Jos LA heinäkuussa, miksi hypitte elokuun keskusteluketjuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jopas on ongelma.

Vauvojen voi odottaa syntyvän +-2vk lasketusta ajasta, joten aika naurettavaa lähteä parista päivästä keskustelupalstalla marisemaan.

Juup, mullakin meni 2vkoa yli lasketun ajan, ei siitä olekaan kyse. Kyse on siitä, että miksei voi mennä kirjoittamaan siihen ketjuun, jossa kuussa laskettu aika on? Ettekö te nyt hyvät ihmiset osaa lukea? Ja mikä tuossa kysymyksessä on niin vaikea ymmärtää, kukaan ei ole vielä kertonut mulle syytä, miksi kirjoittaa eri ketjussa. Siis alusta saakka miksi menee kirjoittamaan myöhäisempään ketjuun.

Mulla oli la heinäkuussa ja änkeydyin elokuisiin. Koska, ultran mukaan La oli 31.7, neuvolan 26.7. Ja koska olin hieman myöhäisherännäinen testaamaan, oli heinäkuun ketjun jutut jo ihan liian kaukaisia.
Joten elokuisiin ja vauva syntyi 1.8 :)
Tosin puhuinkin aina meidän elokuisesta koska ihan vaan aavistelin et syntyy ennemmin yli La, kun ennen :)

Idea lienee että oltais samoilla viikoilla ALUKSI ja jokainen varmaan ymmärtää, ettei lasketut ajat siellä lopussa enää pidä paikkaansa.. Ja se on kyllä totta että tuolla on joillain joku ihme kilpailu kuka on pisimmällä menossa..Juuh, kyllä mulla on mainio kroppa kun raskautui ennen toista nimimerkkiä!! :laugh:

[QUOTE="aloittaja";25175704]Tämähän kirvoittikin paljon loukkaantuneita kommentteja. Kuten jo kirjoitin, niin menkkojen perusteella oleva laskettu aika määritelkööt sen, mihin ketjuun menee turinoimaan. Onko se jotenkin huonompi lokakuulainen sitten, jos LA on 30.10, että pitää mennä sitten marraskuisiin kirjoittelemaan? Taitaa vaan ärsyttää se, kun toiset ovat pidemmällä....

Madicken04: kysehän on siitä, kuinka pitkällä raskaus on. La sulla oli joulukuussa, niin joulukuun odottajiin tietenkin. Oletko jotenkin hidas, kun et tätä ymmärrä?[/QUOTE]

Menkkojen mukaan joopa joo.. itselläni esim menkkojen mukaan olisi ollut la syyskuussa,kun todellisuudessa laskettuaika oli vasta marraskuun puolella.
Eli mun ois pitänyt turinoida syyskuisten puolella,eikä marraskuisten.Ois kyllä menny aika hauskaksi.

[QUOTE="titus";25175846]Menkkojen mukaan joopa joo.. itselläni esim menkkojen mukaan olisi ollut la syyskuussa,kun todellisuudessa laskettuaika oli vasta marraskuun puolella.
Eli mun ois pitänyt turinoida syyskuisten puolella,eikä marraskuisten.Ois kyllä menny aika hauskaksi.[/QUOTE]

No ei nyt aleta viilata pilkkua, jos ei ole muuta asiaa. Jos ei menkat ole säännölliset, eikä itsellä ole hajuakaan milloin on raskautunut(:D), niin sitten eka ultran mukaan.

[QUOTE="aloittaja";25175704]Tämähän kirvoittikin paljon loukkaantuneita kommentteja. Kuten jo kirjoitin, niin menkkojen perusteella oleva laskettu aika määritelkööt sen, mihin ketjuun menee turinoimaan. Onko se jotenkin huonompi lokakuulainen sitten, jos LA on 30.10, että pitää mennä sitten marraskuisiin kirjoittelemaan? Taitaa vaan ärsyttää se, kun toiset ovat pidemmällä....

Madicken04: kysehän on siitä, kuinka pitkällä raskaus on. La sulla oli joulukuussa, niin joulukuun odottajiin tietenkin. Oletko jotenkin hidas, kun et tätä ymmärrä?[/QUOTE]

En mä kyllä tätä käsitä että tässä on niin tarkka nokkimisjärjestys. Luulisi olevan suunnilleen sama missä ketjussa kirjoittaa, todennäköisesti siinä mistä kokee saavansa vertaistukea.

Minulla ja ystävälläni oli lasketut ajat yhden päivän erolla, mutta synnytysten väliin tuli kuukausi aikaa. Mulla kaksosraskaus jossa suunniteltu sektio ja hänellä normaali raskaus jossa synnytys meni lasketun ajan yli.

Mä luulen, että syynä on se, että on kivempi olla ekojen joukossa synnyttämässä. Eihän ketään enää kiinnosta ne viimeiset synnyttäjät, kun muut ovat jo vauva kainalossa. Ekat synnyttäjät saa paljon enempi huomiota, kun ovat kaikessa edellä. Mulle henkilökohtaisesti on ihan sama vaikka siellä pinossa kirjottais joku puoli vuotta ennen mua raskautunut (en siis nyt ole raskaana). Mulle ei ole niin tärkeetä se kuka synnyttää ekana vaan se, että saa jutella muiden raskaana olevien kanssa.

