Jos lapsi ei syö leipää, niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hhh"

Vieras
mitäs mä sille tarjoisin? Aamulla, välipalalla ja iltapalalla isompi syö usein leipää mutta pienempi ei sitten millään. Puurostakin menee ehkä lusikallinen. Mitä mä keksin sille välipaloja, kun ei leipä uppoo? Aina ei viittis Danoneakaan syöttää.

kun tyttö oli pienempi leikkasin leivästä pieniä suupaloja,mitä oli helpompi syödä,ne kelpas,mutta leipäviipale ei.Oletko kokeillut? entäs karjalanpiirakka,maistuisko se?

Meillä tuo pienempi on siis jo 2,5v. Hedelmiä kyllä syö, mutta ei niillä nälkä tunnu kauan pois pysyvän. Murotkin menee heikosti, mysli ei ollenkaan. No pannaria se kyllä söis. Eli pannaria ja hedelmiä sitten aina vaan;)

Entä jos vika onkin leivässä, kaikki ei tykkää samoista mauista, vai oletko kokeillut erilaisia leipiä?
Kiiselit, marjakeitot, porkkana ja kurkkutikut kera joghurtin, pinaattiletut, viili, vaikka jotain kotikutoista suolaista piirakaa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;22580164:
Entä jos vika onkin leivässä, kaikki ei tykkää samoista mauista, vai oletko kokeillut erilaisia leipiä?
Kiiselit, marjakeitot, porkkana ja kurkkutikut kera joghurtin, pinaattiletut, viili, vaikka jotain kotikutoista suolaista piirakaa.

Meillä on maisteltu varmaan kaikki ton lähi-Prisman leivät ja ei kelpaa ei. Mutta kiitos noista muista, täytyypi kokeilla. Jotain piirakkaa se taisi kerran jopa syödä, harmi kun en muista mitä se oli.

Oletko kokeillut tehdä kolmioleipiä? Paahtoleipää, jotain väliin, länttää yhteen leikkaa reunat pois ja se leipä neljään osaan. Tällaisina pieninä kolmioleipinä meidän tytölle uppoaa. Ja reunatkin voi tietty jättää jos kelpaa :)

Niin ja esillepano merkkaa meillä paljon. Esim kuopus ei ihmeemmin riisitä välitä, mutta avot kun pistän sen johonkin muottiin ja sitten kippaan lautaselle, kyllä uppoaa. Samoin kelpaa premmin isommille, kun olen tehnyt lautaselle riisistä esim tornin.

Jauhispihvitkin teen välillä piparimuottien sisään, niin on ihan erinäköisiä, kun on esim sydämen tai tähden muotoinen pihvi, tai nallen, heti alkaa kuhina pöydässä ja ruoka hupenee kuin huomaamatta ;)

Yhteistyössä