Jos kolesterolilla ja esim. voilla ei ole yhteyttä...

• Viestiketjun aloittaja hölmö
  • Ensimmäinen viesti
Katriina
Ainakin mulla se johtui ihan selvästi liiasta sipsien syömisestä taanoin, mutta ehkä se sitten oli ne hiilarit eikä se rasva.. jos kerran "kovilla" rasvoilla ei ole osuutta asiaan.

-
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Ainakin mulla se johtui ihan selvästi liiasta sipsien syömisestä taanoin, mutta ehkä se sitten oli ne hiilarit eikä se rasva.. jos kerran "kovilla" rasvoilla ei ole osuutta asiaan.
Sipseissä se on se transrasva.
Perunalastuissa ja mikropopcorneissa käytetään useimmissa tapauksissa palmuöljyä, joten transrasvaa ei niissäkään ole merkittäviä määriä.

Helekutti
Sipseissä ei ole "kovaa" rasvaa muutenkaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
Sipseissä se on se transrasva.
Perunalastuissa ja mikropopcorneissa käytetään useimmissa tapauksissa palmuöljyä, joten transrasvaa ei niissäkään ole merkittäviä määriä.
Älkää syökö tuotteita, joissa palmuöljyä. Sademetsää kaadetaan, jotta voidaan kasvattaa palmuja jotta sitten taas saataisiin öljyä

voitar
Niin, tämä on mielenkiintoinen kysymys! En ole milläänlailla asiantuntija, vaan kerron suvustani. Jo edesmennyt isäni käytti paljon voita ja kermaa, erityinen herkkunsa oli kananmunat, keitti aina kattilallisen ja söi voin ja suolan kera... ylipainoa hänellä ei ollut, kiitos ruumiillisen työn. Kolesteroli vielä 60-vuotiaana siinä neljän pinnassa. Äitini taas syö aika kevyesti, suosii kasviksia jne, mutta kolesterolit yli kuuden ja joutui lääkitykselle. Mulla ja siskolla, ollaan jo liki nelikymppisiä, kolesteroliarvo alkaa kolmosella. ja kevyttuotteita emme suosi, joskaan emme ole ylipainoisia. Itse sanoisin, että geeneillä on tosi merkittävä osuus tässä kolesterolihässäkässä. Niillä, joilla on taipumus, kohoaa lukemat jo varmaan sipsipussin haistelusta, ja toisillla ei edes sillä voin kanssa läträämisellä.

Yhteistyössä