Jos laitan kolmen juuston kermaa makaroonilaatikkoon niin laitanko vielä kananmunaa?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Minea"
[QUOTE="äityli";27902051]Ei tartte makaronilaatikkoon kermaa, eikä munia. Lihaliemeen tehtynä tulee hyvä![/QUOTE]

No se on sun mielipide. Ei kaikilla ole sama maku.
 
"kokki"
[QUOTE="äityli";27902051]Ei tartte makaronilaatikkoon kermaa, eikä munia. Lihaliemeen tehtynä tulee hyvä![/QUOTE]

Jos makaronilaatikkoon ei laita munia,ei se ole silloin laatikkoa vaan jotain makaronimössöä.
 
"vieras"
[QUOTE="kokki";27902205]Jos makaronilaatikkoon ei laita munia,ei se ole silloin laatikkoa vaan jotain makaronimössöä.[/QUOTE]
...joka on yleisin ruoka palstamammojen pöydässä ;)
 
kokki kakkonen
[QUOTE="kokki";27902205]Jos makaronilaatikkoon ei laita munia,ei se ole silloin laatikkoa vaan jotain makaronimössöä.[/QUOTE]

Et vissiin tiedä ruoanlaitosta mitään. Alun perin makaroonilaatikko on tehty nimen omaan kermaan, ei mihinkään munamaitoon. Munamaitosta on vain tullut köyhien ihmisten kermankorvike kyseisessä ruoassa. Siis ennen vanhaan. Sitten vakiintui käytäntö tehdä makaroonilaatikko munamaitoon.

Eli joo, kerman lisäksi ei tarvi munaa. Toki voi laittaa osittain kermaa ja osittain munamaitoa sitten.

Mutta älä ap pilaa ruokaasi tuolla keinotekoisesti maustetulla kermalla.

Paras laatikko syntyy, kun laittaa tomaattia ja valkosipulia reilusti ja nesteeksi pelkkää kuohukermaa.
 
"aloittaja"
Et vissiin tiedä ruoanlaitosta mitään. Alun perin makaroonilaatikko on tehty nimen omaan kermaan, ei mihinkään munamaitoon. Munamaitosta on vain tullut köyhien ihmisten kermankorvike kyseisessä ruoassa. Siis ennen vanhaan. Sitten vakiintui käytäntö tehdä makaroonilaatikko munamaitoon.

Eli joo, kerman lisäksi ei tarvi munaa. Toki voi laittaa osittain kermaa ja osittain munamaitoa sitten.

Mutta älä ap pilaa ruokaasi tuolla keinotekoisesti maustetulla kermalla.

Paras laatikko syntyy, kun laittaa tomaattia ja valkosipulia reilusti ja nesteeksi pelkkää kuohukermaa.
Tuli vähän myöhässä tää ohje, mutta tiedän seuraavalla kerralla. Hyvää mun ruuasta kumminkin tuli :)
 
"Baby"
Mä ainakin tykkään osasta maustetuista ruokakermoista ja aion niitä käyttää vaikka jotkut nillittäisivät kuinka paljon. Osaan kuitenkin myös maustaa ruokani ja kermani myös itse koska olen kokki ammatiltani.
 
"hhh"
[QUOTE="Baby";27904811]Mä ainakin tykkään osasta maustetuista ruokakermoista ja aion niitä käyttää vaikka jotkut nillittäisivät kuinka paljon. Osaan kuitenkin myös maustaa ruokani ja kermani myös itse koska olen kokki ammatiltani.[/QUOTE]

sama. arlan valkohomejuusto ruokakerma on <3 <3 :p
 
[QUOTE="vieras";27904037]...joka on yleisin ruoka palstamammojen pöydässä ;)[/QUOTE]

Meillä sitä oli tänään. MIEHEN tekemänä, ihan itsenäisesti päätti tehdä lähiömättöä, kun itse nukuin. :)
 
"kerttuli"
[QUOTE="Baby";27904811]Mä ainakin tykkään osasta maustetuista ruokakermoista ja aion niitä käyttää vaikka jotkut nillittäisivät kuinka paljon. Osaan kuitenkin myös maustaa ruokani ja kermani myös itse koska olen kokki ammatiltani.[/QUOTE]

Nykyaikaiset kokithan eivät osaakaan tehdä muuta kuin yhdistellä kastikepussin ainekset veteen tai mitata maustettu kerma joukkoon.
 
"Baby"
[QUOTE="kerttuli";27905230]Nykyaikaiset kokithan eivät osaakaan tehdä muuta kuin yhdistellä kastikepussin ainekset veteen tai mitata maustettu kerma joukkoon.[/QUOTE]

No sitten mä en vastaa sun käsitystä nykyaikaisesta kokista. Etkä myöskään osaa lukea mitä kirjoitin aiemmin. Se, että käytän maustettuja kermoja ei tarkoita sitä että en osaa tehdä kuin valmisaineksista ruokaa.
 

Yhteistyössä