Jos lapsi jo kolmatta iltaa kuumeilee ilman syytä (?), onko syytä soittaa lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="yksi";26829253]10kk ikäinen on. Lämpöä 38-39 astetta. on ollu viikon nuhassa, mutta nuhakin nyt parantunu. Voiko mahd. hampaat noi paljon lämpöä nostaa?[/QUOTE]

Leikkii normaalisti. Hieman normaalia vaisumi ja kitusempi. Ei vaikuta eritysen kipeältä kuitenkaa.

Jos nuha ohi ja kuumetta niin tarkistuttaisin korvat maanantaina tai sitten yksityisellä viikonloppuna. Jos on kipeä ja kuumeinen niin jotain kipulääkettä ainakin yöksi.

Jos yleisvointi on hyvä niin ei ole kiirettä lääkäriin. Tuo vauvarokko tuli mullakin ekana mieleen. Mä veisin maanantaina lääkäriin, ellei muutosta tapahdu viikonlopun aikana.

Jos muuten voi hyvin, niin en menisi lääkäriin. En ainakaan päivystysaikaan. Maanantaina kyllä, jos kuumetta on yhä, ja aikaisemminkin toki jos lapsen vointi alkaa sitä vaatia.

no meillä poika tuon ikäisenä oli kuumeillut ja sairastanut flunssaa. normaalia itkuisempi oli minusta ja vietiin lääkäriin. Lääkäri heti sano, että tämä poika näyttää kyllä ihan terveeltä ja hyväntuuliselta, mutta tutkitaas nyt kuitenkin. Ja sitten että jaaa...täällä onkin molemmat korvat tulehtuneet ja hengitys pihisee...että pitäs nyt hengitellä vähän lääkettä...

tämä vain esimerkiksi siitä että pieni lapsi ei välttämättä näytä niin sairaalta vaikka olisikin kunnolla kipeä. Ennemmin minä ainakin käytän "turhaan" lasta lääkärillä kuin annan potea jotain antibioottihoitoa vaativaa sairautta monta päivää.

mä vein lapsen heti yksityiselle kun kuume nousi 40 asteeseen eikä mitään muita oireita ollut ( ei nuhaa, yskää jne). sittenpä olikin crp jo lähemmäs sataa ja sairaalaan oli mentävä jatkotutkimuksiin... serpistähän aika hyvin voi arvioida onko kyseessä bakteeri vai virustulehdus.