Eli marraskuussa syntyvä vauva on automaattisesti joulukuun vauvoja, okei. Onko tämä sitten niitä myös siinä vaiheessa kun siirrytään odottajista vauvapuolelle? Eli määräytyykö oikea ketju sen alkuperäisen lasketun ajan mukaan vai sen milloin vauva on syntynyt.

Itsellä tuossa kuopuksen kohdalla laskettu aika oli alunperin 30.11 ja liityin Martas uusiin. Ultra muuttikin tuon ajan sitten sinne 5.12 mutta en enää tuossa vaiheessa mennyt ketjua vaihtamaan, varsinkin kun tiesin vauvan kuitenkin syntyvän jo marraskuun puolella. Siitä ei ole tietoa oliko ketjussa mukana ketään ap:n tapaan ärsyyntynyttä.

Ihan uteliaisuudesta piti käydä kurkkaamassa elokuisten ketjua (elokuu 2012 LA), niin eiköhän listassa ensimmäinen ole sellainen, jolla LA on 24.7. Eli ollaan yli viikko edellä. Mikäköhän tuotakin vaivasi, ettei voinut heinäkuun 2012 ketjuun mennä turisemaan. Kysyisin, jos ois nikki, mutten viitsi sen takia nikkiä alkaa perustaa...

[QUOTE="jjj";25176198]voi jessus kun jollakin on pienet murheet :D[/QUOTE]

Eikö? Täytyy itsekin sanoa, että on mulla aika onnellinen elämä, kun jaksan tällaisten pikkujuttujen antaa ärsyttää, mutta en voi sille mitään että ne vaan sen tekee. Laitan raskaushormonien piikkiin... ;)

[QUOTE="aloittaja";25176189]Ihan uteliaisuudesta piti käydä kurkkaamassa elokuisten ketjua (elokuu 2012 LA), niin eiköhän listassa ensimmäinen ole sellainen, jolla LA on 24.7. Eli ollaan yli viikko edellä. Mikäköhän tuotakin vaivasi, ettei voinut heinäkuun 2012 ketjuun mennä turisemaan. Kysyisin, jos ois nikki, mutten viitsi sen takia nikkiä alkaa perustaa...[/QUOTE]

Enpäs tiedä, mutta ei ole mitenkään harvinaista että sitä luulee menkkojen perusteella lasketun ajan olevan elokuun alussa ja sitten ultrassa saakin kuulla olevansa jo viikkoa pidemmällä. Ei kaikki tuossa vaiheessa enää viitsi vaihtaa ketjua, varsinkaan jos on sattunut olemaan elokuisissa niitä perustajajäseniä. Usko pois, monen mielestä on aika yhdentekevää onko se la muutamaa päivää ennemmin vai myöhemmin.

Ap:n ärsyynnyksen olisin ymmärtänyt jos hän olisi juuri se ainoa jolla ketjussa on la 1.8 ja haluaisi säilyttää tuon "paalupaikkansa". Mutta se että asia vaivaa niin ihmistä joka ei edes ole mukana koko ketjussa, se tuntuu oudolta.

Enpäs tiedä, mutta ei ole mitenkään harvinaista että sitä luulee menkkojen perusteella lasketun ajan olevan elokuun alussa ja sitten ultrassa saakin kuulla olevansa jo viikkoa pidemmällä. Ei kaikki tuossa vaiheessa enää viitsi vaihtaa ketjua, varsinkaan jos on sattunut olemaan elokuisissa niitä perustajajäseniä. Usko pois, monen mielestä on aika yhdentekevää onko se la muutamaa päivää ennemmin vai myöhemmin.

Ap:n ärsyynnyksen olisin ymmärtänyt jos hän olisi juuri se ainoa jolla ketjussa on la 1.8 ja haluaisi säilyttää tuon "paalupaikkansa". Mutta se että asia vaivaa niin ihmistä joka ei edes ole mukana koko ketjussa, se tuntuu oudolta.

No ultraa ei yleensä tehdä niin aikaisessa vaiheessa kun ketjuun liitytään, eli kun arvio on menkkojen perusteella tehty, niin miksei voi siihen luottaa ja hypätä sen mukaiseen ketjuun? Jos sitten tilanne muuttuukin, ei enää tarvitse ketjuja vaihdella, mutta miksi heti alussa mennään väärän kuun ketjuun? Et vieläkään anna vastausta, ihmetyttää että miksi sitten ylipäänsä vastaat jos sulla ei oo mitään annettavaa. Enkä ole missään ketjussa kirjautuneena, mutta tykkään käydä lukemassa ja vähän ihmetyttää tämä touhu, ilmeisesti nuo edellä olevat sitten saavat jotain kiksejä siitä kun ovat ekana raskautuneet, kuten joku mainitsikin. Se on mun mielestä outoa, ei mun ärsyyntymiset.

Jos ne vaan haluu tehdä niin, eikä siitä ole haittaa kenellekään, eikä se häiritse muita KIRJOITTELIJOITA niin miksei ne voisi tehdä niin? :O Miksi sä ärsyynnyt kun et itse ole edes mukana? :D Mua ei häiritse vaikka itse olen mukana ja ihan "oikeassa" kuussa... ;)

Yhteistyössä