Jos lapsella toppaliivi, niin mitäs alla?

  • Viestiketjun aloittaja Tattid
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Olen kauhuissani katsellut, kun yläasteikäiset tytöt tulee toppaliivissä kouluun (pakkasta vähän vajaa -10) ja siellä alla on vaan trikoopaita. Eikä tietenkään käsineitä eikä lakkia. Luulis olevan kylmä.
 
Mä en ole oikeasti keksinyt niille sopivaa ilmaa. Tuuli menee villapaidasta läpi kun on kylmä. Jos ei ole niiin kylmä, niin toppaliivi on silloin liikaa. Ja pakkasella villapaita+liivi on liian vähän.

Kaunis, mutta hyvin epäkäytännöllinen.

No ehkä sellainen yhdistelmä, kun toppaliivi ja välikausi/hiihtoasu voisi olla, kun pitää saada hieman lämmikettä...
 
mä tarvin tosi usein toppaliiviä. käytän ennen hiihtoa että pysyy selkä ja hartiat lämpiminä. ratsastustunnin alussa lämmittää, ennenkuin alkaa keho lämpiään. ulkona toppatakin päällää tuulisella säällä. syksyllä ja keväällä kun tarvii pikkasen ekstra lämpöä juuri selälle ja hartioille. en tulis toimeen ilman :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
mä tarvin tosi usein toppaliiviä. käytän ennen hiihtoa että pysyy selkä ja hartiat lämpiminä. ratsastustunnin alussa lämmittää, ennenkuin alkaa keho lämpiään. ulkona toppatakin päällää tuulisella säällä. syksyllä ja keväällä kun tarvii pikkasen ekstra lämpöä juuri selälle ja hartioille. en tulis toimeen ilman :D
No mäkin rupesin miettimään tota urheilunäkökulmaa. Vaellusreissulla toppaliivejä osa käytti juuri tässä tilanteessa syksyn ikävässä viimassa. Toppaliivi mahtui toppatakkia helpommin reppuun mukaan.
 
Toppaliivi kuuluu miun suosikkivaatteisiin. On tosi monikäyttöinen. Meillä toppaliiviä käyttävät 5-v. poika ja mie. Toppaliivi on tosin aika lämpimien talvisäiden vaate. Alle tietenkin kamaa tilanteen mukaan (esim. trikoo, fleese, villapaita, verkkatakki, college-pusero...).
 

Yhteistyössä