Jos lapsesi haukkuu sinua tyhmäksi, hän tarkoittakin että olet viisas

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
kuule
mitä jos joskus vaikka tarkistaisit noi tekstis ennen lähettämistä.. Juujuu lukihäiriö mutta onhan toi nyt ihan älytöntä! Enkä tarkota nyt vaan tätä ketjua vaan esim myös vastaustas tonne baarien aukiolot -ketjuun.
 
"ooo"
Mun 5 vee haukkuu mua kymmenen kertaa päivässä tyhmäksi, yleensä ruokailun, hampaidenpesun ja nukkumaan menemisen sekä leikkien lopettamisen yhteydessä :D Mä taidan oikeesti olla tosi viisas.
 
"vieras"
Näinhän se on. Lapsen mielestä tyhmä vanhempi onkin hyvä ja lapsensa parasta ajatteleva vanhempi. Ollaan vaan tyhmiä. Minä olen kuulemma maailman tyhmin. :heart:
 
"huoh"
[QUOTE="hmmmmmm";25731254]Jos lapsesi haukkuu sinua tyhmäksi (sinun kuultesi), on kasvatuksessa vikaa, sanon minä.[/QUOTE]

Päinvastoin. Sanoisin että kasvatuksessa on jotain pahasti vialla jos tällaista ei lapsen suusta koskaan kuule. (Sinustako parempi että haukkuu tyhmäksi muiden kuullen muttei sinun?) Veikkaan että teillä padotaan kielteisiä tunteita turhan rankasti. Se jos mikä, kostautuu vielä.
 
"Piika-äiti"
Itse kuulin eilen kaikenlaista 16-vuotiaaltamme. Yritin lohduttaa siinä sanojen tulvassa itseäni sillä, että olen kasvattanut lapsen, jonka ei tarvitse pelätä minun romahtamista eikä tukea minua kestämään maailmaa, vaan pikemminkin teini on edelleen sitä mieltä, että jaksan ainakin kuulla mitä vaan. Itse kun jouduin suojelemaan omaa äitiäni kaikelta vastaavassa iässä, sillä hän ei jaksanut aina maailmaa.

Tällä kertaa tilanne oli poikkeuksellisen ikävä ja isänsä puuttui tilanteeseen. Poika kävi pyytämässä anteeksi illalla kymmenen jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25734720:
ei se noin mene. jos lapsi nimittelee ja haukkuu vanhempiaan, on kyse siitä, että lapsi on huonosti kasvatettu ja annettu hyppiä aikuisten silmille
eli jos kiellän tyttöä esim. lähtemästä mihinkään kotoa vedoten myöhäiseen kellon aikaan ja hän pettyneenä sanoo; sä oot ihan tyhmä,niin olenko mä kasvattanut lapseni huonosti ja antanut hyppiä silmille?olen eri mieltä sun väittämän suhteen..
 
eli jos kiellän tyttöä esim. lähtemästä mihinkään kotoa vedoten myöhäiseen kellon aikaan ja hän pettyneenä sanoo; sä oot ihan tyhmä,niin olenko mä kasvattanut lapseni huonosti ja antanut hyppiä silmille?olen eri mieltä sun väittämän suhteen..
no ei ole uutta, me ollaan aina sun kans erimieltä:D mutta ei se haittaa. no meillä on lapset kasvatettu niin, että vaikka kuinka tympis joku kielto tai sellainen, niin silti ei tulla nimittelemään tyjmäksi eikä miksikään muuksikaan. toiminut kuuden kohdalla, että tuskin ihan hakoteillä olen kasvatukseni kanssa ollut
 
"huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25734833:
no ei ole uutta, me ollaan aina sun kans erimieltä:D mutta ei se haittaa. no meillä on lapset kasvatettu niin, että vaikka kuinka tympis joku kielto tai sellainen, niin silti ei tulla nimittelemään tyjmäksi eikä miksikään muuksikaan. toiminut kuuden kohdalla, että tuskin ihan hakoteillä olen kasvatukseni kanssa ollut
Ihan mielenkiinnosta kysyn että miten te olette karsineet lapsilta pois minkäänlaisen nimittelyn, mikä on ollut rangaistus? Saako lapset mitenkään kapinoida teitä vastaan, osoittaa pettymystä, kielteisiä tunteita vai seuraako kaikesta rangaistus?

Mun korviin tuo särähtää niin pahasti että pistää epäilyttämään.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25734833:
no ei ole uutta, me ollaan aina sun kans erimieltä:D mutta ei se haittaa. no meillä on lapset kasvatettu niin, että vaikka kuinka tympis joku kielto tai sellainen, niin silti ei tulla nimittelemään tyjmäksi eikä miksikään muuksikaan. toiminut kuuden kohdalla, että tuskin ihan hakoteillä olen kasvatukseni kanssa ollut
Huh. Kuulostat pelottavalta.
 
"Piika-äiti"
Joku opo on sanonut minulle, että kun alle kouluikäiset ja pienet koulaiset eivät nimittele, yläkoululaiset silloin tällöin nimittelevät ja noin 17-vuotiaat lakkaavat nimittelemästä ja haukkumasta vanhempiaan, niin vanhemmat voivat katsoa onnistuneensa tapakasvatuksessaan tältä osin.
 

Yhteistyössä