jos lapsenne tilillä olisi rahaa ja omalla ei, ottaisitte lapseltanne?

Mimosan äippä
Ottaisin tottakai, maksaisin sit takaisin jos lapsi olisi itse säästänyt rahat, jos keräisin hälle johonkin tilille aikuistumisen kynnykselle pesämunaa niin vois takaisin maksu jäädä väliin..

sikaniskagalilei
Lapsen edun mukaista on, että hänellä on perustarpeet kunnossa. Eli jos tarvitsen bensaa töiden vuoksi, niin otan rahaa, jotta töitä olisi jatkossakin.
Ei mun mielestä siinä ole mitään ihmeellistä.
Nykyisin on muutenkin ihme kotkotuksia joiden perässä ihmiset luulevat olevansa muita hienompia.
Ei ollut ennenkään lapsilla omia rahoja tai rahastoja. Tuskin nykyisinkään kaikkein varattomimmilla. Lasten "omat" rahat ovat hyvinvointiyhteiskunnan keksintöä!

No tililtä ei ole koskaan ollut tarve ottaa, enkä usko että ottaisin koska lapsen tiliin ei ole edes korttia tai nettitunnuksia tai mitään. Ei meillä niin kamalaa rahapulaa ikinä ole, että pankkiin pitäisi lapsen säästöjä lähteä nostamaan, eli toisin sanottuna - turhan hankalaa. Huonoa omatuntoa en lainaamisesta tuntisi, koska maksaisin tietenkin ensitilassa takaisin ja minähän ne rahat olen sinne alunperin tallettanutkin, mutta siitä kyllä huolestuisin, jos tuollainen pakko tulisi eteen. :| Bussirahaa olen joskus pyytänyt lainaan lapselta kun ei ole ollut kotona itsellä käteistä, mutta tuonut sitten heti töiden jälkeen rahat takaisin lapselle.

juu me pyydettiin synttärirahaa jolla maksetaan mm. pojan polkupyörä yms. ollaan säästetty myös sitten aikuisuuteen... ite ei noin pieni vielä ole säästänyt. mutta huah. kylläpä tuntui pahalta. nooooh huomenna tosin on jo puolet rahoista takas maksettu kun tulooo nuo lapslisät.

Joskus tiukimpina aikoina kun olin vielä tytön isän kanssa oli pakko ottaa, kun muuten oltais sitte oltu kaikki nälässä. Mutta maksoin kaikki taksin sitten. Mutta tytön isä otti neidin tililtä 150e vuosi sitten että pääsi veljensä kanssa festareille ilmeisesti, kun oli rahat loppu, ja takas ei oo vielä tullut kuin 50e (työssäkäyvä ihminen) :headwall: |O :kieh:

vieras
ei rahat kuulu lapsille!me saamme vanhempina ja heidän huoltajinaan tehdä ihan tarpeeksi töitä heidän eteensä että kyllä ne vähäisetki roposet siirtyvät meidän tilille jos joku antaa

Yhteistyössä