jos käynnistetään synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kestosta en tiedä. Mutta mulle ainakin sanottiin että niitä käynnistyspillereitä ei käytetä jos on auki. Eli silloin kun paikat on jo auki, niin puhkaistaan kalvot. Näin tehtiin mullekin kesällä :)

Mulla käynnistettiin synnytys rv40+0. Paikat oli silloin auki 3cm, niin lääkäri sanoi että voidaan puhkaista suoraan kalvot, ja laittaa oksitosiinitippa. 3½h kesti synnytys :) Jos paikat ei olis ollu kypsät, niin sit olis pitäny tableteilla käynnistellä, ja olis varmaan menny aika paljo pidempään.

2 kertaa käynnistetty ja molemmilla kerroilla visusti kiinni. Tableteillä lähinnä pahaolo ei mitään muuta ja tipalla sitten saatu käyntiin. Tippa täysille ja onnea :)

Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa:
vaikuttaako synnytyksen alkamiseen se kuinka paljon olet auki?
mitä luulette alkaako samana päivänä jos paikat kypsät ja auki noin 4cm

Onhan sillä merkitystä onko paikat kypsät ja auki. Itselläni oli auki vain 2cm. Kalvot puhkaistiin n.klo.16 ja oksitosiini-tippa käteen. Lapsi syntyi yöllä yhden aikaan.

Mulla oli paikat auki 3cm käynnistettin tipalla, samoin tien alkoi aika kivuttomat supparit 4h päästä puhkaistiin kalvot, olin silloin 4cm auki.. sen jälkeen alkoi sellaiset supparit että oksat poies..taju meinas lähteä. Just ehdin epiduraalin saada..poitsu syntyi 1h45min päästä kalvojen puhkaisusta..mut lääkäri sanoi että kun kalvot puhkaistaan niin yleensä syntyy 12h sisällä..

Mulla on kaksi synnytystä käynnistetty täysin epäkypsästä tilasta rv:llä 38. Ekasta (esikoinen) synnytys alkoi noin 20h ekasta pilleristä, toisesta käynnistetystä (kolmas synnytys) reippaita varoituksia jo 4h ekasta pilleristä, mutta laantuivat. Kun sain toisen pillerin, kului 2h ja olin 3cm auki...
Toisilla saattaa kestää kauankin: huonekaverilla oli käynnistetty rv:llä 42 jo kaksi päivää eikä mitään tapahtunut...

Alkuperäinen kirjoittaja hemi:
Mulla on kaksi synnytystä käynnistetty täysin epäkypsästä tilasta rv:llä 38. Ekasta (esikoinen) synnytys alkoi noin 20h ekasta pilleristä, toisesta käynnistetystä (kolmas synnytys) reippaita varoituksia jo 4h ekasta pilleristä, mutta laantuivat. Kun sain toisen pillerin, kului 2h ja olin 3cm auki...
Toisilla saattaa kestää kauankin: huonekaverilla oli käynnistetty rv:llä 42 jo kaksi päivää eikä mitään tapahtunut...

Minä kiduin pillereiden voimasta molemmilla kerroilla 38vkolla monta päivää ilman mitää aukeemista ja vasta tipalla lähti. Eka kesti 8h tipasta toinen 3h

se on muutenkin tuurista kiinni käynnistyykö vai ei.
eka käynnistykseni:3cm auki vauva tipanlaitosta 6tunnin päästä ulkona.
toinen käynnistys:jäi yritykseksi. olin auki myös 3cm mutta ei tapahtunu mitään. tipassa olin sen 6 tuntia mitä siinä kerralla saa olla. vauva syntyi ihan itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olin toissapäivänä auki noin kahen sormen verran, huomenna käynnistys. mitä luulette puhkaseeko suoraan? oulussa asun

Luutavasti menet tippaan. Paljonko viikkoja?

yli 41. onko tippa hyvä ja lähteekö synnytys pian siitä?

Jos se jollakin lähtee niin tipalla ja kalvojen puhkaisulla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olin toissapäivänä auki noin kahen sormen verran, huomenna käynnistys. mitä luulette puhkaseeko suoraan? oulussa asun

Luutavasti menet tippaan. Paljonko viikkoja?

ei suostu kovinkaan hepposesti puhkaseen kalvoja ennenkun synnytys on käynnissä.
kalvojen puhkasusta vauvan pitää olla ulkona vuorokaudensisällä. jos synnytys ei sitten lähde käyntiin niin vauva n silti saatava ulos,eli leikkaus. näin sanoi mulle lääkäri kun sain käynnistyksen tai yrityksen tuosta viimeisimmästä.
ja tottahan se onkin,ei kannata kalvojenpuhkasu jos synnytys ei ole jo käynnissä.
olin taysissa.

Kalvot puhkaistu molemmill kerroilla 3-5cm tilanteesta, lapset maailmassa tästä alle kahdessa tunnissa. Mitään tippoja ei ole tarvittu. Sinoastaan toisella kerralla istukan syntymiseen laitettiin tippa, kun ne supistukset loppui kuin seinään lapsen synnyttyä.

Minulle tehty synnytyssuunnitelma seuraavaa kertaa varten, koska lantio hieman ahdas. Rv38 pääsen äippäpolille kontrolliin ja jos näyttää siltä että vauva kasvaa isommaksi kuin esikoinen ja paikat on sen verran auki että kalvot voi puhkaista niin synnytys käynnistetään silloin kalvojen puhkaisula. Toinen synnytykseni päätyi hätäsektioon ja sektion jälkeen ei lääkkeellistä käynnistystä tehdä. Joten minun tapauksessa supistuksia ei voida edes lääkkeellisesti tehdä. Niin ja esikoisen synnytys käynniostettiin tipalla kun lapsivedet oli mennyt mutta supistuksia ei ruvennut tulemaan.

Yhteistyössä