Jos lapsesi kaveri on teillä käyttäytynyt huonosti, kerrotko vanhemmille vai annatko olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten kuuluu tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten kuuluu tehdä?

Vieras
Lapseni eskari-ikäinen kaveri tuli meille heti aamulla ja on yön yli. Tämä lapsi kävi vessassa niin että kansi oli kiinni ja sen jälkeen jouduin pesemään koko vessan lattian ja pöntön kun pissat tietysti valui joka paikkaan... Lapsi vain sanoi ettei huomannut että kansi oli kiinni :O

Sanoisitteko lapsen vanhemmille asiasta mitään?

Lapsi tuli meille ilman ulkovaatteita vaikka olin sanonut että meillä ulkoillaan. Lapsi itse sanoi ettei halua mennä ulos kun siellä on kylmä.

meillä on tyttökin käynyt kouluikäisenä unissaan vessassa niin että kansi oli kiinni, eihän tuommoista kukaan tahalleen tai ilkeyttään tee.
En todellakaan nolaisi lasta (vaikka olisi valveilla ja päiväaikaan), vaan ihan hissunkissun siivoaisin jäljet.
Mitä jos ujosteli, pidätti liian pitkään, eikä enää ehtinyt avata kantta kun meni vessaan?
Sanoitko ulkovaatetarpeesta hänen vanhemmalleen?

Kyllähän eskari-ikäisen vanhempien pitää laittaa yökylään vermeet mukaan, sisältäen myös ulkovaatteet. Kansi pytyn päällä on vahinko, ei huonoa käytöstä.

Tuliko lapsi itse kertomaan, että kansi unohtui ja tuli sotku? Jos tuli niin antaisin olla. Jos ei tullut niin sanoisin vanhemmille, että vahinkoja sattuu mutta olisi reilu juttu jos keskustelisivat lapsen kanssa että pitää tulla suoraa kertomaan aikuiselle siitä.

Ulkovaatteiden puute on kurja homma, muttei sekään ehkä lapsen syytä. Jos teiltä löytyy sopivan kokoista niin lainaisin ulkoilun ajaksi.

Joo tosiaan oli puhdas vahinko ja ehkä muotoilin tuon otsikon huonosti, anteeksi. Lapsi tuli itse kertomaan, joten ajattelen sitten että vahinkoja sattuu...

Kerroin lapsen vanhemmille että tarvitaan ulkovaatteet, juurikin siksi että lapsi tuotiin kerran meille keskellä talvea autolla pelkissä sisävaatteissa ja jouduin lainaamaan ulkovaatteet koska meillä oil sovittu ulkoilutapahtuma jonne vein molemmat lapset. Nyt sanoin uudestaan ja silti lapsi tuli pelkissä sisävaatteissa. Ehkä tässä perheessä ei vain ulkoilla niin paljon.

Lapsi tuli meille ennen yhdeksää mutta ei ollut syönyt aamupalaa. Tämä selvisi minulle tunti meille tulon jälkeen, kun lapsi kysyi voitaisko syödä jotain. Olisin toki heti ruokkinut lapsen mutta luulin että hän söi kotonaan ja aloitamme vasta lounaasta.

No mutta pieniä murheita nämä :)

[QUOTE="aapee";28424232]Joo tosiaan oli puhdas vahinko ja ehkä muotoilin tuon otsikon huonosti, anteeksi. Lapsi tuli itse kertomaan, joten ajattelen sitten että vahinkoja sattuu...

Kerroin lapsen vanhemmille että tarvitaan ulkovaatteet, juurikin siksi että lapsi tuotiin kerran meille keskellä talvea autolla pelkissä sisävaatteissa ja jouduin lainaamaan ulkovaatteet koska meillä oil sovittu ulkoilutapahtuma jonne vein molemmat lapset. Nyt sanoin uudestaan ja silti lapsi tuli pelkissä sisävaatteissa. Ehkä tässä perheessä ei vain ulkoilla niin paljon.

Lapsi tuli meille ennen yhdeksää mutta ei ollut syönyt aamupalaa. Tämä selvisi minulle tunti meille tulon jälkeen, kun lapsi kysyi voitaisko syödä jotain. Olisin toki heti ruokkinut lapsen mutta luulin että hän söi kotonaan ja aloitamme vasta lounaasta.

No mutta pieniä murheita nämä :)[/QUOTE]

Tämän ja aloitusviestin perusteella sanoisin, että lapsen vanhemmissa on syy ja harmittaa lapsen puolesta. En tajua, miten ei anneta aamupalaa, miksi ei ole ulkovaatteita jos on erikseen mainittu, ovatko vanhemmat ihan ok? Jos lapsellasi on useampia ulkovaatteita niin lainaisin niitä tälle yövieraalle ja enkä tekisi muutenkaan asiasta numeroa lapsen kuullen. Eiköhän se lapsi jo tiedä että ne ulkovaatteet puuttuu ja ei saanut kotona aamupalaa...

Mukavaa päivää teille!

En mä tollasista vahingoista raportoisi, noitahan nyt sattuu lapsille, mun mielestä turha muistella jälkeenpäin. Tietysti jos haluaa vaikka selittää miksi lapsen housut on vaihdettu, niin sitten voi sanoa, mutta mielellään niin ettei lapsi kuule. Jos oikeasti olisi käyttäytynyt huonosti ja olisin joutunut vaikka laittamaan jäähylle useampaan kertaan, niin voisin mainita (ettei siellä ihmetellä mistä on kyse, jos lapsi vaikka kertoo että joutui meillä istumaan eteisen tuolilla kun muut leikki :D).

Ulkovaatteista sanoisin kyllä, jos vanhemmat ei niitä tunnu saavan lapsen mukaan ja lapsi tulee teille jatkossakin, voisitteko esimerkiksi hakea lapsen kotoaan niin voitte pyytää, saisko ne ulkovaatteet vielä että pääsette lähtemään sitten kun kaikki on mukana ;) Tietysti jos itseltä löytyy mitä lainata, niin antaa sitten niitä, pääasia että pääsette ulos. Voihan olla, että lapsella ei edes kunnollisia ulkovaatteita ole (esim. kurakeleihin sopivia) jos vanhempia ei sellaiset kiinnosta.... :(

:O

Siis munkin lapsi on vahingossa ajatuksissaan aamulla pissannut niin että kansi on ollut kiinni. Ja ei aina meidänkään lapsille laiteta ulkovaatteita yökylään mukaan.

Ja silti kehtaan väittää että mun lapset osaa käyttäytyä.

Sulla ap sen sijaan väittäisin olevan jonkin asteinen ongelma...

Kiitos vastauksista. En tosiaan ymmärrä miksi lapsi on nyt nämä ainoat kerrat kun on ollut meillä laitettu ilman ulkovaatteita. Luulisin että lapsella on vaatteet kun eskarissakin ulkoilevat.

Mutta joo, en mainitse asiasta lapsen kuullen tietenkään, siksi tulinkin kysymään täältä jos jollain on hyviä ideoita :)

Vaikka niitä nimenomaan pyydettäisiin erikseen mukaan?

En minäkään kyllä ymmärrä, miten aloituksen asiat lapsen käytökseen liittyivät, aloituksessa ei ainakaan tule ilmi että lapsi olisi mitenkään käyttäytynyt huonosti :)

Juu, en lukenut aloitusta pidemälle ensin. Mutta saattavathan ne siltikin unohtua. Mutta se ei kyllä millään lailla ole silloin lapsen huonoa käytöstä. Eikä edes se jos ei ole aamiaista saanut ennen kylään tuloa.

Yhteistyössä