ikää esikoinen alkoi pysymään loistavasti laudalla joten jätimme tuplat kokonaan pois käytöstä. Ei niitä muutenkaan varmaan edes 20 kertaa tullut käytettyä.
 
En ostais.
Meillä esikoinen jätti rattaat 2,5 vuotiaana ja käytti sen jälkeen satunnaisesti seisontalautaa.
Keskimmäinen ei ole rattaissa istunut 2 vuotta täytettyään, eikä ole edes seisintalaudalle suostunut.
Hyvin on näinkin pärjätty.
 
en ainakaan uutena ostaisi..
meil lapsilla 2v10kk ikäeroa ja en ostanu tuplia enkä ees sitä lautaa, esikoinen lopetti vaunuissa istumisen jo 2vuotiaana niin en kehannu, ja tuo on muutenki semmonen menijä... kesällä menee vierellä polkupyörällä jos lähetään pidemmälle, tai sit jos niin pitkälle et ei jaksa kävellä niin pyöräperäkärryyn lapset ja menoksi...
 
myy
OSTAISIN : jos esikoinen on hankalaa mallia ja pitkät kävelymatkat ei suju vielä. edellyttäen siis että vaunuilla liikutaan.

EN OSTAISI: jos esikoinen kävelee jo reippaasti pitkiä matkoja ilman ongelmia ja ette liiku paljon vaunuilla.

meillä on tuplat varalla, jos vaikka esikoinen päättäkin ettei enää kävele kun vauva syntyy. tähän mennessä kyllä kävelee kauppaan ja takaisin. vaunut siitä hyvät että se kauppa kassi menee kyytiin, autoa ei juuri koskaan käytetä (paitsi pidemmät matkat, isovanhempien luo toiselle paikkakunnalle.) muuten aina vaunuilla mennään.
 

Yhteistyössä