Jos koulu alkaa 6.8, niin eikös ekan opintotuen pitäisi tulla elokuussa?

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Yritin eilen soittaa Kelaan, mutta oli varattua koko ajan eikä siellä ole jonotussysteemiä. Varmaan kaikki Sedun oppilaat soittelee Seinäjoen Kelaan tuon koulujutun takia :kieh: :kieh:

Mäkin yritin soitella eilen kelaan, eikä toivookaan, että pääsis läpi. Ootko varma, etteivät hoida sun asioita paikallisen kelan palveluissa? Ne on joskus hellämielisiä ja suostuu. Netti on kanssa kätevä tapa asioida, nyt kun niillä on se sähköinen asiointipalvelu. Mä hoidin asiani eilen siellä.

Paikallisesta Kelasta käskettiin soittaa S.joelle. Onneks ens viikolla on koulussa sellainen henkilö paikalla joka voi tarvittaessa kirjoittaa todistuksen koska koulu oikeasti alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
takautuvasti tulee syyskuussa eli saat 1,5kk ajalta..

Ei kun koulu alkaa 6.8 eikä vasta puolessa kuussa. Kelan paperissa ja netissä tiedoissa lukee, että mulla alkaa koulu vasta 16.8. Mun sisko saman koulutuskeskuksen oppilas ja hänellä sama homma, koulu alkaa 6. päivä, mutta koulu ilmoittanut, että alkaa vasta 16.8.

Viime vuonna koulu alkoi elokuun alussa ja eka opintotuki tuli elokuulla ja koko kuulta.

koko ketjua lukematta: jos sun koulu alkaa virallisesti 16.8, ET SAA elokuulta opintotukea, mitään puolikkaita kuukausia ei maksella. tämän takia useimmat kouluthan alkavat 15. päivä jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja öhöm:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
takautuvasti tulee syyskuussa eli saat 1,5kk ajalta..

Ei kun koulu alkaa 6.8 eikä vasta puolessa kuussa. Kelan paperissa ja netissä tiedoissa lukee, että mulla alkaa koulu vasta 16.8. Mun sisko saman koulutuskeskuksen oppilas ja hänellä sama homma, koulu alkaa 6. päivä, mutta koulu ilmoittanut, että alkaa vasta 16.8.

Viime vuonna koulu alkoi elokuun alussa ja eka opintotuki tuli elokuulla ja koko kuulta.

koko ketjua lukematta: jos sun koulu alkaa virallisesti 16.8, ET SAA elokuulta opintotukea, mitään puolikkaita kuukausia ei maksella. tämän takia useimmat kouluthan alkavat 15. päivä jälkeen.

Mä olen monta kertaa laittanut tähän ketjuun, että koulu alkaa 6. päivä!

Ja lue paremmin tuo mun viesti jota lainasit, siinä on viime vuoden elokuun opintotuesta. Samalla tavalla oli myös silloin kun aloitin koulun.

Ja kyllä muuten maksetaan puolikkaita kuukausia, näin lukee ihan Kelan päätöksessä mikä mulle tuli.

Alkuperäinen kirjoittaja Norppaliini:
Koulu alkaa 11.8 ja Kelan tiedoissa luki, että ensimmäinen opintotuki maksetaan 4.8. Kannattaa kyllä kysyä vielä sekä koulusta että Kelasta.

Taitaa olla homma nyt niin, että koulu on kämmännyt jotain ja ilmoittanut väärän alkamispäivän. Soitin opettajalle asiasta ja hän sanoi, että kyllä se koulu alkaa 6. päivä. Lukee meidän koulun nettisivuillakin tuo päivämäärä.

Koulu alkaa 11.8 ja Kelan tiedoissa luki, että ensimmäinen opintotuki maksetaan 4.8. Kannattaa kyllä kysyä vielä sekä koulusta että Kelasta.

Taitaa olla homma nyt niin, että koulu on kämmännyt jotain ja ilmoittanut väärän alkamispäivän. Soitin opettajalle asiasta ja hän sanoi, että kyllä se koulu alkaa 6. päivä. Lukee meidän koulun nettisivuillakin tuo päivämäärä.

no sittenhän se alkaa virallisesti 16.8 ja kysymys on vain inhimillisestä virheestä, josta sinä vedit heti herneet nenään. :)

elokuulta saa opintotuen, jos opiskelu alkaa ennen kuun 15. päivä ja se maksetaan normaalisti elokuun alussa. en ymmärrä miten joillekin kaikki asiat ovat niin kovin hankalia.

no sittenhän se alkaa virallisesti 16.8 ja kysymys on vain inhimillisestä virheestä, josta sinä vedit heti herneet nenään. :)

elokuulta saa opintotuen, jos opiskelu alkaa ennen kuun 15. päivä ja se maksetaan normaalisti elokuun alussa. en ymmärrä miten joillekin kaikki asiat ovat niin kovin hankalia.

siis alkaa virallisesti 6.8, lukihäirä :laugh:

Alkaa virallisesti 6.8 :whistle:

Totta kai se vituttaa jos en nyt tämän takia saa opintotukea 4.8. Mulla on lapsikin elätettävänä ja vuokra pitäisi maksaa.

Miks vaan puolen kuun tuki? En oo ikinä kuullukkaa semmosesta. Kuukaudessa täytyy olla koulua 18pv(sis. vkloput) niin saa tuen. Eli jos koulu loppuu 19 päivä tai alkaa ennen 12. päivä niin ok.

Alkaa virallisesti 6.8 :whistle:

Totta kai se vituttaa jos en nyt tämän takia saa opintotukea 4.8. Mulla on lapsikin elätettävänä ja vuokra pitäisi maksaa.

toivottavasti saat asian järjestymään :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:
Miks vaan puolen kuun tuki? En oo ikinä kuullukkaa semmosesta. Kuukaudessa täytyy olla koulua 18pv(sis. vkloput) niin saa tuen. Eli jos koulu loppuu 19 päivä tai alkaa ennen 12. päivä niin ok.

lue ny säki paremmin scarletin KOKO viesti!!!!!!!!!! :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Rötvis:

Opintotukea voi saada puolelta kuulta. Mulla lukee netissä kelan sivuilla, että saisin 4.9 takautuvasti elokuulta puolen kuun tuen siksi kun koulu muka alkaa vasta 16. päivä.

Yhteistyössä