Jos kuussa jää käteen 6tonnia mutta silti ei oo ikinä varaa mihinkään niin mihin se raha oikein menee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Vanha omakotitalo, laina ja lyhennyserä kohtuullinen (alle tonni/kk),keskihintainen auto,lapsille (3kpl) kaikki vaatteet ym kirpparilta tai kaverien lapsilta käytettynä. Normi perusruokaa, ei lehtitilauksia, ei viina, ei tupakkaa. Silti ei oo varaa mihinkään ylimääräiseen, esim lomareissuun kesällä. Outoa.

[QUOTE="tööt";23648652]Jolla kulla on pahanlaatuinen peliriippuvuus siinä tapauksessa[/QUOTE]

Jotain vastaavaa ei kyllä muuten ole mahdollista. Meillä nyt kun olen hoitovapaalla käteen jää 2000-3000. Lainaan alle tonni, autosta (keskih.) vähän lainaa jäljellä kaksi lasta, lehtiä tulee jne. Silti ei olla ihan pa, vaikka välillä tuntuukin. Johonkin ne muutamat tonnit teillä häviää..

En kyllä käsitä, mihin teidän rahat sitten menee... Montako autoa? Ovatko lainalla ostettuja? Niihin uppoaa helposti useita saturaisia kuukaudessa.

Nyt vaan pankkiin kuule juttelemaan, että miten teidän kannattaa säästää. Noista menoista saisin itse HELPOSTI 2000e kuukaudessa säästöön, ja sillä 4000 eurollakin eläisin vaikka viiden lapsen kanssa koreasti. Meillä yksi lapsi, nettotulot 2000e niin kauan kuin opiskelen. Asutaan toistaiseksi vuokralla, oma ostetaan kun valmistun. Hiukan kun katsotaan, mihin rahaa laitetaan niin saadaan kuukaudesta riippuen 100-300e säästöön.

[QUOTE="vieras";23648660]Jotain vastaavaa ei kyllä muuten ole mahdollista. Meillä nyt kun olen hoitovapaalla käteen jää 2000-3000. Lainaan alle tonni, autosta (keskih.) vähän lainaa jäljellä kaksi lasta, lehtiä tulee jne. Silti ei olla ihan pa, vaikka välillä tuntuukin. Johonkin ne muutamat tonnit teillä häviää..[/QUOTE]

No pitämällä kirjaa kaikesta, mihin rahaa menee, niin sillähän se sitten selviää.

omituiselta kuulostaa. Meillä 2+2 henkilöä, 2 velatonta autoa, omakotitalo (lyhennys 700). Nettotulot noin 3600 ja hyvin jää säästöön ja ulkomaanmatkaankin rahaa. Teillä kannattais pitää ihan kirjaa menoista.

Tää ei varmaankaan ole sun oma tilanne, kun noin pihalla siitä olet? Oletko varma noista tuloista?
Voi olla jotakin velkaa, vaikka takausvelkaa, josta et tiedä. Entä opintolainat, onko ne maksettu?

Yhteistyössä